Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

http://www.nvidia.com/object/tegra-2.html

 

Nvidia og jeg er uenig med dette vedrørende støtte. (Linken viser hva den støtter) Men støtte må ligge i software også...

 

Det er dessverre ikke så enkelt å si at hvis den støtter H.264 så støtter den alt av H.264. Søker du litt på nettet så ser du at high profile H.264 er noe den sliter med, og spesielt hvis birrate på filmen blir litt høy. Stort sett er det meste man henter av mkv filmer (både 720 og 1080) er i high profile. Nå går noe av videoer med high profile i 720p greit, hvis ikke bitraten er for høy. Men min erfaring med filmer jeg henter er at den gjerne ligger over hva som et støttet (se liste nedenfor). Når det gjelder å få AC3 lyd så er jeg enig med deg at dette må kunne gjøres i software.

 

Her er en liste over hva tegra2 støtter i HW av H.264. (i følge Motorola)

 

• Baseline Profile up to 1080P, 20Mbps

 

Main Profile

• Progressive, CAVLC, no WP up to 1080P, 20Mbps

• Progressive, CABAC, no WP up to 720P, 4-6Mbps

• Progressive, CABAC, WP up to 480P, 2Mbps

• Progressive, CAVLC, WP up to 480P, 2Mbps

• Interlaced, CABAC,no WP up to D1, 3 mbps

 

High Profile

• Progressive, CABAC, no WP up to 720P, 2 Mbps

• Progressive, CAVLC, no WP up to 720P, 2 Mbps

• Progressive, CABAC, WP up to 480P, 2Mbps

• Progressive, CAVLC, WP up to 480P, 2Mbps

Endret av Raggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå veit jeg ihvertfall at med MX Player og ARM7-codec installert funker det finfint å spille av tv-serier i 720p MKV. Det er noe som tuller opp lyden, men den kan konverteres om i Handbreak til stereo, prologic eller 5.1 så lenge man holder seg unna AC3. AAC funker fint.

 

Lyd og bilde er synkronisert, ingen hakking i det hele tatt. Da gjenstår kun en codec for AC3, så er jeg absolutt fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var min Transformer bestilt! :D

 

Netonnet var det eneste stedet jeg fant som de hadde på lager, så jeg tok en telefon bare for å forsikre meg om at de hadde både pad og tastatur.

Ja, sa dama. De selges i pakke og vi har mange. Leveringstid skulle være mellom tre til seks dager så da er det bare å glede seg ^^

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke så enkelt å si at hvis den støtter H.264 så støtter den alt av H.264. Søker du litt på nettet så ser du at high profile H.264 er noe den sliter med, og spesielt hvis birrate på filmen blir litt høy. Stort sett er det meste man henter av mkv filmer (både 720 og 1080) er i high profile. Nå går noe av videoer med high profile i 720p greit, hvis ikke bitraten er for høy. Men min erfaring med filmer jeg henter er at den gjerne ligger over hva som et støttet (se liste nedenfor). Når det gjelder å få AC3 lyd så er jeg enig med deg at dette må kunne gjøres i software.

 

 

Selvsagt har bitrate osv en rolle å spille, det mente jeg ikke å undergrave. Dog, nå har jeg fått inn en avspiller som takler mine 720p MKV (h264) filer uten lugging, men fortsatt mangler altså AC3. Ordner Asus det så har de laget en helt fantastisk dings for mitt bruk!

Lenke til kommentar

Da var min Transformer bestilt! :D

 

Netonnet var det eneste stedet jeg fant som de hadde på lager, så jeg tok en telefon bare for å forsikre meg om at de hadde både pad og tastatur.

Ja, sa dama. De selges i pakke og vi har mange. Leveringstid skulle være mellom tre til seks dager så da er det bare å glede seg ^^

 

Nice. Fikk min fra NetonNet i dag etter å ha bestillt den på søndag :) Nå var det bare å holde seg i ladeperioden da :whistle:

Lenke til kommentar

Nice. Fikk min fra NetonNet i dag etter å ha bestillt den på søndag :) Nå var det bare å holde seg i ladeperioden da :whistle:

 

Etter hva jeg har lest (i denne tråden til og med) skulle man ikke trenge å pine seg gjennom første opplading av slike nymotens batterier?

Lenke til kommentar

Det kom nå en oppdatering av Navigon MobileNavigator. Det har tidligere ikke vært mulig å komme til meny knappen på 10,1" tab med Android 3.1.

Meny knappen er nå oppe i høyre hjørne med følgende valg: Avslutt, Trafikk, Ruteprofil, Ruteplanlegging, Koordinater, Innstillinger og Produktinformasjon.

Så nå fungerer Navigon fullt ut på Transformeren.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Fikk endelig min Transformer tilbake fra verksted etter nesten 2 måneder på service. Nå har jeg Android 2.2 test build som sikkert er ment for internt bruk hos Asus og jeg får ikke oppdatert den heller.

 

Kan nesten virke som at det bare har tatt et gammelt hovedkort fra en prototype og satt det inn i min maskin. Servicelapp sier byttet hovedkort og flex kabel og testet ok.

 

Maskinen er treg og Android 2.2 er forferdelig på den. Ligger masse testprogrammer på den også.

 

Asus sin support åpnet ikke før kl. 09 så da må jeg vente litt før jeg får ringt dem.

 

Edit: Når jeg skal slå den av sier den: Turning off phone

 

Problemer er da at den ikke slår seg av, men havner i en slags boot meny der en kan velge USB, Android og noe test greier.

 

Kommer selvfølgelig ikke igjennom hos Asus Support nå.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar

Vel, en ting er sikkert, brettet er langt fra "testet, ok". Går ikke an å skrive sånt når det tydeligvis ikke er testet i det hele tatt.

 

En ting. Dersom enheten var død når du fikk den (DOA) er det vanlig å få en ny enhet på stedet, ikke at en må vente to måneder på at den skal blir reparert. Hvor har du kjøpt denne?

Lenke til kommentar

Ok, mulig det hadde gått raskere om den hadde blitt sendt til England.

 

Nå er det for øvrig sånn at kjøper man noe over nettet hvor både selger og kjøper sitter innenfor et EØS-land, har man krav på de samme forbrukerkjøpsrettighetene som landet kjøper befinner seg i. I ditt tilfelle betyr det fem års reklamasjonsrett, krav på låneprodukt etter to uker og maks tre avrettingsforsøk. Dog, å administrere noe slikt er nok noe tyngre enn om begge hadde befunnet seg i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg hadde nok hatt bedre rettigheter og enklere å klage om jeg hadde kjøpt produktet i Norge.

 

Venter på å bli oppringt av Asus da alle dere konsulenter er opptatt nå.

 

Er mest forbannet på Asus pga. at de tydeligvis ikke har satt noe nytt hovedkort i maskinen. Kan jo ikke bare ta ett hovedkort og kaste inn i maskinen uten å forsikre seg om at det i alle fall kjører Android 3.0 i det minste. Men siden alt lagger så mye så tror jeg at det er noe prototype greier jeg har fått. Ligger jo masse testprogram og testprogram for telefon på den. Slår jo av "telefonen" når jeg prøver slå den av. :)

 

Er bare så latterlig nå. Håper bare jeg klarer holde meg saklig nok og ikke klikke totalt på den personen jeg får snakke med.

 

Edit: Gikk ikke bra når jeg endelig fikk tak i Asus Support. Må registrere sak til Asus Nordic.

 

Edit2: Nå stopper den plutselig å lade. Slår jeg den av og på så lader den litt før lading stopper igjen.

 

Edit3: Leser ingen minnerkort.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...