Gå til innhold

Hvordan hadde ditt drømmespill vært?


Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg et rom, jeg hengende i noe lignende en fallskjermsele, jeg har på meg en vr-hjelm. Nei, vent, enda bedre - bildet sendes direkte til netthinnen. Et 3-dimensjonalt rullebånd er plassert ved gulvet under meg, og regaerer med å midlertidig senke seg vekk fra føttene når jeg hopper, bevege seg i motsatt retning av beinbevegelsene mine, og i det hele tatt imitere enhver bevegelse jeg gjør i virkeligheten i spillet, slik at jeg får mest mulig frihet til å styre slik jeg vil.

 

Haha, det der har jeg tenkt mye på. Så utrolig mange problemer som hadde kommet opp om man skulle lage noe sånn, men konseptet er kjempemorsomt å se for seg, og det skulle da vel være realistisk med ihvertfall en slags "forenklet" virkelighetsopplevelse. Håå!

(F.eks løper jeg mye, mye fortere i spillet enn hva føttene mine gjør i virkeligheten, he he.) Og når man tar sats og hopper, vil selen på en måte "løfte" deg opp etter hvor mye agility du har sånn at man i spille hopper møkkahøyt.

Og oh, de kan gi ut slossespill til den også! Dæven hvor tøft det hadde vært. Så kan man velge mellom characters med forskjellige "fysiske ferdigheter" som vises i hvordan spillet forsterker bevegelsene dine. Ååå hå!

 

Ser for meg et rom med flere personer som spiller mot hverandre, haha.

 

Mitt drømmespill, Monkey Island 5.

Samme stil som MI 3.

 

Yes, please!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhåhå. Det måtte blitt en kombinasjon med et standard MMO, med samling av ressurser. Kombiner dette med en by som GTA San Andreas med tilfeldige zombieangrep. Hus kan bygges, tomter kan kjøpes, ikke-kjedelige oppdrag (tough one).

Kombiner med/legg til Fallout sitt postapokalyptiske miljø og holdning. Folk sliter med overlevelse og bottle-caps er alt :D .

Lenke til kommentar

Mitt drømmespill hadde vært Killzone 2 sin grafikkmotor som blir utspilt i en stor verden med muligheter for å levle opp deg selv. Med å gjør main og sidequest for å tjene opp EXP og få bedre våpen "skytevåpner. Og skulle hatt en fengende historie like "Mass Effect" da har jeg mitt drømmespill :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Mitt drømmespill hadde vært en uendelig stor simulator der du både kan fly, kjøre bil, lastebil, tog...osv, og båt.

Alle kjøretøyene er detaljerte og har alt av instrumenter, kontroller osv.

Og hvis du ikke vil benytte deg av et transportmiddel så kan du bare løpe rundt og plyndre ting og få purken etter deg. Jo mer du plyndrer og stjeler jo mer tjener du og du kan benytte pengene til å kjøpe deg nye ting, alt fra våpen, biler osv. I tillegg så inneholder spillet et avansert karriere modus, der du eventuelt må kjempe deg gjennom fra å være uteligger til å bli rikmann og kanskje med tiden så kan du bli president.

 

Mitt drømmespill ville nok vært en sammensmelting av spillene GTA, Ship Simulator, Train Simulator og Flight Simulator og kanskje også The Sims. Grafikken ville selvsagt vært av det siste og det beste. :D

Lenke til kommentar

Hehe, alle tenker så grandiost. Oh, et spill hvor du kan gjøre ALT på en gang, like, superdetaljert og man kan mikromanage en bakterie.. Heh. Neida.

 

Men, jeg har et nytt drømmespill jeg har lyst å lage prototype på.

 

Poem to a dead horse

Et spill hvor man flyter rundt i abstrakt grafikk og velger verslinjer for å komponere dikt. Man får poeng for bra bruk av lyriske virkemidler. Spillreferanse/utgangspunkt Rez + parapa the rapper + rikt dialogtre med mange muligheter.

 

Yeah, jeg vet, visjonen er umulig å formidle uten spillbar prototype eller lignende, men jeg gleder meg allerede til å mekke en prototype :D

Lenke til kommentar
Jeg tar det enkelt.... WW2 der man faktsik er Tysker og ikke Amerikaner, Engelskmann eller Russer... Simpelt at man først blir trent som gutt, møter Hitler og kriger for det Tredje Rike. Man taper seførgelig... Men man selv må prøve og overleve. At man til slutt havner i Hitlers bunker og må snike seg ut av byen når han har skutt seg. Tror faktisk det kunne blitt veldig spennende... :)

 

Dette har jeg selv tenkt på! Må ha vært utrolig interessant å se ting fra en tyskers side - spesielt om han selv ikke hadde vært helt overbevist om hvorvidt han var Nazist eller ikke. Er det i det hele tatt noen spill man spiller som tysker under første eller andre verdenskrig?

