Gå til innhold

Den store Amiga tråden


Anbefalte innlegg

Aha, hvorfor tenkte ikke jeg på det...

 

Har en amiga 1200 selv som ble reddet fra el-retur, samt en A500 som jeg fikk av en kollega da vi ryddet på loftet på jobben. Har montert en 80GB disk, men har ingen måte å innstallere noe som helst, og mangler fortsatt mus til herligheten.

 

Noen gode tutorials til å innstallere systemet via WinAUE? :)

 

Hei!

 

En guide hvis du skal bruke en vanlig harddisk: http://guide.abime.net/home3.htm

Her er en grei guide hvis du skal bruke cf minnekort: http://ronivon.costa.googlepages.com/amiga600cfadapter

 

Hvis du skal bruke cf minnekort må du huske at ikke alle cf kort virker. Det som er bankers er sandisk sine kort. Max størrelse er 4gb og hver partisjon kan ikke være over 2gb.

Ellers er det bare å søke om dette på nettet da dette er populært å gjøre.

 

Kan anbefale deg å gjøre dette med amigaen din. Alt går lynkjapt og jeg har drøssevis med spill som jeg bare koser meg med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Purple tentacle fra Maniac Mansion og Day of the tentacle! :)

Hehe, Episk. Rundet spillet for...tja, 14 år siden . og for en stund tilbake prøvde jeg igjen, men ikke faen om jeg klarte å finne alle "dingzene".

Skikkelig kozespill det der ja.

 

Æsj.. Synes jeg tråden her er skikkelig slem mot meg. ^_^ Jeg vil ha tilbake Amigaen min! Synd det er så vanskelig å få tak i Amigaer nå til dags. Og de som selger det, krever jo blodpenger.

Bruke emulator på pc :D

 

Scorched tanks var et gøy spill med atombomber og nuking på høyt nivå :)

Lenke til kommentar

Har spilt så mye bra spill på Amiga at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Omtrent alt fra Sierra, Lucasfilm ( nå Lucasarts ) games, Cinemaware ( Rocket Ranger, It came from the desert, Wings, Defender of the Crown ), Bullfrog ( Populous, Powermonger, Syndicate ), Team 17 ( Alien Breed, Project-X ), Revolution Software ( Lure of the temptress, Beneath a steel sky ), Delphine Software ( Future wars, Operation Stealth, Cruise for a corpse, Another world, Flashback ), Bitmap Brothers ( Xenon, Speedball 1 og 2, Gods, Cadaver, Chaos Engine 1 og 2 )... Nei nå er det rett før jeg må opp på loftet og hente ned råskinnet av en Amiga 1200 med 68030 akseleratorkort og 10MB RAM :)

Lenke til kommentar
Har spilt så mye bra spill på Amiga at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Omtrent alt fra Sierra, Lucasfilm ( nå Lucasarts ) games, Cinemaware ( Rocket Ranger, It came from the desert, Wings, Defender of the Crown ), Bullfrog ( Populous, Powermonger, Syndicate ), Team 17 ( Alien Breed, Project-X ), Revolution Software ( Lure of the temptress, Beneath a steel sky ), Delphine Software ( Future wars, Operation Stealth, Cruise for a corpse, Another world, Flashback ), Bitmap Brothers ( Xenon, Speedball 1 og 2, Gods, Cadaver, Chaos Engine 1 og 2 )... Nei nå er det rett før jeg må opp på loftet og hente ned råskinnet av en Amiga 1200 med 68030 akseleratorkort og 10MB RAM :)

 

Si ifra hvis du skal selge 68030 akseleratorkortet ditt ;)

Lenke til kommentar
Si ifra hvis du skal selge 68030 akseleratorkortet ditt ;)

 

Hehe, tror ikke det. Uansett tror jeg ikke jeg tør å åpne den maskinen mer. Satte inn 3,5" harddisk istedetfor 2,5" som den er laget for, så jeg og en kompis måtte sage vekk litt av metalldekslet inni for å få lukket den igjen etterpå. Vi fikk den ikke helt igjen da, men nære nok :)

Lenke til kommentar
vel, i morgen får jeg få en poengsum andre kan prøve å slå :) Hdde vet litt artig med en liten konkuranse.

Håper bare det er en del som har winuae eller amiga.

 

Jeg er med på den! Skal ha spillet klart på amigaen. Er alltid kjekt å spille et spill som du vet andre også spiller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...