Gå til innhold

Den magiske Mage tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, så at det var en tråd som mangla, og det er jo en av de "beste" klassene og.

Så jeg tok meg friheten til å lage en.

Så ja, her kan du diskutere alt om klassen Mage i wow

alt fra talent builds til bra gear osv bare å spytte ut.

Nyttige sider:

Ten Ton Hammers Mage guide

http://www.tentonhammer.com/node/26160

Mage Builds

http://www.wowwiki.com/Mage_builds

Build Teori

http://www.wowwiki.com/Mage_theorycraft

WoW-EU mage forum

http://forums.wow-europe.com/board.html?si...p;forumId=10017

Endret av Leaf
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-o2Xgh2
Skrevet

Mage er gøy, min er i lvl 73 nå :p

har hatt pause siden desember, starta igjenn i går.

Gjest Slettet-o2Xgh2
Skrevet

Frost det går i her ja, vill tro det er det beste når man levler.

Har ikkje testa noe annet, men syns det er helt supert med frost :)

Skrevet

Kan ikke si det fører til vondt i hodet av å spille det, ihvertfall :) Kanskje i den ene fingeren man spammer Frostbolts med, men ellers... :)

Setter man opp følgende macro til å leke med Brain Freeze blir det jo enda enklere;

#showtooltip
/cast [nomodifier] Frostbolt
/cast [modifier:Shift] Fireball

Skrevet (endret)

Hadde vært digg om folk tok seg tid til å opprette gode førsteposter.

Annet enn det er frost veien å gå fra 70-80. Masse CC, god AoE, god survivability.

Samt at fire baserer seg på å holde en høy DPS med ignite og mye crits. Ignite rekker aldri å ticke, og criten din synker drastisk mens du levler.

Endret av Matsemann
Skrevet

Mage er morsomt i raid. men savner litt CC i instanser/raid. er jo bare AOE spam nå.

Håper det kan bli litt mer å gjøre i Ulduar :p

• 1 måned senere...
Skrevet

Frostmage leveling (level 35 nå).

Glyphs: Evocation, Slow fall.

Har plass til en major til. Bør jeg vente til Water Elemental, Molten Armour eller Ice Lance. Ser litt på Mana Gem, men har min tvil om den er verdt det mtp bruk/conjure cost.

Skrevet

Har absolutt aldri hatt sansen for mage, untatt en jeg levla til 12 ^^ Da var det stopp.

Men en positiv ting skal jeg si om mage. De kan soloe en del group quest, om ikke lett, så kan de det.

Jeg soloa i det minste en 11 elite på lvl 10, og jeg SUGER som mage :)

Skrevet (endret)

For klassene skiller seg veldig på level 10. :>

Tror jeg har soloet elites som du snakker om her (er det Hogger, forresten?) med samtlige klasser -druid, som jeg aldri har spilt. :)

Endret av Lycantrophe
Skrevet

Jepp, det jeg mente, at de kunne soloe mye rart, blant annet fordi jeg så broren til en kompis som soloa et eller annet elite quest i outland ;)

Har aldri kommet helt inn i mage, derfor en litt rotete post med litt dårlige poenger :p

Skrevet

Skulle til å skrive at den ikke var god før den ble buffet til 40%, men den var visst allerede slik på Live.

Derimot hjelper den lite i lavere levels, der mana gem bare har én charge.

Når jeg levlet (levler fortsatt) min mage nr. 2 har jeg brukt evocation, slow fall og water elemental. Man ender med utrolig høy oppetid på WE, og den soloer lett noen mobs mens man drikker. Men som mage har man veldig få gode leveling glyphs. Frostbolt er jo idiotisk når den setter snare til 0% -.-

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg storkoser meg som mage og har gjort det siden 2005, selv om jeg ikke begynte å levle og spille på min for alvor før wotlk kom.

Mage var plutselig mer morsomt enn rogue og druid og pga. det er disse bare på 71/72, mens magen er 80 og storkoser seg fortsatt som frost i roix og en og annen voa25 og liker ikke tanken på å respecce til noe mer raid-vennlig og gi opp ice barrier og water elemental :p

• 3 uker senere...
Skrevet

Fryktelig få posts i tråden, men kanskje noen har innspill til meg likevel;

Hvilke(t) specc kjører folk i Ulduar? Jeg har klart meg greit med arcane nå, men lurer på om jeg kan øke dpsen min med et annet specc. Frostfire er vel ikke allverden lenger, når man gearer opp? Føler at jeg har "peaket" litt i hvor mye dmg jeg kan få fra det speccet.

Så. Anyone?

Skrevet

Arcane er vel fremdeles best, men du må ha med andre som kan vær scorch bot, og en shadow lock, tank må holde oppe slow på target.

Jeg har speccet TTW som holder bedre dps på target på en lang fight. Er visst kriterier en må ha f.eks om jeg husket riktig. 13% hit (må ha med en boomkin eller en SP), haste over 340 og sp 1800+.

Kjørte 10-man ulduar i går med TTW, resten idag (skal kjøre 25 på søndag) hadde grei dps, selvom det var litt hektisk til tider.

Det kommer nok en god theorycraft sammenligning med speccs og gear når folk har fått gått en del i Ulduar. Holder meg med TTW. T8 settet har en del hit, så blir å finne sp\crit\haste weps, droppet en fin crit trinket i 10 man også.

Er vel andre som har mer oversikt enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...