Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon


- FuzioN

Uncharted 2!  

  1. 1. Skal du ha spillet?

    • Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

    • Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

    • Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30-50-100% av kraften i den og den konsollen. Det der er reinspikka piss fra ende til annen, uavhengig av hvilken utvikler som sier det. Så godt som piss spikkes kan!

UrgeLol på gamle gamer.no kom ein utrolig bra quote

 

Den quoten er utdatert og mer et synspunkt enn fakta. Fokuset på CPU gjør PS3 veldig spesiell å programmere for, og når CPU'en da i tillegg er nærmere en uber strippa CPU, med 6 "GPU'er" innebygd, enn en vanlig CPU, blir det svært komplisert. Konvensjonelle 3D motorer gjør seg svært dårlig på PS3'n, noe utallige EA ports har bevist. Da kan man med rette begynne å snakke om hvor mye av Cel'en man utnytter, i forrhold til teoretisk potensiell kapasitet.

 

Når det er sagt har quoten et godt poeng i forrhold til at de fleste presser systemet til maks, i den forstand at de ikke kan legge til flere detaljer uten at FPS'en blir for lav. Det betyr ikke at man utnytter systemet maks, men "glasset er fullt" som han sier...

 

Sorry offtopic, btw!

Endret av Elgen
Lenke til kommentar
IGN: Is there going to be any tie-in to what you did in the previous game? I know you get fat suit Drake at the very end, but I've just finished the game for whatever number of times. Is there any carryover between saves?

 

Evan Wells: Yeah, we were looking at tapping into Trophies and how far you've gotten in unlocking stuff in the last game to reward the owners and Platinum holders of Uncharted 1 in Uncharted 2, but those details, we just haven't worked out yet.

 

Og der bestemte jeg meg for å spille eneren igjen for å få Platinum ^_^

Lenke til kommentar
Mener bestemt å huske at det noen i utvikler-teamet sa var noe sånt som at Uncharted 2 utnytter SPE-ene bedre enn Killzone 2.

 

Men jeg har tatt feil før. :)

 

Ja, de brukte bare 30% av kraften av PS3'en i Uncharted 1. De sa de skal bruke 100-90%

 

30-50-100% av kraften i den og den konsollen. Det der er reinspikka piss fra ende til annen, uavhengig av hvilken utvikler som sier det. Så godt som piss spikkes kan!

 

Nå snakket jeg om å utnytte SPE-ene mest mulig effektivt. Ikke "bruke" så-så mange % av kraften som er tilgjengelig. Med ræva programmering kan til og med et spill som Doom 95 kjøre i 2 fps på PS3.

 

Mala sitt utbrudd skulle jo ha det til at jeg prata reinspikka piss, noe jeg ikke gjorde. :p

Lenke til kommentar

Uncharted 2 blir vel minst like bra som Uncharted 1, og det er jo bare positivt.

 

Kan ikke se for meg at Co-op skal gjøre spillet bedre men. Synes det er så irriterende for tiden at de fleste utviklere føler seg "presset" til å legge til co-op. Det fjerner litt av den SP "følelsen" som var før og det kan også gjøre spillet dårligere (kan bli bedre også).

 

Selv håper jeg de bringer både Sully & Elena tilbake ettersom de har en tilknytning til Nathan. Elena & Drake ble jo følelsesmessig tilknyttet på slutten av "Drakes Fortune", og blir litt dumt med en helt ny historie uten å nevne hva som har skjedd videre hvertfall.....

Lenke til kommentar
Uncharted 2 blir vel minst like bra som Uncharted 1, og det er jo bare positivt.

 

Kan ikke se for meg at Co-op skal gjøre spillet bedre men. Synes det er så irriterende for tiden at de fleste utviklere føler seg "presset" til å legge til co-op. Det fjerner litt av den SP "følelsen" som var før og det kan også gjøre spillet dårligere (kan bli bedre også).

 

Selv håper jeg de bringer både Sully & Elena tilbake ettersom de har en tilknytning til Nathan. Elena & Drake ble jo følelsesmessig tilknyttet på slutten av "Drakes Fortune", og blir litt dumt med en helt ny historie uten å nevne hva som har skjedd videre hvertfall.....

 

Co-Op? Må skaffe DS3, har bare en SIXXAXIS. Feil skrevet?

Endret av HardC0re Gamer 1997
Lenke til kommentar

Håper de får en naturlig overgang fra 1ern, ikke at Drake bare plutselig popper opp i villmarken et sted uten noen form for forklaring på hva som har skjedd mellom de to spillene.

 

Skjul
Og hva med alt gullet og greiene Sully fikk med seg hjem? Hva skjedde med det? Gikk det til dem privat, i så fall; Hva har de brukt det på osv, eller gikk det til staten/et museum eller lignende. Hvor ble det av Sully og Elena?

 

Håper vi får svar sånne spørsmål, at det ikke bare blir en brå start i en annen verden.

