Gå til innhold

Den store Amiga tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det slutter når man har gått gjennom 10 baser og finner cellen til hovedpersonen. Da kan man velge å sette ham fri og avslutte spillet, eller starte en ny mission ved å la ham bli tatt til fange.

 

Fullførte det aldri jeg heller...

Det er det Wikipedia sier ja, men jeg har aldri funnet muligheten for å fri ham. Jeg har jo rundet minst 6-7 missions (dvs. 6-7 ganger 10 baser + 1 space stations... dvs ca. 77 levels!!) men hver gang ble helten tatt igjen og fanget i en ny station. Hvis det du og wikipedia sier er riktig har jeg rundet spillet 7 ganger :D

 

Men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan ha gått glipp av muligheten for å befri helten, så min teori er heller at spillet aldri tar slutt siden det er tydeligvis drevet av en "dungeon generator" som i Diablo.

 

Edit: Haha! Bra at jeg ga meg der. Wikipedia sier også at det er totalt 65.535 levels!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Visstnok skal det være en bug i noen, eller en av versjonene som gjør det umulig å fullføre. Men, sånn som bugen er beskrevet der, så skal det være umulig å komme seg videre i spillet, og det virker det jo som du har gjort.

Vet du hvordan og når denne valgmuligheten dukker opp forresten? Nå er det vel lenge siden sist jeg spilte dette (1995 for å være nøyaktig) men jeg kan ikke huske at det noen gang har vært dialogbokser i dette spillet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skal bli fett og få spillt litt igjen til helgen om alt går som det skal.

den gamle amigaen min har tatt kvelden. :( R.I.P

men fant en på en auksjon koplett med skjerm,joystick,mus og strømforsyning. :D

pluss at jeg fikk tak i 400 disker med div spill av en annen selger. :D

har noen spill fra før men flere skader ikke.

 

moonstone og another world skal spilles igjen ja.

 

EDIT:

fikk aldri diskettene.

Endret av rbr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kom over en butikk som heter Amigakit som selger vel...Amiga!

 

Amiga 1200 bla her slik...en kan få dem med trådløst nettverk og alt...MEGET FRISTENDE!

 

Og ja du får med PSU som fungerer her i Norge etter hva jeg leste.

jeg kjøpte en strømforsyning til amigaen av disse folka.

men det tok to uke før den var fremme etter av den var bestillt.

men tror det blir nok flere kjøp fra denne siden ja.

de har det meste.

leveringstiden kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Kom over en butikk som heter Amigakit som selger vel...Amiga!

 

Amiga 1200 bla her slik...en kan få dem med trådløst nettverk og alt...MEGET FRISTENDE!

 

Og ja du får med PSU som fungerer her i Norge etter hva jeg leste.

jeg kjøpte en strømforsyning til amigaen av disse folka.

men det tok to uke før den var fremme etter av den var bestillt.

men tror det blir nok flere kjøp fra denne siden ja.

de har det meste.

leveringstiden kan jeg leve med.

 

Ja det tar lang tid når det skal igjennom tollen dessverre....må si jeg er veldig frista til å kjøpe meg en Amiga 1200 med harddisk og trådløst nettverkskort.

Lenke til kommentar
Kom over en butikk som heter Amigakit som selger vel...Amiga!

 

Amiga 1200 bla her slik...en kan få dem med trådløst nettverk og alt...MEGET FRISTENDE!

 

Og ja du får med PSU som fungerer her i Norge etter hva jeg leste.

jeg kjøpte en strømforsyning til amigaen av disse folka.

men det tok to uke før den var fremme etter av den var bestillt.

men tror det blir nok flere kjøp fra denne siden ja.

de har det meste.

leveringstiden kan jeg leve med.

 

Ja det tar lang tid når det skal igjennom tollen dessverre....må si jeg er veldig frista til å kjøpe meg en Amiga 1200 med harddisk og trådløst nettverkskort.

 

Jeg har handlet en del ifra amigakit. kan trygt anbefales. Sitter selv på en amiga 1200 med netverkskort og compactflash minnekort som harddisk (og raskere cpu og mer minne). Vil bare si at du ikke kan bruke netverkskortet på en standard amiga 1200. Du trenger akseleratorkort med raskere cpu (hvis du ikke skal bruke kun ftp og irc) og masse minne. Prøvde først å koble meg på nett med en standard amiga, selve tcp/ip stacken som du bruker for å koble deg opp på nettet med bruker alt minnet maskinen har som standard, slik du ikke kan gjøre noe som helst. Jeg klarte å pinge og det var alt :)

Endret av Mr_byte
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
er det noen som vet om en A1200 vil virke med A500 spillene?

Det kommer helt an på spillene. Noen vil fungere bra eller bedre, andre vil virke etter litt knoting, mens noen sannsynligvis ikke vil fungere i det hele tatt.

Endret av Batman
Lenke til kommentar

Det aller meste vil nok fungere bra.

Spørs hva du mener med å nedgradere software, men hvis jeg husker rett så finnes det software som "nedgraderer" kickstarten. Som regel vil ikke dette være nødvendig, og det holder som oftest å endre grafikkoutput fra AGA til ECS/OCS, og kanskje slå av CPU cache (dette kan du gjøre i "Early startup control" som du kommer til dersom du holder høyre og venstre museknapp inne ved oppstart).

Lenke til kommentar

Sliter med å finne et spill til amiga. Kanskje dere husker det.

Er endel år siden amigaen var oppe å kjørte men spillet var et sidescroller, anti terror spill.

Tror det foregikk på en oljeplatform. Og poenget var å finne en bombe som hele tiden tikket ned.

Spillet begynte med en intro av en sjal tildekket terrorist med ak som sto å løftet en ak 47 mens han ropte noe.

Akkurat introen var i rød,svart.

Hadde vært konge å spilt det på emulator igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...