Statuen Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har egentlig ingen tidenes spill favoritt. Jeg hadde aldri selv en N64/SNES/PSX spillte det bare hos søskenbarnet mitt. Jeg hadde bare en rekke gameboyer og fikk min første TV konsoll med PS2. Så det er lite nostalgi i bildet for meg og har derfor ikke en tidenes spill. Kingdom Hearts serien er generelt de spillene jeg har spillt mest, rundet både 1ern og 2ern ca 6 ganger. Men å kalle det tidenes spill er vel å dra det liiiitt vell langt.
Monkeyboy Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Final Fantasy VI / III : Historien er episk, beste musikkscore i et spill noensinne, figurene, magi/kamp/menysystem.... alt klaffer. Selv grafikken holder høy kvalitet til å være et 16-bitsspill. Mulig nostalgien er dominant her, men jeg synes det er så utrolig bra. Hah, der slapp jeg å skrive noe selv. Støtter denne.
Mr_xxxx Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vanskelig å gi et enkelt svar på dette enorme spørsmålet. En hver "tidsalder" har sitt spill er min mening (kansje også sine spill (flertall)). Så kan jo komme opp men noen som utvilsomt er sjukt bra, var sjukt bra på tidspunktet de kom, inovative og gjennomførte av utgiver/utvikler. UFO: Enemy Unknown - Et fantastisk bra gjennomført spill til den tiden å være. Bragte for alvor Trunbased Strategy på kartet, samt en utviklende organisasjons bygging mellom oppdrag. MGS4 : Et praktfult syn for øyet, en perfekt oppsummering av en spill serie, utrolige bra gameplay elementer. Starcraft : Et utrolig bra RTS når det kom, har overlevd tidens tann bedre enn noe annet RTS til dags dato. World of Warcraft : rett og slett mer gjennomført og fulgt opp enn noe annet mmorpg jeg har prøvd, skal sies jeg kansje ikke har testet alle i like stor grad, men det er noe med om man blir "forhekset" i løpet av første timen/dagen. I tillegg til disse spillene som jeg har nevnt nå er det en hel haug med andre utroligt eksepsjonelle spill som jeg glemmer/ikke har tid til å nevne. Alt kommer ann på sinnstemmningen i det øyeblikk man forfatter en tekst.. La meg nevne noen uforglemlige spill (FFVII, FFX, BG Series, Halflife series + CS, Super Mario Galaxy, flere Zelda spill, Fable1+2, GTA fra de ble 3d, flere C&C spill, ++ ... ) Å plukke ut ett tidenes spill, det er bokstavlig talt umulig.
S-r-ex Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Mange muligheter, men av de skulte perlene ligger Touhou-serien godt framme. Utfordrignen i å dukke unna de ti tusen magiske kulene som kommer mot deg er skyhøy, figurene og historien i spillene er godt utført, musikken gjør skam på en rekke større titler, og er alt i alt veldig godt laget. Grafikken er en blanding av 3D-bakgrunner og sprites til figurer og kuler. Mer imponerende er at spillene er laget av en mann alene. Masse info: http://touhou.wikia.com/wiki/Touhou_Wiki og hvordan det ser ut når du har spilt litt for mye: 1
Bruker-163290 Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Det er umulig å si hviket spill som er det beste, men det råeste og mest engasjerende opplevelsen er Half Life 1 for min del. Måten det kombinerte skrekk, en skikkelig gjennomført story, logikk og kule våpen var helt rått. At spillet hadde den flotteste starten på et spill jeg noensinne har sett hjelper også. At saken ble sett fra 3 forskjellige sider ga hele historien mer dybde, og fanget meg ennå mer inn i Black Mesa katastrofen. Må jo legge til at senere Half Life spill har klart å oppfølge kravene mine til denne serien også, gleder meg til Episode 3:)
an-wa Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Commandos 3 er definitivt det beste spillet jeg har spillt. Herlig spillopplevelse! Til PC da så klart. Ellers har jeg Xbox hjemme, og da synst jeg Halo 3 er utrolig kjekt. Gjennomførte det ganske lett da men..