Lenke til kommentar

Invisible walls (gametrailers) har vært hos ND å fått en liten snik titt av en liten demo av uncharted 2. De prater litt om besøket her: http://www.gametrailers.com/player/45172.html (De begynner å prate om uncharted ca midt inni episoden)

 

Er ikke helt sikker men jeg trur jeg oppfattet det slik at uncharted 2 trailern som har kommet er ingame engine :D:love: (Er ikke helt sikker på om jeg oppfattet det riktig pga at lyden på pcen min er ikke av det beste + at jeg er jææævlig trøtt nå-_-)

 

men nå tar jeg kvelden. God natt.

 

Steamy

Lenke til kommentar
IGN: Is there going to be any tie-in to what you did in the previous game? I know you get fat suit Drake at the very end, but I've just finished the game for whatever number of times. Is there any carryover between saves?

 

Evan Wells: Yeah, we were looking at tapping into Trophies and how far you've gotten in unlocking stuff in the last game to reward the owners and Platinum holders of Uncharted 1 in Uncharted 2, but those details, we just haven't worked out yet.

 

Og der bestemte jeg meg for å spille eneren igjen for å få Platinum ^_^

 

Har allerede platinum. :)

Gøyalt at dei tenker på slike ting når dei lager spillet.

Lenke til kommentar
IGN: Is there going to be any tie-in to what you did in the previous game? I know you get fat suit Drake at the very end, but I've just finished the game for whatever number of times. Is there any carryover between saves?

 

Evan Wells: Yeah, we were looking at tapping into Trophies and how far you've gotten in unlocking stuff in the last game to reward the owners and Platinum holders of Uncharted 1 in Uncharted 2, but those details, we just haven't worked out yet.

 

Og der bestemte jeg meg for å spille eneren igjen for å få Platinum ^_^

 

Har allerede platinum. :)

Gøyalt at dei tenker på slike ting når dei lager spillet.

 

Er ikke et throphy som sier at man skal ta 100 headshots?

Lenke til kommentar
Er ikke et throphy som sier at man skal ta 100 headshots?

Er ikke det veldig lett å sjekke selv? Men jo, det er det (sølv).

Det kommer av seg selv hvis du spiller gjennom spillet. Spesielt på de høyere vansklighetsgradene, da de er så og si umulig å komme gjennom uten >70% headshots, men du burde få det selv på easy. Jeg fikk alle headshot-troféene på samme dag, på rett over 3 timer.

Lenke til kommentar
Er ikke et throphy som sier at man skal ta 100 headshots?

Er ikke det veldig lett å sjekke selv? Men jo, det er det (sølv).

Det kommer av seg selv hvis du spiller gjennom spillet. Spesielt på de høyere vansklighetsgradene, da de er så og si umulig å komme gjennom uten >70% headshots, men du burde få det selv på easy. Jeg fikk alle headshot-troféene på samme dag, på rett over 3 timer.

 

Tøv, headshots hare svært lite å gjøre med om du kommer deg gjennom Crushing. Jeg klarte veldig få headshots når jeg tok Platinum (trolig mindre enn 10% av fiendene), men det var mer enn nok. Man bør i stedet fokusere på å få inn 4 kjappe skudd i brystkassa på normale fiender, eller 6 på de større karene. Ammo er det mer enn nok av, men tid til å sikte på hodet til fyren som kommer løpende mot deg har du ikke noe av i det hele tatt. Hvis du prøver for hardt på å få til headshots på Crushing vil du trolig gjøre det vanskeligere for deg selv uten at det er åpenbart hva du gjør galt.

Lenke til kommentar
Er ikke et throphy som sier at man skal ta 100 headshots?

Er ikke det veldig lett å sjekke selv? Men jo, det er det (sølv).

Det kommer av seg selv hvis du spiller gjennom spillet. Spesielt på de høyere vansklighetsgradene, da de er så og si umulig å komme gjennom uten >70% headshots, men du burde få det selv på easy. Jeg fikk alle headshot-troféene på samme dag, på rett over 3 timer.

 

Tøv, headshots hare svært lite å gjøre med om du kommer deg gjennom Crushing. Jeg klarte veldig få headshots når jeg tok Platinum (trolig mindre enn 10% av fiendene), men det var mer enn nok. Man bør i stedet fokusere på å få inn 4 kjappe skudd i brystkassa på normale fiender, eller 6 på de større karene. Ammo er det mer enn nok av, men tid til å sikte på hodet til fyren som kommer løpende mot deg har du ikke noe av i det hele tatt. Hvis du prøver for hardt på å få til headshots på Crushing vil du trolig gjøre det vanskeligere for deg selv uten at det er åpenbart hva du gjør galt.

 

Støttes. Døde mye mer da jeg brukte tid på å sikte inn for headshot enn om du plasserer 3-4 skudd i brystet på fienden. Og ammo gikk da helt greit.

Lenke til kommentar

Kanskje bare meg da. Men troféet kommer av seg selv. Første gangen jeg spilte gjnnom chrushing (pre-patch) prøvde jeg ikke på headshots og tror jeg brukte 9 timer eller noe sånt. Med headshots hadde jeg 6 og en halv. Døde kanskje 15 ganger på hele gjennomspillinga, og ikke i det hele tatt på de 3 siste kapitlene. Så vil si det hvertfall gjør spillet lettere med mange headshots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...