Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av det som trengs for å skape en heidundranes multiplayeropplevelse er allerede tilstede Bad Company. En flott ødeleggelsesmotor er der, store områder, fantastisk lyd, flere forskjellige typer kjøretøy og forskjellige spillbare klasser, men det er noe med gjennomføringen som ikke helt stemmer der. Nå ser det derimot ut til at de sletter over de fleste krasse kanter og runder av det hele med et minimalistisk og pent, men fullt funksjonabelt HUD. Det er nemlig noe jeg har savet i Bad Company, og er ikke noe det ser ut til at Modern Warfare 2 vil gjøre noe bedre.

Lenke til kommentar

Ummm.. I toeren kan man rasere hele hus og det er også delvis ødeleggelse med i spillet slik at det ikke kun er preregisserte deler som blir ødelagte. Det du snakker om er slik det er i eneren. I toeren blir alt mye mer sexy.

 

Har bare sett deler av dette i en liten video. Med full destruction håper jeg de mener TOTAL ødeleggelse :) Men det spørs hvordan gameplay blir da... Er skeptisk..

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk til ødeleggelsen i Bad Company, da jeg trodde alle bare ville hamre løs på bygningene med en gang for å slippe å ha de i veien, men det har jo vist seg at mange bygninger får stå rimelig urørte relativt lenge i de fleste tilfeller. Om dette forandrer seg nå som hele huset kan jevnes med jorden får vi jo se om ikke så lenge (betaen), men jeg blir ikke overrasket om det ender med en masse flate bygninger :p Iallefall i starten.

Lenke til kommentar

Tanks blir ihvertfall overpowered...

 

Men de kan gjerne sette opp damage på choppers, siden de failet i BadCompany 1. Pluss at de kan adde en TV guided missile, slik som i BF2.

 

Men: SHOCKPADDLES :D:D:D Vi kan endelig revive hverandre, ergo mer teamplay istedenfor CoD style run&gun..

Lenke til kommentar

Jeg håper at man kan klare å kommunisere med medspillerne denne gangen. Det var helt umulig i 1'eren. Jeg kunne stå rett ved siden av en medic med 5% liv igjen uten å kunne si noe så kort som ''Need medic!'', så hver gang jeg trengte liv så måtte jeg finne en dau medic eller assoult og ta kit'en/kit'et (vetta faen :p) hans.

Også likte jeg ikke det at man bare ble kastet inn i et eller annen squad som nesten aldri holdt sammen. (De gangene jeg kom i et squad som faktisk holdt sammen var det sinnsykt gøy :)) De kunne heller lagt det til slik som på bf2.

 

Også har jeg lyst på et clan system :excl:

Nå håper jeg kanskje på litt for mye, men tar de med alt dette kunne det lett ha blitt årets spill for min del :)

Lenke til kommentar

Når det skal lanserer på PC, må det ha clan system. Ellers failer de hardere enn en kreasjonist...

 

Bare for å friske opp litt av infoen i første post. I battlefield Bad company 2 så er hovedfokuset ikke kun konsoll lenger. De vil lage et nytt battlefield vi alle husker hvordan BF1942 kom med en mod som het Desert Combat! DICE ansatt og tidligere community mod maker for BF1942, Gordon Van Dyke. Han kan fortelle at de er intrissert i å gjøre BF mer konkurranse dyktig for også færre spillere. I BFBC 2 så vil de introdusere game modes for squad play. Alså f.eks 4v4 squad play. Dette vil være lignende 4v4 S&D i cod4MW1, men han har også pressisert at mod tools ikke kommer ved launch, det blir noe de må fortsette utvikle slik at mod communitiene kan fullføre spillet.

 

La meg gi dere et eksempel: DICE lagde BF1942 og valgte starte i 1942 FORDI de så helikopter som et vehicle i spillet umulig. Det var vel ikke mer enn et år etter at releasen til BF1942 så kom første alpha mod Desert Combat som introdusert helikopter i spillet. DICE trudde dette var umulig med dere engine.

Dice spurte da seg selv, med en viss selvinsikt: Hva gjør vi med dette? Disse spillerne som har kjøpt vårt spill gjore det umulige til virkelig. En smart fyr ansatt hos DICE sa da: Vi ansetter dem!

Det var det de gjorde, slik burde de andre selskapene i industrien også tenke. Eksempel på at noen ikke har gjort dette er IW produsent av MW2, de kopierer bare hva mod makers har laget uten en takk.

 

For folk som nøt de tidligere Battlefield spillene så kan dere glede dere stort her. Bare det at de velger Gi PC en ekslusiv beta og demo sier litt om DICE.

Endret av Oleidolet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...