Lenke til kommentar
Jeg tar det enkelt.... WW2 der man faktsik er Tysker og ikke Amerikaner, Engelskmann eller Russer... Simpelt at man først blir trent som gutt, møter Hitler og kriger for det Tredje Rike. Man taper seførgelig... Men man selv må prøve og overleve. At man til slutt havner i Hitlers bunker og må snike seg ut av byen når han har skutt seg. Tror faktisk det kunne blitt veldig spennende... :)

 

Dette har jeg selv tenkt på! Må ha vært utrolig interessant å se ting fra en tyskers side - spesielt om han selv ikke hadde vært helt overbevist om hvorvidt han var Nazist eller ikke. Er det i det hele tatt noen spill man spiller som tysker under første eller andre verdenskrig?

 

Battlefield 1942 :p Men jeg skjønner hva du mener. Tror folk er redde for å lage et slik spill fordi man frykter at det kommer til å floppe. Tror du gamerne fra USA ville kjøpt et spill hvor man drepte amerikanere? Det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Et nytt spill i Elder Scrolls serien med like bra grafikk som Fallout 3, og som ikke krever sinnsykt mye av maskinvare, (Fallout 3 kan jeg kjøre i 1920x1080 med alt på fullt uten lag, i Oblivion kan jeg kjøre 1920x1080 med alt på nesten fullt, MED lag :huh: ) og med mer fokusering på selve historien til Tamriel og alle landene. Hadde også vært knall om dette foregikk i Skyrim. Snø <3

Endret av ShoopDaWhoop
Lenke til kommentar

Mitt spill: Superhero Fight hvor det er 2 superhelter som kjemper mot hverandre i byer, på fjell, planeter eller i verdensrommet generelt. Men det skal gå ann å ødelegge hele miljøet samtdig som de skal gå ann å drepe uskyldige mennesker som går på gatene. Ser det for meg hvor du blir slengt igjennom flere skyskrapere av motstanderen din.

 

Ville også hatt moduser hvor du skal sloss mot monstre, gjerne vi CO-OP eller Online :)

Endret av fytech
Lenke til kommentar

Eg ser for meg et RPG\strategispel som foregår tilbake i tida då vikingane var det mest frykta folkeslaget nokon hadde høyrt om. Starten av spelet går ut på å lage ein vikingkarakter som du skal styre og utvikle, med XP-systemet til TES serien. Etter det har du full friheit til å gjere det du vil, om dette skulle vere å reise i viking til England, bygge og drive ein gård, eller føre krig mot andre kongedøme i landet.

 

Det heile er vel egentlig ein blanding av TES (Oblivion, Morrowind osv.) og Mount and Blade, og foregår i skandinavia på 800-talet.

Lenke til kommentar

Action-MMO på Xbox 360 med GoW2-motoren. Med den samme flotte styringen (kanskje fikset det at man snapper inntil absolutt alle vegger hvis man sprinter), og enkelheten. Historien burde bygges opp slik som den er gjort i guild wars med missions slik at spillet kunne ha en god storyline, men det bør være store end-game muligheter til da man er ferdig med missionsene. Økonomien i spillet skal styres på samme måte som i EVE online, altså spillerbasert. I tillegg skal det ikke være et level-system, men man går opp i forskjellige skill avhengig av hva man gjør. Er man en heavy-dude med bazooka, så går man opp i heavy-skills, er man en assault-dude så går man opp i assault-skills. I tillegg skal spillet ha minimalt av magi, men spillet skal kreve at spilleren har god aim, slik som de fleste 3th person-shooterene gjør. Spillet skal ikke ha noe autoaim-system, bortsett fra kanskje enkelte våpen med lock-on-funksjon.

 

Ìnventoryen skulle også fungert på nesten samme måte som GoW. Man kan ha på kun én armor, ett våpen og en sidearm eller noe slikt, sånn at det blir "realistisk". Tingene gruppene looter blir puttet en felles pott som fordeles etter fullført mission (hvordan looten skal deles velges før missionet). Skal man i et mission må man altså velge loadout fra sitt skap/bank før man går ut, og man har ikke 20 forskjellige armors å bytte på mens man er i combat. I tillegg kan ting bli ødelagt. Blir man slått på siden blir armoren skadet på siden, slik at det skal mindre til der før man blir skadet. Spillet skal også ha kjøretøy, siden verdenen må være stor. Spillet kan gjerne utspille seg over flere planeter, med transport mellom de. PVP skal være en stor del av spillet, men det forespilles i arenaer der man kan tjene penger. Man kan også gå å se på pvp-kamper, og da kan man vedde på hvem som skal vinne. Siden spillet ikke har et level-system slik som wow, blir det mindre forutsigbart hvem som vinner.

 

Tror jeg skal skrive mer senere, nå bør jeg komme meg til sengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...