Whalecore_InnleggNO Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 StarCraft! Bevis: www.gomtv.net Noen ser fotball, andre ser StarCraft. Nerdpower?! Ye. Anbefales.
Morfiril Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Rart at ingen har nevnt Deus Ex enda. Jeg har enda ikke vært borti et så komplett spill som dette, rollespillelementene blandes sømløst inn med FPS og action. Gjennom hele spillet tar du valg som påvirker hva som skjer senere. De forskjellige stedene man reiser til er store og åpne for utforskning, hvor mye du får ut av spillet er opp til deg selv. Historien fortelles på en utrolig bra måte, plot twistene er perfekt timet, og det hele er så gjennomsyret av symbolikk at det er et spill som bare fortsetter å gi jo mer man utforsker det. Gresk mytologi blandes med moderne konspirasjonsteorier i en eneste stor og deilig anarkistisk sjokoladekake. Du har ikke spillt, før du har spillt Deus Ex. Og etter du har spillt det, vil alt annet falme i sammenlikning. Badabing! Fasit svaret er jo her!! Beste spillet noen gang! Synd at 2'ern ikke holdt mål.
Alinoe Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Edit: Feil tråd, du gitt. FF7 og Tekken 3 er gode kandidater, innenfor hver sin sjanger. Men hva gjør verdens beste spill til verdens beste? Stuff kåret forresten Half-life, i sitt siste nummer. Endret 11. februar 2009 av Alinoe
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Er selv rimelig stor fan av Monkey Island serien. Utrolig morsomt gameplay, humoren er helt fantastisk, gåtene er godt gjennomførte og atmosfæren er rett og slett utrolig. Absolutt en av mine favoritt spillserier. Venter fortsatt i god tro på nummer 5. Endret 11. februar 2009 av medlem-105082
Snorre Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Minner om reglene i førsteposten: Begrunn svarene! - Moderatornotis. Tre innlegg uten begrunnelse er slettet. Snorre
iharal3 Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 (endret) 1. Donkey Kong 64 2. Metal Gears Solid 2: En eller annen undertittel 3. Gears of War 2 Alle sammen fantastiske spill med god grafikk og god stemning. Endret 12. februar 2009 av iharal3
Brokenone Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Tidenes beste spill? Umulig å finne noen definisjon på det. Blir som å si, brødskiva jeg spiste igår var tidenes beste! Mat finnes i alt for mange smaker og former =) Klarer ikke rangere de gode spilla, men kanskje prisen ville gått til super mario 1/3/world for nostalgiens skyld!
Nøtte Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Soldiers heroes of world war 2 Joda er en sucker for 2 verdenskrig ja:-)! Men I dette spillet som er en cross over mellom comandos og company of heroes. Men man blir liksom litt glad i de få unitene du faktisk har utdelt!! Er veldig mange detaljer også i spillet blant annet så kan du faktisk skyte hjelmer av hodene på fienden og dem kan gjøre det samme med deg! Spillet er veldig avansert og alt i spillet kan ødelegges!
Snorre Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Minner igjen om reglene i førstepost! Begrunn svarene! - Moderatornotis. To innlegg er slettet. Innlegg som kun lister opp ett eller flere spill, og ikke begrunner hvorfor de mener det er tidenes beste spill, vil bli slettet! Grunnen til dette er at vi ikke ønsker en lang liste over en masse spill. Lister er kjedelige. Å lese en masse opplistede spill er omtrent like spennende som å lese telefonkatalogen. Lister kalles dessuten i forumsammenheng for telletråder. Å lage telletråder strider mot retningslinjene, derfor er også regelen om begrunnelse lagt til i tråden. Snorre
oOF Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Planescape: Torment. Det er stadig spillet jeg kommer tilbake til i kåringer av tant og fjant. Det har en veldig bra historie. Et herlig spill generelt.