Essem Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hvis jeg kan få lov å spre litt galle her nå: Bioshock skuffet meg selv om jeg ikke hadde noen særlige forventninger. Det var rett og slett irriterende å liste seg rundt og følge et umulig kart, samtidig som man måtte passe seg for sikkerhetsboter hele tiden. Hver gang man gikk inn et rom begynte en plystrende alarm å ule, og det endte som oftest med at man brukte opp ammoen sin eller måtte leke rørlegger for å hacke et eller annet. Har rett og slett ikke annet å si, og syntes det er litt feil å sitte og forsvare et spill som er så fantastisk godt som jeg syntes Bioshock er. Likte du det ikke? Synd, men hvis du ikke likte spillet på de kriteriene du har listet opp der, så har du ikke gitt spillet en sjanse heller. Det blir som å si du ikke liker jordbær etter å ha sugd på stilken. Jeg har gitt det nye sjanser sikkert 4 ganger etter at jeg egentlig hadde gitt opp fordi jeg prøvde å like det. Likevel synes jeg det meste var irriterende.
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Syns Bioshock var fantastisk jeg, men langt ifra Diablo 2
CREDiiBLE Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hvis jeg kan få lov å spre litt galle her nå: Bioshock skuffet meg selv om jeg ikke hadde noen særlige forventninger. Det var rett og slett irriterende å liste seg rundt og følge et umulig kart, samtidig som man måtte passe seg for sikkerhetsboter hele tiden. Hver gang man gikk inn et rom begynte en plystrende alarm å ule, og det endte som oftest med at man brukte opp ammoen sin eller måtte leke rørlegger for å hacke et eller annet. Har rett og slett ikke annet å si, og syntes det er litt feil å sitte og forsvare et spill som er så fantastisk godt som jeg syntes Bioshock er. Likte du det ikke? Synd, men hvis du ikke likte spillet på de kriteriene du har listet opp der, så har du ikke gitt spillet en sjanse heller. Det blir som å si du ikke liker jordbær etter å ha sugd på stilken. Jeg har gitt det nye sjanser sikkert 4 ganger etter at jeg egentlig hadde gitt opp fordi jeg prøvde å like det. Likevel synes jeg det meste var irriterende. Jaja, okay. Smaken er som baken
BorgCube Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Bloodwych. http://alanchapman.org/bloodwych/
Khogn Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Bloodwych. http://alanchapman.org/bloodwych/ Hoho! Dette har jeg spilt usunt mye i min barndom. Det var gøy med en venn, men det endte ofte opp med at vi begynte å kaste ildkuler og annet voldsomt på hverandre. Vi klarte nå å runde spillet likevel. Endret 11. februar 2009 av Khogn
Nesumar Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Bloodwych. http://alanchapman.org/bloodwych/ Ser jo ut som gammeldags Wolfenstein og Quake grafikk Men som jeg ofte har opplevd er ikke grafikk alt når det gjelder spill. Nesumar
Khogn Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Bloodwych. http://alanchapman.org/bloodwych/ Ser jo ut som gammeldags Wolfenstein og Quake grafikk Men som jeg ofte har opplevd er ikke grafikk alt når det gjelder spill. Nesumar Det er myyye eldre enn Wolfenstein og det er egentlig et RPG i førsteperson som kan sammenlignes med klassikere som Dungeon Master, Eye of the Beholder eller Lands of Lore. Den store forskjellen er at du kunne spille 2 samtidig. Det var også en del morsomme spells, som det å skape en monster og kaste den mot andre monstre ("summon").
