Gå til innhold

Liten diskplass, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Har kjøpt noen billige deler på QXL som skal bli en eller annen form for server.. Det er en 1,3 GB HDD. Hvilket operativsystem bør jeg velge.. Har lyst å lære meg Linux, men er det noen av de grafisk baserte som får plass på en så liten harddisk?

Mvh.

Fjøslukt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ikke plass til noe vettig på en så liten disk. Men du kan bruke den til MS-DOS, eller helst DR-DOS f.eks. Og programmere deg en liten tekstbasert innbruddsalarm og noe småtteri... :D

Skrevet

det koster jo ikke skjorta å hente inn en litt større disk på qxl eller bruktmarkedet da. Tror jeg har en 3GB liggende, men den piper litt...

Skrevet
Nei, du får ikke plass til noe vettig på en så liten disk. Men du kan bruke den til MS-DOS, eller helst DR-DOS f.eks. Og programmere deg en liten tekstbasert innbruddsalarm og noe småtteri... :D

heh. Hvorfor legge inn (elendige) MS-DOS når du kan legge inn Linux? Det er forressten mye enklere og han vil få myyyye bedre hjelp.

Dessuten finnes det *nix distroer som kommer inn på en diskett.

Du kan også kjøre grafisk på den boksen der med Linux, men jeg vil anbefale deg å ikke bruke det, er ikke mye vits.

Du kan sjekke ut Clarkconnect som kan konfigureres via et webscript om du vil ha noe enkelt ;) Ellers så kan du jo bruke en normal (liten) linux distro, de skal funke de fleste. Og som Egil.B sa, er nok best å poste serverting i Linux forumet ;)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...