Gå til innhold

MUSE fans, unite!


L1234567890

Album  

11 stemmer

  1. 1. Hvilket album er MUSE sitt beste hittil?

    • Showbiz
      0
    • Origin Of Symmetry
      5
    • Absolution
      2
    • Black Holes And Revelations
      1
    • The Resistance
      3


Anbefalte innlegg

(Skamløst kopiert fra min egen post i Siste Ordet 1)

 

Da er jeg hjemme etter en helg i England, og for en helg det har vært! Skal ikke kjede dere med å lange ut om hvor morsomt vi som reiste generelt hadde det, men jeg kan jo nevne at MUSE konserten var helt ekstremt bra. Den overgikk mitt forrige beste konsertminne, AC/DC i 2009, med glans, det var rett og slett vanvittig. Lysshowet, energien, effektene, animasjonene (som var på storskjermen), det kjempestilige designet på scena, selve sangene, fremførelsen, alt var på topp. Vi hadde veldig gode plasser, og fikk veldig god utsikt til alt som skjedde. Til og med jenta som reiste med oss, som aldri har likt MUSE noe større, sier at det er den sykeste konserten hun har vært på.

 

Men, dette var jo nesten å forvente, og ettersom jeg er en stor fan av MUSE hadde dere vel ikke ventet annet enn at jeg hyllet dem slik uansett :p Men noe av det som gjorde helgen unik, var at på lørdag, dagen etter konserten, bestemte vi oss for å gå litt rundt Wembley området og se etter noen MUSE-effekter å kapre. De hadde nemlig to konserter på Wembley på rad (rekord for raskest utsolgt på den stadion, forresten, under en time), og da var det selvsagt oppe boder her og der. Det var da vi merket at folk løp febrilsk rundt for å selge billetter, konserten skulle nemlig starte om få minutter, og da er det selvsagt vanskelig å få solgt. Vi spurte en fyr hvor mye han skulle ha for dem for moroskyld, han sa tretti pund. Vi hadde dessverre brukt opp kontantene på annet stash akkurat da, så vi ga opp tanken. Men da vi gikk forbi han tre minutter senere, virket han temmelig desperat, og jeg sa at vi skulle kjøpe dem for tjue pund stykket. Dette takket han omsider ja til, og etter en kjapp spurt til en minibank og tilbake, var vi klare for vår andre konsert, denne gangen med sitteplasser. Vi fikk god utsikt der også, og konserten var minst like bra som dagen før, om ikke bedre. MUSE hadde nemlig byttet ut kanskje 1/3 av sangene fra fredag til andre sanger, så det var friskt og gøy å se konserten to ganger. I tillegg hadde vi tross alt helt andre plasser, og vi både så og hørte mye bedre andre dag.

 

Alt i alt, en kjempetur. Det var forresten de to siste konsertene på turneen deres, så jeg følte at de virkelig ga alt. I tillegg fikk jeg kjøpt meg litt alternativt snop her og der, og brukte litt mer penger enn jeg hadde tenkt. Men det driter jeg i, for en bedre tur kan jeg ikke huske å ha hatt.

 

Oppvarmingsbandene var også godkjent, White Rabbits var gode, dog litt mer skeptisk til The Big Pink. Men Lily Allen gjorde en skikkelig god innsats, faktisk, og selv om jeg aldri har hatt noe forhold til henne (eller den slags musikk før) var hun helt klart den som var best. Unntatt MUSE, selvsagt :p Hørte, som dere kanskje skjønte utifra det jeg skrev, ikke på bandene som varmet opp på lørdagen.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...