Robinvi Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Final Fantasy 7: FF serien er kongen av Historie baserte spill. Slike spill må derimot ha en veldig god historie for at de skal være gode. Personlig synes jeg at det er som en god spill, bare at her spiller du en mye større rolle. Glem stor frihet og avansert gameplay, her er det historien som gjelder. Det er nettopp dette som gjør at jeg elsker FF serien, og da spesielt FF7. Måten historien hele tiden lurer deg, og du blir sittende og undre på hva som kommer til å skje og hva som har skjedd hele tiden er helt genial. Jeg får stadig frysninger av slike gode historier, og kreative overraskelser. Det er likevel vanskelig å si et favoritt spill, siden det er veldig mange gode spill, men jeg velger å si FF7.
Morfeo Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 (endret) Å skrive bare et spill er veldig vanskelig, så jeg velger heller å dele det opp etter sjanger siden det ofte er vanskelig å sammenligne dem direkte. Strategispill: Civilization-serien (særlig 2 og 4). det som kanskje er det sterkeste med denne serien er at den legger vekt på andre ting enn ren krigføring. I civilization lønner det seg alltid også å forsøke å bygge opp en balansert sivilisasjon med god infrastruktur, avansert teknologi og gjerne flere underverker. Slik blir spillet etter min mening mye mer et spill om strategi enn mange av de andre titlene på markedet. Et eks kan være taktikkspill som det første red alert eller age of empires-serien, som selvsagt er utrolig kule spill, men der det stort sett er en veldig fast vei til seier. Et problem som også Europa Universalis litt sliter med selv om det faktisk nesten nådde opp her med civilization-spillene. Disse vinner imidlertid pågrunn av valgmulighetene, og at det faktisk finnes flere veier til seier. Blant taktikkspill er imidlertid starcraft den klare eneren, av mye samme grunn som for civilization, nemlig at de her er veldig mange taktikker, og ingen av dem er ufeilbarlige. Adventure: Denne kategorien ble et veldig tett løp mellom to klassiske lucasartsspill, nemlig Grim Fandango og Monkey Island 2. Monkey Island 2 vinner imidlertid hos meg fordi spillets midtparti bare er så überkult (når en reiser rundt i tri-island-area). Her er det fantastisk mange morsomme karakterer, ting å interaktere med, og ikke minst så er spillet veldig gøy selv om en står fast (som en gjerne gjør i denne sjangeren), fordi alle de ulike kombinasjonene frembringer morsomme kommentarer fra guybrush. Musikken i spillet er også fantastisk, og bidrar til å gi særlig starten i woodtick en fantastisk god stemning. Men Grim Fandango nådde nesten opp, og ville kanskje gjort det om Rubacava hadde vært like interaktivt som tri-island area. At det ikke er det skyldes dessverre den teknologiske utviklingen og alles forventning og voice-acting i spill Action-Adventure: The legend of Zelda: A Link to the Past. Ser at mange skriver Ocarina of Time som beste spill, og jeg er enig i at det er et fantastisk bra spill, men for meg vil alltid a link to the past være det beste. Historien var god, musikken var kul, grafikken var fantastisk og puzzlene utfordrende. Men først og fremst var det dette spillet som etter rollespill-eksprimentene i zelda 2 etablerte det zelda-gameplayet som har vært seriens varemerke til i dag. Her kommer itembruken skikkelig inn, hemmelighetene, som selvsagt var med i de to første også, blir en mye viktigere del av spillet, og tema-dungeons blir etablert. Et fantastisk spill rett og slett! Plattform: Super Mario World. Selv om de første og tredje mario-spillene var mer revolusjonerende da de kom, så var det etter min mening med super mario world at 2d-plattforming nådde sitt absolutte høydepunkt. Her ble en sammenhengende oververden introdusert, og ulike løsninger på brettene ga deg ulike veier på oververdenen (hvorfor har