Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 PCr med Windows Xp gjennom switch, funker ikke!


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem er ikke særlig til raser på nettverk så når jeg skulle sette opp et nettverk med 2 maskiner koblet på en switch fikk jeg problemer :S

 

Begge pcene har nesten helt ny innstalasjon av xp så jeg har ikke konfigurert noen nettverksinnstillinger fra før. Jeg finner begge pcene men kommer ikke inn på de. Jeg får kun beskjed om at jeg må skrive inn passord at jeg ikke har nok tilgang og må kontakte administrator...

 

Er det noe sted jeg kan slå av passord som jeg ikke vet om? Har vært på Administrative Tools, Computer Management, System Tools og User så ingen av maskinene skal ha passord beskyttelse så vidt jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Først kan du sjekke at begge maskinene er på samme subnet. Regner med de er det. Sett så passord på gjestekontoen - kan godt være sammen passord på begge maskinene (guest kontoen). Share en mappe på den ene maskinen - "games" for eksempel og start filutforskeren på den andre maskina. Map network drive på Tools menyen og skriv inn dette i adresse feltet ip.nummer.til.maskin.2games

 

Klikk "different user name" og spesifiser USERNAME slik: maskin-navn-på-maskinen-som-sharer-gamesguest - eks supahComuterguest

(her kan man vel også bruke admin kontoen)

skriv inn passord. Trykk ok og finish.

 

Hvis dette ikke funker kan du starte command-promten og skrive:

 

net use x: ip.nummer.til.maskin.2games /USER:guest /PERSISTENT:yes

 

eller en n00b-hacker kommando

 

net use ip.nummer.til.maskin.2IPC$ "" /u:""

 

og etterpå skrive inn ip.nummer.til.maskin.2 adressen i Internet-exploreren - da ser du hva som er sharet hvis ikke maskina er patcha bra nok.

:oops:

 

Lykke til!

 

 

Tronaldo

Lenke til kommentar

Enable simple filesharing og se hvem som har rettigheter da. Har dere problemer utover det, så kan dere jo evt lage en konto med rettighetene dere skal ha. Default lav sikkerhet på xp, map opp med administrator og blankt passord. Husker ikke hvilke policyer som styrer dette dillet... Og vær grei... den microshit måten å gjøre det på med wizards osv funker ikke.... Sett det opp manuelt, eller la være... Mye god lærdom i det og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...