Gå til innhold

Sniktitt: Resident Evil 5 (PS3/360)


Anbefalte innlegg

Hadde gledet meg til dette spillet, men enn så lenge Capcom insisterer på et idiotisk kontrolloppsett får de ikke pengene mine. Hvordan kan de slippe et spill i 2009 der det ikke går an å gå og skyte samtidig? Snakk om å skyte seg selv i kneskålene. Dette kunne blitt et av årets spill, men nei.

 

Og argumentet som "det er slik det skal være" er tåpelige. Hadde det vært et gyldig argument hadde jo ikke spillverdenen utviklet seg i noen retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knallbra artikkel! Gleder meg som en unge på juleaften nå! :D

 

Det at man ikke kan gå og skyte har jeg ingen ting imot for å være ærlig. Ta for eksempel de første resident evil

spillene. Der hadde du én kameravinkel,ofte plassert på en plagsom plass som gir deg svært lite oversikt over rommet

du er i,noe som gjorde spillet BALLESKUMMELT,i og med at du ofte ikke så zombiene før de så og si stod 10 cm unna

deg. Det var dog kansje ikke så positivt som det var negativt,men fy faen så skummelt jeg husker det var! I RE5 føler

jeg vi er over på noe av det samme. Stressfaktoren blir mye høyere når du hverken kan skyte eller lade om børsa mens

du løper. Hadde du kunne det tror jeg spillet hadde blitt for det første altfor lett,når du hele tiden kan holde deg utenfor

rekkevidde til enhver "zombie",i og med at de går så sakte som de gjør. Vi vil vel ha litt utfordringer?

Dessuten tror jeg spillet hadde blitt mye mer mainstream om de hadde lagd det på den måten.

Noe av det som jeg alltid har funnet skummelt i RE spillene er at du føler deg litt innestengt og handicappet (lite ammunisjon,

få veier ut og ikke minst,som nevnt, kameravinkelene). Mulig det bare er jeg som ser det positive i det her, men det får så være.

Kommer til å nyte spillet fra første stund,det har jeg ingen tvil om! :)

Lenke til kommentar
Noe jeg blir å savne er mørket :/

 

Nei nå bør det virkelig bli slutt på denne tullete klagingen! Husker du Resident Evil 4? Husker du reklamekampanjene som ble vist før lansering? Husker du hvilken del av spillet disse kampanjene fokuserte på? Hint: Det var ikke de delene av spillet hvor det var natt.

 

Jeg vil ha The Merchant med igjen. Det var en karakter som fikk meg til å SMILE.

 

Kan skjønne det, men personlig er jeg VELDIG glad for at han er borte. Han var altfor "gamey", noe som har en tendens til å gå igjen i japanske spill. Hans tilstedeværelse i spillet var utelukkende et produkt av behovet for en shopping-skjerm i en setting som i utgangspunktet ikke støttet en slik feature. Det var ingen rasjonell måte å bortforklare ham på, noe som gjorde at jeg ble påminnet at jeg bare spilte et spill hver gang jeg møtte på ham.

Lenke til kommentar

Gidder ikke høre på "det skulle vært sånn og sånn". Og at man gidder / gidder ikke å kaste penger bort på produsenten. Snakk om å ta seg selv alvorlig. Det faktum at man ikke kan løpe og skyte samtidig i RE5 er seff fordi produsenten har valgt at det skal være sånn. Lev med det, det er sånn spillet er. Det er en del av pakka!

 

edit: duble post

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Gidder ikke høre på "det skulle vært sånn og sånn". Og at man gidder / gidder ikke å kaste penger bort på produsenten. Snakk om å ta seg selv alvorlig. Det faktum at man ikke kan løpe og skyte samtidig i RE5 er seff fordi produsenten har valgt at det skal være sånn. Lev med det, det er sånn spillet er. Det er en del av pakka!

 

edit: duble post

 

Om du ikke vil lese om folks meninger så har du nok svært lite på et forum å gjøre PaulKemp ;) Men skjønner at det selvf kan være "irriterende" å lese negative ting om et produkt du selv liker osv...men slik er det nå da bare.

Lenke til kommentar

Gledar meg! :)

 

Ser ikkje heilt problemet med kontrollane, om du gjer det ein 15 minutt så sit dei rimeleg bra inne. Å kalle dei utdaterte blir for dumt, uvante kanskje, men ikkje utdaterte. Eg hadde absolutt ikkje vore i mot andre kontrollar, men ein måtte då ha endra ein god del på andre ting med spelet i tillegg. Vi har vel heile tida hatt inntrykk av at spelet kom til å bli relativt likt RE4, det eg i bunn og grunn ikkje skjønnar er korleis folk då kan vere skuffa over kontrollane?

 

Godt å ha eit forumt igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...