dette aldri blitt tatt opp igjen???). Dessutet var brettene veldig varierte og godt designet, mens implementeringen av yoshi, kappen og spinnhoppet, ga dette det dypeste mario-gameplayer av 2d-matiospill til nå. På tide med et ekte super mario world 2 for wiiware eller ds kanskje? Co-op: Probotector/Probotector 2/Super Probotector. Det første probotecor/contra-spillet er ikke egentlig noe spesielt, men det som gjør det så kult er at alt dette spillet forsøker å gjøre gjør det brilliant. Og to-playerdelen er selvsagt den kuleste noensinne. Dessuten var det dette spillet som gjorde oss kjent med konami-koden. Genialt! Racing: jeg er ingen fan av racerspill generelt. Jeg pleier å oppleve dem som kjedelige, repetive og fordummende. Når det er sagt så er jeg en latterlig stor fan av f-zero. Både originalen og de to oppfølgerne jeg har spilt (har ikke testet f-zero 2 siden d aldri kom til vesten). F-zero er sinnsykt kult fordi det går ekstremt raskt, har en syk vanskelighetsgrad, dødskule biler, og ikke minst den kuleste musikken. Nå venter vi bare på f-zero til wii! Shooter: Mega Man 2. Å kalle mega man 2 en shooter er kanskje litt pussig, men det er definitivt en plattform/shooter hybrid så jeg legger det inn her slik at også det skal få bli nevnt (ellers ville det nok ikke blitt noen shooter-kategori på meg). Mega Man 2 var etter min mening (uten at jeg har spilt alle) det absolutte høydepunktet i serien. Det hadde kule bosser, enkelt gameplay som var enkelt å lære men vanskelig å mestre, ekstremt gode kontroller, glimrende leveldesign. Og ikke minst fantastisk musikk! Fighting: Super Street Fighter 2. Jeg har aldri fått spilt ssf2turbo, og heller ikke den nye hd-remiksen så dermed blir det det som skulle bli den ultimate utgaven av dette spillet som når opp. Street fighter 2 trenger selvsagt ingen presentasjon, da det var spillet som nærmest egenhendig satte sjangeren på kartet da det kom på begynnelsen av 90-tallet. Super-versjonen hadde oppgradert grafikk og lyd, noen flere modes og slag, og ikke minst fire helt nye karakterer. Selv om ikke disse ble de mest spennende karakterene i spillet (dee jay feks er jo håpløs), så var likevel cammy sin dominans i luften, t hawk sitt stupangrep, og ikke minst fei longs ekstremt balanserte men vanskelig tilgjengelige stil gøy å leke med og gjorde dette til den (for meg) ultimate versjonen av det beste slossespillet noensinne. RPG: Final Fantasy VI. Historien. Musikken. Grafikken. Friheten. Sidequestene. Det er så mye bra å si om dette spillet. Det jeg imidlertid likte best, og som gjør at dette topper FFIV, er at stort sett alle karakterene hadde gode bakgrunnshistorier som ble fortalt i spillets eget tempo (og ofte ikke fortalt overhode om man ikke oppsøkte dem som tilfellet er med shadows drømmer). Dessuten er måten celes' håp blir vekket når alt ser som mørkest ut et av de flotteste øyeblikkene i spillhistorien. Med det fantastiske celes-temaet som er blitt så godt kjent gjennom opera-scenen. Fantastisk spill! Det var vel det, sikkert mye jeg har glemt, men det var nå noe ihvertfall Endret 15. februar 2009 av taterfyrings
- FuzioN Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Er ikke så altfor gammel og hadde bare i liten tid nintendo så ikke super mario eller zelda, har spillt 500timer bf2 men det er likevell ikke det beste spillet. Må nesten bli GTA san andreas. Musikken på kanalene, fargene, kule personene rundt (gansterne), og alt sammen egentlig. + det og være for ung til å spille det Helt enig, det er spesielt best på PC. Med mods og sånn...Man kan legge inn egen musikk
Rider of Reason Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 I likhet med mange andre her må jeg si Zelda: Ocarina of Time. Det er ingenting som slår følelsen av å ri rundt i Hyrule akkompagnert av episk musikk, eller gleden og panikken du får første gang(og alle andre ganger) du fullfører et tempel og når bossen. Og, og... Nei skal stoppe der for ikke å virke som en bablende fanboy
