Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akurat startet å se på Windows embedded standard 7 sp1.

 

Har laget et image med alle features, og får installert det fint i en VM.

 

Problemet er at muligheten for å joine et domene ikke er tilstede.

 

I produktguiden står det

- Support for Active Directory, Domain Join, Group Policies, Network Access Protection, and IPv6 to enable connectivity

- Manageability with Windows Server, System Center Configuration Manager, System Center Operations Manager, and Windows Server Update Services

 

 

Men under computer name / domain changes i system properties står det:

 

You cannot join a computer running Windows embedded standard to a domain
. Under "more information" er det ikke noen utdypelse rundt dette.

 

Screenshot:

 

858754.jpeg

 

 

 

 

Er det noen som vet noe mer om dette?

 

 

På forhånd takk.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du fått tak i Windows Embedded 7-imaget?

 

Dette operativsystemet leveres vanligvis bare sammen med tynnklienter, og er kun ment å installere på visse PC-modeller. OS-et aktiveres ikke på samme måte som fulle versjoner av Windows, og dermed ser det ut til at du har en uaktivert versjon av Windows 7 Embedded som følgelig ikke kan brukes i domene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvor har du fått tak i Windows Embedded 7-imaget?

 

Dette operativsystemet leveres vanligvis bare sammen med tynnklienter, og er kun ment å installere på visse PC-modeller. OS-et aktiveres ikke på samme måte som fulle versjoner av Windows, og dermed ser det ut til at du har en uaktivert versjon av Windows 7 Embedded som følgelig ikke kan brukes i domene.

Om du ikke er 100% sikker, så vennligst ikke angrip trådstarter eller prøv å lær han dine feil...

http://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/evaluate/windows-embedded-enterprise.aspx

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

novastrum: Takker for tiliten ... NOT.

 

Win7 embedded kan man laste ned fullt lovlig, åpent og gratis på Microsoft.com Dette er en 120dagers(?) prøveversjon. Det var dette jeg gjorde for å se om Win7Embedded var gunstig for mitt bruk. Jeg fant en guide på hvordan man kunne melde opp i domene, men husker ikke hvordan det skulle gjøres i farten.

 

Det hele endte med at jeg kjøpte noen søte SFF maskiner som kjører win7 enterprise.

 

For øvrig kan det kanskje være en idè å sjekke facts før man svarer halvt skråsikkert ;)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...