Gå til innhold

Kjøpe mediesenter til velferden på jobben


Anbefalte innlegg

Hei.

Velferden på jobben skal handle inn maskin for å ha i kinorommet. Den skal brukes til å se film som serves fra en egen server som står på nettverket.

Alt skal handles fra samme butikk.

Jeg har følgende krav til maskinen og software.

 

Maskinen skal kunne spille av 1080p

Den skal ha TV tuner for analog nett

Den skal kunne spille Bluray/dvd filmer. Helst med et eksternt drev slik at vi kån låse inn maskinen.

Den skal ha brukervennlig fjernkontroll. Slik at vi ikke trenger å ha tastatur og mus fremme. (noen service folk som kommer ut har en tendens til å kødde til maskinene våre.)

Tenker på å bruke XBMC eller kanskje Boxee som mediasenter på den.

Noen som kan komme med forslag til maskin vare?

Både linux og windows 7 kan være aktuelle operativsystemer.

 

Takker for hjelpen på forhånd

Endret av Dappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna linux grunnet manglende kompabilitet på sider med videoer som nrk.no. Jeg bruker Linux hjemme, men på mediasenter er det windows som gjelder. Vær kynisk og benytt riktig verktøy til riktig jobb. For å unngå malware og annet crap som alltid følger med windows, så installer et program som resetter harddisk hver gang den booter. Da kan folk fikle hvor mye de vil.

 

Benytt en egen bluerayspiller til dvd / blueray. Da slipper du mange timer med fikling.

Lenke til kommentar

Styr unna linux grunnet manglende kompabilitet på sider med videoer som nrk.no. Jeg bruker Linux hjemme, men på mediasenter er det windows som gjelder. Vær kynisk og benytt riktig verktøy til riktig jobb. For å unngå malware og annet crap som alltid følger med windows, så installer et program som resetter harddisk hver gang den booter. Da kan folk fikle hvor mye de vil.

 

Benytt en egen bluerayspiller til dvd / blueray. Da slipper du mange timer med fikling.

 

Bruker selv ubuntu minimal med xbmc-live, og der spilles nrk streams og videoer av helt smertefritt. Hvilken manglende kompatibilitet du mener da er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...