Kjøttulf Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 (endret) I motsetning til noen her, synes jeg at lister er noe av det beste som finnes. Så jeg prøver meg med noen av mine absolutte favoritter. The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Denne er nok min personlige favoritt. Stemningen i Zelda-spillene er ulikt noe annet jeg har opplevd. Alle som har spilt dette vet hva jeg snakker om, så det er ikke mye mer å si. Spillet er rett og slett ubeskrivelig bra. The Secret of Monkey Island - Dette er nok det spillet jeg har hatt mest problemer med å komme igjennom uten å bruke walkthrough. Jeg var så ekstremt frustrert noen ganger under dette spillet at jeg nesten trodde at det var noe galt meg det. Men herregud, så godt det var når jeg lyktes! Spillet har for øvrig også en upåklagelig humor. GoldenEye (N64) - Har nok aldri rundet ett spill like mange ganger som dette. Flerspillerdelen er også noe av det beste jeg har opplevd. The Elder Scrolls IV: Oblivion - Magisk er stikkordet for dette spillet. For alt med Oblivion er magisk. Naturen, personene, byene, hulene, havet, alt! Jeg har bare en karakter som jeg har brukt ca. 90 timer på, så noen hardcore oblivion-fantast er jeg nok ikke, men hvert sekund jeg tilbrakte i Cyrodiil har vært magisk. Fallout 3 - Den første gangen jeg spilte Fallout 3 (hadde ikke kjennskap til de to første), skrudde jeg xboxen av etter ca 4-5-timer GP. "Dette ble litt for deprimerende og vanskelig", tenkte jeg. Hvor enn jeg gikk ble jeg forsøkt drept av Radroaches, Deatclaws, Mirelurks, Raiders og ikke minst Super Mutants, og mange fler og mye mer. Ikke nok med det, jeg hadde ikke Medisin, jeg manglet ammo, våpnene mine var i dårlig tilstand jeg hadde ikke mye til armor og jeg var blakk. Ikke minst savnet jeg faren min og jeg var helt alene i et enormt, post-apokalyptisk Washington. Min oppfordring til dere som ikke likte Fallout 3: Spill det mer! Opplev den spennende, absurde, skumle, morsomme, morbide og geniale atmosfæren som er Fallout 3. Få venner, utforsk kartet, samle bobbleheads, lag våpen, finn skatter, få deg en bopel, tjen penger, hjelp de gode, eller drep alle på din vei. Bare prøv det! Portal - Må avslutte med dette noe ukjente, korte spillet som er en del av The Orange Box sammen med Team Fortress 2 og Half Life 2. Må innrømme at dette er noe av det skumleste jeg har opplevd (faktisk). Og det rareste. Spillet er ulikt noe annet jeg har prøvd og det er så sinnsykt avhengighetsskapende at jeg ikke greide å gå på do før spillet var over. Uten å røpe for mye, så kan jeg si at du spiller en jente som er en del av et slags sketchy hjerneeksperiment. Du har ett våpen som skyter ut to forskjellige portaler. Du kan gå inn i den ene portalen og komme ut den andre, og vice-versa. Dette er det eneste hjelpemiddelet du har til å gjennomføre de forskjellige brettene. Litt vanskelig å forklare dette, men det bør oppleves! Når jeg var ferdig med spillet, satt jeg igjen med en A-ha-opplevelse av de skjeldne. Dette spillet alene er verdt pengene The Orange Box koster. Takk for i dag. Ha en trivelig dag. Endret 25. februar 2009 av Kjøttulf
Hansoen Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Super Mario Til Super Nintendo. Fantastisk spill som engasjerer meg så sinnsykt. Tenkte på dette først da dette er et spill som ga meg en fantastisk følelse av å spille. Mount&Blade kommer inn på en solid 2nd, pga fantastisk gameplay, fantastisk lyd, og ikke minst at grafikken er slik jeg liker den
Predicted Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Må si Europa Universalis: Rome med expansion. Har aldri spillt et så fritt srategispill i hele mitt liv. Det gjør alt så utrolig bra, og blander politikk og krigføring på en herlig måte.
