Gå til innhold

Diablo 3, noen som gleder seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, WoW tok vel en hel del fra Diablo og Diablo II, så det er vel ikke rart om Diablo III tar "tilbake" noe.

 

Er uenige der. Synes at WoW tok fra Warcraft spillene. Det var her de startet med deres "tegneserie/barnslige" design. Diablo har alltid vært mer seriøs.

 

Snakker ikke om grafikken, men gameplay-elementer som bl.a. skilltrees (talents), magier og komboer / attacks etc. Tenker spesielt på assasinklassen i D2:LoD. I tillegg kommer en drøss av småting. Diablo 2 var vel faktisk først med å innføre et "!" over quest-NPC'er (nå er dette forsåvidt vanlig i alle MMO's). Itemnavnsystemet er også direkte tatt fra Diablo-universet, det typiske "blabla Item of the blabla" er noe vi alle kjenner fra Diablo 1 og 2 :)

Lenke til kommentar

Prefix og suffix navn modellen på items er et velkjent RPG system, også pre-D1 som du sier Shampoo, men møtte nok massene med D1 og D2.

 

Uansett regner jeg med Blizzard er såpass proffe at de greier å ha et klart skille på D3 og WoW.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
En annen årsak er at Blizzard dessverre ikke pusher grafikk lengre fordi de vil nå et mye større marked enn kun de med high-end PC'er.

 

Nå pushet vel ikke akkurat Diablo 2 noe særlig heller - jeg tror ikke det var mange andre spill utgitt rundt år 2000 med en oppløsning låst til 640x480.

 

At Diablo 3 stjeler deler av WoWs UI plager meg minimalt, sannsynligvis vil det fungere godt med en klassisk hotbar når man først har en drøss med skills.

Lenke til kommentar

Grafikken var vel kanskje ikke "next-gen", men den var da rimelig greit da D2 kom, de introduserte vel også en ny teknikk for å skape et 3D-perspektiv. Ikke baser deg kun på oppløsningen, det var rimelig mange kule elementale effekter også.

 

Maskina mi på et drøyt år slet i alle fall med Diablo 2 når det skjedde mye på en gang.

 

Men var det ikke mulighet for 800x600, eller kom dette i LoD?

Lenke til kommentar
Maskina mi på et drøyt år slet i alle fall med Diablo 2 når det skjedde mye på en gang.

 

Men var det ikke mulighet for 800x600, eller kom dette i LoD?

 

Eneste min daværende maskin slet med var Necromancers med masse minions (laggermancer!) - og ja, 800x600 ble først introdusert i LoD.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Grafikken var vel kanskje ikke "next-gen", men den var da rimelig greit da D2 kom, de introduserte vel også en ny teknikk for å skape et 3D-perspektiv. Ikke baser deg kun på oppløsningen, det var rimelig mange kule elementale effekter også.

 

Maskina mi på et drøyt år slet i alle fall med Diablo 2 når det skjedde mye på en gang.

 

Men var det ikke mulighet for 800x600, eller kom dette i LoD?

 

 

Hadde man et Voodoo kort gikk D2 utmerket. Problemet var at Blizzard kun gjorde en god job mot glide, og en elendig job med directx implementasjonen. D2 går den dag i dag bedre på et Voodoo 3 kort enn et av de nye.

 

Grafikken i Blizzard sine spill har aldri vært av den imponerende sorten, det er gameplayet som er så fantastisk at det veier opp for det.

Lenke til kommentar

Word!

Dessuten har Blizzard en magisk måte å lage nye spillmechanics. Kan ikke huske noen spill med skill-tree før Diablo 2. I dag er det en selvfølge (se wow/talent-tree osv). Kan ikke vente med å finne ut hva som er nytt denne gangen. :)

Grafisk sett, skjønner jeg at Blizzard lager spillene med de systemkravene de gjør. Hadde wow solgt i over 10 mill. eksemplarer om folk hadde hatt performance problems og for svake pcer? Think not... ;)

 

Jeg stoler 100% på at blizzard nok en gang skal levere et produkt som blåser meg av stolen, god grafikk eller ikke.

Endret av LeChuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...