Gå til innhold

Ustabilt Fallout 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kjører Windows 7 32bit og tidligere Vista 32bit og på begge operativsystemene så crasher det ofte. Til tider er det helt håpløst å spille det men av en eller annen grunn så ser det ut som det fungerer bedre når man spiller det i vindu-modus. Har prøvd forskjellige innstillinger mtp AA og AF uten noe forskjell i crash raten. Maskinen er en go og gammel AMD Athlon 64 X2 4600+ med 2GB RAM og et 9600GT skjermkort. Grafikkmessig så er alt helt topp og mer eller mindre ingen hakking. Har sett på diverse andre forumer at man kan sjekke FFDshow codec innstillinger men jeg har ikke det på min maskin. Har også lagt inn den siste(og eneste?) patchen.

Finnes det noen lure triks for å få det til å spille greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk så har mange klagd på at de ikke får det til å fungere ordentlig...

Sist spill crashet mye så fant jeg ut den ene rambrikken var ødelagt :(

Skrevet

Hadde det samme problemet med at Fallout 3 frøs ganske så ofte etter å ha installert Operation: Anchorage.

Leste litt rundt på nettet og fant ut at noen fikk løst problemet ved å installere "k-lite codec FULL"-pakken.

Dette virket ganske bra, selv om musikken i radioen til GNR er blitt helt tullerusk. Spillet har krasjet etter dette, men på langt nær så ofte som før.

Skrevet

har samme problemet jeg og men jge kjører med et 260 gtx xfxgeforce har fulgt det meste som finsk av guider men det gikk i fra å kræsje hvert andre minutt til hvert kvarter... så en liten forbedring men langt fra hva jeg hadde forventet!

Skrevet

Hadde samme problem, men har ikke codec pakker på denne pc'en, så det var ikke mitt problem.

Problemet mitt var microsoft Net framework. Etter hva jeg leste rund omkring på poster, så legger fallout 3 inn Net framework 3 beta filer.

Last ned Net framework 3.5 fra microsoft, og fjern den gamle først før du legger inn 3.5.

Fikk seinere problemer med Fallout3 når windows update la inn 2 hotfix for Net framework 3.5, som jeg fjernet og hadde da null problem etter 47 timer spilt :)

Skrevet
Hadde samme problem, men har ikke codec pakker på denne pc'en, så det var ikke mitt problem.

Problemet mitt var microsoft Net framework. Etter hva jeg leste rund omkring på poster, så legger fallout 3 inn Net framework 3 beta filer.

Last ned Net framework 3.5 fra microsoft, og fjern den gamle først før du legger inn 3.5.

Fikk seinere problemer med Fallout3 når windows update la inn 2 hotfix for Net framework 3.5, som jeg fjernet og hadde da null problem etter 47 timer spilt :)

Så det hvar microsoft som gjord problemer igjen. Huff håpe at det bli nåkka med ny PC, fallout 3 se jævelig bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...