- FuzioN Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 GTA San Andreas - Klassisk og blir aldri gammelt via mods
Rider of Reason Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 I motsetning til noen her, synes jeg at lister er noe av det beste som finnes. Så jeg prøver meg med noen av mine absolutte favoritter. The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Denne er nok min personlige favoritt. Stemningen i Zelda-spillene er ulikt noe annet jeg har opplevd. Alle som har spilt dette vet hva jeg snakker om, så det er ikke mye mer å si. Spillet er rett og slett ubeskrivelig bra. The Secret of Monkey Island - Dette er nok det spillet jeg har hatt mest problemer med å komme igjennom uten å bruke walkthrough. Jeg var så ekstremt frustrert noen ganger under dette spillet at jeg nesten trodde at det var noe galt meg det. Men herregud, så godt det var når jeg lyktes! Spillet har for øvrig også en upåklagelig humor. GoldenEye (N64) - Har nok aldri rundet ett spill like mange ganger som dette. Flerspillerdelen er også noe av det beste jeg har opplevd. The Elder Scrolls IV: Oblivion - Magisk er stikkordet for dette spillet. For alt med Oblivion er magisk. Naturen, personene, byene, hulene, havet, alt! Jeg har bare en karakter som jeg har brukt ca. 90 timer på, så noen hardcore oblivion-fantast er jeg nok ikke, men hvert sekund jeg tilbrakte i Cyrodiil har vært magisk. Fallout 3 - Den første gangen jeg spilte Fallout 3 (hadde ikke kjennskap til de to første), skrudde jeg xboxen av etter ca 4-5-timer GP. "Dette ble litt for deprimerende og vanskelig", tenkte jeg. Hvor enn jeg gikk ble jeg forsøkt drept av Radroaches, Deatclaws, Mirelurks, Raiders og ikke minst Super Mutants, og mange fler og mye mer. Ikke nok med det, jeg hadde ikke Medisin, jeg manglet ammo, våpnene mine var i dårlig tilstand jeg hadde ikke mye til armor og jeg var blakk. Ikke minst savnet jeg faren min og jeg var helt alene i et enormt, post-apokalyptisk Washington. Min oppfordring til dere som ikke likte Fallout 3: Spill det mer! Opplev den spennende, absurde, skumle, morsomme, morbide og geniale atmosfæren som er Fallout 3. Få venner, utforsk kartet, samle bobbleheads, lag våpen, finn skatter, få deg en bopel, tjen penger, hjelp de gode, eller drep alle på din vei. Bare prøv det! Portal - Må avslutte med dette noe ukjente, korte spillet som er en del av The Orange Box sammen med Team Fortress 2 og Half Life 2. Må innrømme at dette er noe av det skumleste jeg har opplevd (faktisk). Og det rareste. Spillet er ulikt noe annet jeg har prøvd og det er så sinnsykt avhengighetsskapende at jeg ikke greide å gå på do før spillet var over. Uten å røpe for mye, så kan jeg si at du spiller en jente som er en del av et slags sketchy hjerneeksperiment. Du har ett våpen som skyter ut to forskjellige portaler. Du kan gå inn i den ene portalen og komme ut den andre, og vice-versa. Dette er det eneste hjelpemiddelet du har til å gjennomføre de forskjellige brettene. Litt vanskelig å forklare dette, men det bør oppleves! Når jeg var ferdig med spillet, satt jeg igjen med en A-ha-opplevelse av de skjeldne. Dette spillet alene er verdt pengene The Orange Box koster. I 2'nd that list.
loudgeek Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Grim Fandago Jeg ville så gjerne bo i Land of the Dead! For en Noir stil! Det er en så tøff historie, der vi møter på utrolig mange rare karakterer i mange forskjellige settinger! Musikken pakker sammen bildene og gjør historien levende. Varm og koselig grafikk. Dette er gull! PS Tok Grim Fandago av den enkle grunn det er det eneste av favoritt spillene mine jeg aldri har lagt opp på en Tidenes Beste Spill tråd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå