Gå til innhold

Den store arenatråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på vei med denne selv da jeg har et aktuelt scenario jeg gjerne kunne fått noen tips på!

Comp: Rogue (meg) / Dpriest

Vs: Hpala / Hunter, DK og i noen tilfeller warrior!

I det siste har vi fått spilt lite da partneren min har hatt ekstremt mye å gjøre. Det har gjort at vi ikke har fått trent mot spesielt mange comps, men vi har god kontrol på det meste utenom Rogue/Mage og overnevnte.

Det vi vanligvis gjør er at jeg sitter på X, mens Presten min prøver å tvinge boble. Etter boble bytter vi til holypala og CC på X. Problemet er at teorien fungerer dårlig i praksis, da presten min spiller litt for defensivt og blir presset i stedet for å presse. Trege dispells ødelegger mye av muligheten min til å holde kontroll på X. Om vi kommer så langt at vi får et bytte så får jeg skjeldent ned Hpala før X har tatt ut Presten min. Smarte teams springer fra hverandre slik at det er vanskelig for meg å peele.

Generelt så spiller vi nok for defensivt, men vil gjerne høre hva andre har å si om de har samme comp.

Gear og talentspec er i signatur. Vi vandrer vanligvis mellom 1800-1900, men falt endel før uka og denne uka grunnet som sagt jobb. Har ikke fått tatt gode av den syke inflasjonen som er nå, så går ut i fra at vi går opp igjen, men jeg tørr å si så mangt at 3/4 av teamene vi møter er Hpala/X, og vi sliter!

Skrevet

Det fungerer fint på folk som er litt uerfaren, men gode teams vet øyeblikkelig at det er en rogue de er mot. De setter seg selv i combat øyeblikkelig, noe som gjør initial vanskelig.

Samtlige teams jeg har spilt mot i det siste kjører veldig defensivt når Hpala må boble. Om X = DK så settes Prest i Strangulate eller DG når bobla kommer. Warrior bruker Ishout til Intercept og nå som hunters kjører survival så har de både Concussive Shot og Wyvern Sting. Nivået i Cyclone er høyt, det skal sies, men jeg nekter å godta tap mot alle Hpala teams.

Skrevet
Det fungerer fint på folk som er litt uerfaren, men gode teams vet øyeblikkelig at det er en rogue de er mot. De setter seg selv i combat øyeblikkelig, noe som gjør initial vanskelig.

Samtlige teams jeg har spilt mot i det siste kjører veldig defensivt når Hpala må boble. Om X = DK så settes Prest i Strangulate eller DG når bobla kommer. Warrior bruker Ishout til Intercept og nå som hunters kjører survival så har de både Concussive Shot og Wyvern Sting. Nivået i Cyclone er høyt, det skal sies, men jeg nekter å godta tap mot alle Hpala teams.

Kanskje jeg kan hjelpe, spiller selv denne setupen(dpriest/rogue)

HPal/survH, dette er den helt klart vanskeligste setupen for dpriest/rogue og skal være nærmest uslåelig om de spiller bra, det eneste jeg kan si er at priesten din må bli flinkere til å holde seg unna det andre laget, slik at du kan få en eventuell sap av, for at dme skal komme seg i combat så er de nødt til å kunne angripe priesten.

Du bør holde deg i nærheten av priesten din, sender hunteren inn pettet, så kan dere alltid drepe det, hvis dere er heldig så blower hunter insta pet, da har dere blitt kvitt ivhertfall en CD.

Husk at dpriest/rogue er ett av teamene med mest CC, spesielt fra din side, og med tanke på at hunteren ikke er bm så skal man kunne kontrollere ham mer enn hva man kunne med f.eks en bm hunter, hvis man får sap av så kan du alltids gå fra den sappen til en blind, start med pressure på paladinen, prøv å spille så offansivt som mulig, priesten må gjerne poppe PS for å så burne + dmge paladin, hunteren blir tvunget til å poppe trinket, når han gjør dette så er det viktig at du blinder, hvis blind er brukt så må priesten stå i nærheten for en fear, sørg for å ikke blinde rett inn i en bop(noe som virkelig gode lag gjerne gjør når dem ser en sap/blind chain, be priesten dispelle) dere kan ikke overleve en lang fight, så bruk cds, priestens mana vil ryke avsinding fort uannsett hvis hunteren får av drains. Hvis dere ikke får dette til så kan dere alltid kontrolle paladin, husk at priest kan f.eks mindcontrolle da dette ikke koster like mye mana som før, en surv hunter dør ganske fort, priesten må være rask på å få vekk freedom.

Med nok pressure og CC så kan dere vinne fighten, men som sagt, så er dette vanskelig og mye går ut på at motstanderene gjør feil.

Med tanke på hpaly/DK, så har vi ikke hatt så forferdelige problemer, priesten kan dispelle alt av debuffs fra DK, sørg for at han har en dispell macro for diseases. hvis DK er unholy så må du minne priesten på at han kan shackle gargs, noe som hjelper på. priesten bør positione seg bedre før en pala bubble, ikke glem at MD er en AoE, med avsindig kort cast.

Må bare unnskylde hvis dette ble rotete, lenge siden jeg har skrevet på ett forum.

Lykke til!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...