Nesumar Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Ah, så det er nesten som en kjempegammel versjon av Diablo, høres det ihvertfall ut som At man kunne spille to samtidig var vel noe som var ganske nytt når det kom ut? Nesumar
Khogn Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Ah, så det er nesten som en kjempegammel versjon av Diablo, høres det ihvertfall ut som At man kunne spille to samtidig var vel noe som var ganske nytt når det kom ut? Nesumar Næh Diablo er en hack'n'slash mens Bloodwych var et RPG i førsteperson... altså mindre action-orientert. Det var en revolusjon å kunne spille slikt sammen, ja! Det var også ganske nytt i slike spill å kunne starte samtaler, og særlig handle ting og tang med monstrene som angriper deg Endret 11. februar 2009 av Khogn
WerePixel Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Myth-serien, herlig historie og stemning!
sp0ck Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Rart at ingen har nevnt Deus Ex enda. Jeg har enda ikke vært borti et så komplett spill som dette, rollespillelementene blandes sømløst inn med FPS og action. Gjennom hele spillet tar du valg som påvirker hva som skjer senere. De forskjellige stedene man reiser til er store og åpne for utforskning, hvor mye du får ut av spillet er opp til deg selv. Historien fortelles på en utrolig bra måte, plot twistene er perfekt timet, og det hele er så gjennomsyret av symbolikk at det er et spill som bare fortsetter å gi jo mer man utforsker det. Gresk mytologi blandes med moderne konspirasjonsteorier i en eneste stor og deilig anarkistisk sjokoladekake. Du har ikke spillt, før du har spillt Deus Ex. Og etter du har spillt det, vil alt annet falme i sammenlikning.
bear^_InnleggNO Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Noen sømløse klassikere i mine øyne... The legend of Zelda: Ocarina of time Et fantastisk engasjerende spill med mye å utforske, dyp historie, en mildt sagt perfekt dungeon level designe og alt i alt et engasjerende spill. Spillet er like bra den dag i dag som den dagen for snart 11 år siden at jeg åpnet esken og tok ut kassetten for å tre inn i en verden av magi og mystikk. En klassiker uten sidestykke. Half-Life Da Half-Life kom ut bestå skytespill mest av å blaffe ned en gjeng stygge monster og redde verden. Men med Half-life fikk vi servert en dyp historie, rikt levedesigne og engasjerende gameplay. Det var lett og ble vanskeligere, men aldri på randen av umulig, og man følte det heller ikke umulig men at det faktisk var vi som ikke var god nok noe som førte til mer spilling. Man viste at om man bare endret litt på taktikken skulle dette fungere. Mange timer morro med dette spillet, selv i dag. Shadow of the Colossus Dette er et av de mest interesagen spillene på markedet og en personelig favoritt. Spillet er blottet for fiender untatt en gjeng bosser som blir vanskeligere og vanskeligere. Ellers består det av noe så elementært som å ri fra boss til boss ved å holde sverdet opp for å reflektere en stråle som viser vei til neste stygging. Men spillet er så vanvittig bra gjennomført både med grafikk, stemning, musikk og gameplay at det føles aldri tomt. Bossene er og enorme og har en "sweetspot" som du må nå for å drepe dem. Dette er ikke helt lett ettersom bossene er gigantiske beist som t.o.m og begynner å kjempe tilbake. Alt i alt er Shadow of the colossus et av PS2s mest interesange spill. God of War Et actionspill med fantastisk gameplay og grei historie. Historien er ikke slik sett noe revolusjonerende men bra utført og drivende. Det som gjør God of War så bra er gameplayet som er en fantastisk symfoni mellom å slite armer av stygginger til å løse tidvis vanskelige gåter. Det har og et oppsett hvor man trykker på sekvenser av knapper for å utføre sepsielle avretninger av monstrene. Ikke noe er så tilfredstillende som å rive hodet av en Medusa og bruke det etterpå mot andre monster. Eller hva med å kaste sverdene dine å lufta, dra ned en flyvende skapning og rive vingene av det? God of War er et brutalt hærlig spill hvor man til tross for brutaliteten blir sittende med et smil rundt munnen når stygging X dør på en makaber måte.
Glipp Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) beste spillene jeg har prøvd er rett og slett zelda OOT, og Goldeneye! 2 utrolig fantastiske spill, som jeg har hatt alt for mange timer med edit: leif Endret 11. februar 2009 av *Magnus*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå