Gå til innhold

Den store Warcraft lore tråden


Anbefalte innlegg

Hvis noen lurer på noe om eller rundt lore, kan man spørre i denne tråden da denne loren er alt for stor til å bli pressa inn i en tråd, men det er mange på forumet som kan mye om dette og hvis det er en spesiell character eller lignende du vil vite mer om så er det sikkert noen som kan hjelpe.

 

Ellers er www.wowwiki.com en genial side for dette.

 

Og mens vi først er her, hvem er deres favoritt figur i Warcraft universet? Personlig må jeg si at det ikke er noen som har facinert meg mer enn Illidan Stormrage, og har et håp om at han vil returnere en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg har lurt på en stund, er hva slags tidsregning de har i Warcraft universet? Altså, hva slags hendelse teller de år etter? Har sett 'ADP' eller noe brukt, men hva står dette for?

 

Noe annet jeg lurer på, er når handlingen i WoW foregår, hvor mange år etter First/Second/Third War etc.?

 

Miro

 

Edit: Favorittfigur? High Tinker Gelbin Mekkatorque!

Lenke til kommentar
noe jeg lurer litt på, hvor i loren passer proto drake inn? hvem dragon flight? aldrig helt skjønt det jeg, ser på de som loner/outcasts jeg. greier ikke å linke de til noen flights

 

Er ikke helt sikker på hvem Proto Drakes er men, som nevnt er de antagelig de ville forfederen til dagens drager.

 

Dragonflights er de forskjellig type dragene i Wow inndelt etter farge. Black Dragonflight = svart Red Dragonflight = rød osv.. Det finnes 5 Ulike dragonfligts

 

Hver Dragonflight blir ledet av en såkalt aspect. Aspectene er de mektigste dragene og har fått litt av titanenes krefter. Malygos f.eks som er lederen for blue dragonflight fikk litt av titanenes ubegrensede magiske makt, defor er han sjefen over all magi i Azeroth. Aspectene og de mektigste dragene har evne til å skifte form f.eks Alexstrasza Red Dragonflight Aspecten kan ta formen til en Blood elf.

 

Når Titanene var ferdig med å skape Azeroth fikk Aspectene og Dragonflightsene i oppgave og observer å passe på den nyfødte verden. Dessverre gikk ikke dette like bra for alle dragonflightene.

 

Malygos fikk et anfall av plutselig galskap som varte noen tusen år. Nå nylig har han blitt friskere, men ikke helt frisk siden han nå har forbudt magi for alle dødelige raser og prøver å utslette alle de dødelige rasene som bedriver magi, særlig er han imot Kirin Tor.

 

Deathwing eller Neltharion the Earth-Warder som han opprinnelig het ble korupptert av The old gods Han førte en blodig krig mot de andre Dragonfligthsene som endte i hans nederlag.

 

Det bør også nevnes at Netherdrakes var Black Dragons. Når the Dark Portal ble åpnet gjorde all energien som ble frigjort at black Dragon eggene muterte til Netherdrake egg.

 

 

Håper dette gir deg litt svar på hvem The Dragonflights er ;)

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hvem Proto Drakes er men, som nevnt er de antagelig de ville forfederen til dagens drager.

 

Dragonflights er de forskjellig type dragene i Wow inndelt etter farge. Black Dragonflight = svart Red Dragonflight = rød osv.. Det finnes 5 Ulike dragonfligts

 

Hver Dragonflight blir ledet av en såkalt aspect. Aspectene er de mektigste dragene og har fått litt av titanenes krefter. Malygos f.eks som er lederen for blue dragonflight fikk litt av titanenes ubegrensede magiske makt, defor er han sjefen over all magi i Azeroth. Aspectene og de mektigste dragene har evne til å skifte form f.eks Alexstrasza Red Dragonflight Aspecten kan ta formen til en Blood elf.

