Gå til innhold

Baldur's Gate - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

God kveld Gamer!

 

Startet for litt siden å spille BG1 og er heftig imponert. Spiller en level Ranger/Archer og er rundt lvl 5.

Håpte det kansje var noen fans av serien her inne. Er jo ett gammelt spill, er det folk som spiller det enda?

 

Så her snakker vi om BG spillene, og stiller spørsmål angående spillene generelt. :)

 

Noen som kan anbefale meg noen must-have/kjektåha mods annet enn BGTutu og widescreen mod?

 

 

Mods

 

EasyTutu

Lar deg spille det første spillet med BG2 motoren. Det gir deg bedre grafikk, og litt andre menyer. Desverre blir alt vann grønnt når du installerer denne, så pass på å få med deg Degreenifier som ligger på samme siden.

 

Widescreen mod

Widescreen eller ei, så kan du med denne modden kjøre akkurat hvilken oppløsning du vil.

Endret av Adversary
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jah BG spilla er spill som jeg fortsatt spiller nå å da er jo rett å slett på top 10 beste spill jeg har spilt lisa for min del :p

 

når det kommer til mods vet jeg dessverre ikke om noe har bare spilt de spille originalt

 

kunne anbefalt Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor om du ser etter en utfordring etter du er ferdig med BG den er ganske lik bg etter som at begge spilla er D&D basert å du styrer en gruppe av folk du har lagd igjennom et stort dungeon og ute, forskjellen mellom de der i mot er at dette spillet er virkelig Vanskelig! :p

Lenke til kommentar

Skulle ønske det kom ut flere BG spill i samme grafikkstil som BG 1 og 2. Det er så utrolig mye man kan gjøre i de spillene! Festlige karakterer og gode historier. Jeg likte Icewind Dale serien også, men de var mer linjære.

 

Det kjipeste i spillene var at man kunne miste figurer for godt dersom de ble drept av en critical hit!

Lenke til kommentar

jeg maxlevla i bg1, men fant ikke siste boss. og jeg kom meg langt over halvveis i gb2 Ch4-5 eller noe.. så streika hardisken og saven ble herpa.. nå gidder jeg bare ikke starte på nytt.. spessielt den starten på bg2 er KJEDELIG.

 

om noen finner ut at man skal starte og ikke gidder bruke tid på å skaffe cash. så er det en salgsbod i the docks distrikt som kjøper stjelte varer.... trenger vell ikke si mer =)

 

har også runda bg serien til ps2. selv om det strengttalt ikke er "baldurs gate" har runda IWD1 men ikke 2'rn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Kjøpte faktisk complete edition eller noe sånt av 2eren her om dagen for en 50-lapp :) Jeg er ranger i lvl 12 +-, og er hekta! :D

 

har prøvd det første, men syns egentlig det var litt tungvindt og kjedelig i lengden... 2eren har mye penere steder!

Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne Temple of Elemental Evil, som også er et knall spill selv om jeg syns det var litt for lett.

Annet enn det vil jeg teste BG2 med IWD konvertering, spillt alle spillene i serien og digger dem helt utrolig.

Dog syns jeg Neverwinter Nights spilla var en skuffelese uten like.

Lenke til kommentar
Bg serien må ha den beste secret/easter egg jeg noensinne har sett i et spill. Noen som samlet alle 3 buksene (golden/silver/bronze pantaloons)? Les mer om den mytiske "questlinja" her:

 

 

Absolutt, overførte charen min fra BG1 -> BG2 kun for det ;)

 

Og til trådstarter: Grattis! Du har oppdaget tidenes beste spillserie!Ikke glem å plukk opp BG2 + expansion (sinnsyk bra exp) etter du er ferdig!

Etter det kan du gå over på Icewind Dale serien som også er i samme stil og en god historie. Litt mer linært som nevnt over men.

Lenke til kommentar
Skulle ønske det kom ut flere BG spill i samme grafikkstil som BG 1 og 2.

 

Da gleder du deg nok til Dragon Age som kommer senere i år, vil jeg tro? Er riktignok ikke isometrisk og diverse, men det har allikevel lagt seg tett opp mot de spirituelle forgjengerne.

 

Baldur's Gate 1 og 2 er meislet inn i topp 5-lista mi, og rikker seg nok ikke i overskuelig fremtid. Spiller gjennom de og Planescape Torment minst et par ganger årlig, og jeg får den samme barnslige kriblingen i magen hver gang jeg lager meg en ny figur og begir meg ut på et "nytt" eventyr. Kan ikke huske sist jeg gledet meg til et spill like mye som Dragon Age, og jeg håper det er radikalt forskjellig fra Neverwinter Nights-spillene, som aldri greide å overbevise meg.

Lenke til kommentar
Skulle ønske det kom ut flere BG spill i samme grafikkstil som BG 1 og 2.

 

Da gleder du deg nok til Dragon Age som kommer senere i år, vil jeg tro? Er riktignok ikke isometrisk og diverse, men det har allikevel lagt seg tett opp mot de spirituelle forgjengerne.

 

Baldur's Gate 1 og 2 er meislet inn i topp 5-lista mi, og rikker seg nok ikke i overskuelig fremtid. Spiller gjennom de og Planescape Torment minst et par ganger årlig, og jeg får den samme barnslige kriblingen i magen hver gang jeg lager meg en ny figur og begir meg ut på et "nytt" eventyr. Kan ikke huske sist jeg gledet meg til et spill like mye som Dragon Age, og jeg håper det er radikalt forskjellig fra Neverwinter Nights-spillene, som aldri greide å overbevise meg.

 

 

Tilgi meg for min BG nerdisme, men er ikke navnet ditt etternavnet til Edwin fra BG serien? :D

Lenke til kommentar
Kan ikke huske sist jeg gledet meg til et spill like mye som Dragon Age, og jeg håper det er radikalt forskjellig fra Neverwinter Nights-spillene, som aldri greide å overbevise meg.

 

Hvis du tenker gameplay-messig blir nok Dragon Age et helt annet spill enn NWN. Men dette er du vel klar over ;) Hvis du tenker kvalitet, er jeg helt enig. Neverwinter Nights er de dårligste spilla BioWare har laga, selv om jeg synes de var flotte (sier litt om BioWare). Tror Dragon Age blir bedre enn Mass Effect, jeg føler det på meg.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Tidenes beste RPG-serie, uten tvil. Men i motsetning til noen andre vil jeg ikke anbefale Icewind Dale-serien. Den er veldig skuffende ift. BG. Historien er lite engasjerende og gameplayet oppsummerer seg i å kjempe. Interessante og utfordrende kamper for all del... men litt vel kjedelige i lengden.

 

Etter BG2 (og evt. Throne of Baahl, som er litt mindre spennende) kan du egentlig hoppe over direkte til Neverwinter Nights 2 og expansion pack Mask of the Betrayer. Knalle saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...