 

Når Titanene var ferdig med å skape Azeroth fikk Aspectene og Dragonflightsene i oppgave og observer å passe på den nyfødte verden. Dessverre gikk ikke dette like bra for alle dragonflightene.

 

Malygos fikk et anfall av plutselig galskap som varte noen tusen år. Nå nylig har han blitt friskere, men ikke helt frisk siden han nå har forbudt magi for alle dødelige raser og prøver å utslette alle de dødelige rasene som bedriver magi, særlig er han imot Kirin Tor.

 

Deathwing eller Neltharion the Earth-Warder som han opprinnelig het ble korupptert av The old gods Han førte en blodig krig mot de andre Dragonfligthsene som endte i hans nederlag.

 

Det bør også nevnes at Netherdrakes var Black Dragons. Når the Dark Portal ble åpnet gjorde all energien som ble frigjort at black Dragon eggene muterte til Netherdrake egg.

 

 

Håper dette gir deg litt svar på hvem The Dragonflights er ;)

 

Hmm, her har du vært litt raskt i svingene. Malygos fikk ikke et anfall av "plutselig galskap". det var vel heller det at han hjalp Deathwing å gå imot de andre aspektene med denne orben eller hva det var han fikk laget til som alle aspektene donerte litt av kreftene sine. Malygos visste ike at denne skulle bli brukt på denne måten og når han så at dette drepte mange av sine egne, ble han gal.

Når det gjelder dette med at de kan skifte form, så er både Nefarion og Onyxia, Chroomie og andre drager blitt observert i Human form(alle drager kan ikke skifte from ser det ut som, men mange kan).

 

Når det gjelder malygos nå, så ser han at magi bruken til de forskjellige rasene har gått over styr, og han prøver å ordne opp, noe som er hans oppgave, så at han fortsatt er gal kan vel diskuteres, iallefall ut ifra sånn som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Visste ikke helt bakgrunnen rundt Malygos sin galskap så takk for supplementet ;)

 

Det som virker logisk er at de sterkeste dragene kan skifte form som f.eks aspectsene og noen av rådgiverne deres. Siden mange av de sterkeste dragenen innen Red dragonblight kan bli funnet i dragonflight i Human form.

 

Det virker jo som Malygos fortsatt er gal siden the dragonfligths sin oppgave er jo å observere og passe på de dødelige rasene i Azeroth ikke ødelegge dem.

Lenke til kommentar
Visste ikke helt bakgrunnen rundt Malygos sin galskap så takk for supplementet ;)

 

Det som virker logisk er at de sterkeste dragene kan skifte form som f.eks aspectsene og noen av rådgiverne deres. Siden mange av de sterkeste dragenen innen Red dragonflight kan bli funnet i dragonblight i Human form.

Lenke til kommentar

I normal sammenheng slik jeg har sett det er proto-drakes forløperen til dragons. Forskjellen er at proto-drakes er dyr og ikke noe annet enn det mens dragons er veldig veldig veldig inteligent.

 

I Wyrmrest er alle dragonflights untatt blue som ikke er representert selvfølgelig i human form, i f.eks Culling of Stratholm tar en drage der gnome form når du har "knertet" Mal'Ganis.

 

Tror ikke alle drager vil ta menneskelig form men tror de har mulighet om de ønsker det, må sjekke litt mer rundt dette dog.

Lenke til kommentar
I normal sammenheng slik jeg har sett det er proto-drakes forløperen til dragons. Forskjellen er at proto-drakes er dyr og ikke noe annet enn det mens dragons er veldig veldig veldig inteligent.

 

I Wyrmrest er alle dragonflights untatt blue som ikke er representert selvfølgelig i human form, i f.eks Culling of Stratholm tar en drage der gnome form når du har "knertet" Mal'Ganis.

 

Tror ikke alle drager vil ta menneskelig form men tror de har mulighet om de ønsker det, må sjekke litt mer rundt dette dog.

Gnomen er Chrommie som er en Bronze dragon, og hun er også å finne i Wyrmcrest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...