Gå til innhold

Opera + Ubuntu = sucks?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen på å vakle noen skritt i Linux(ubuntu 10.10).

Atter en gang så har jeg full sympati med Michael Douglas i Falling Down.

Jeg bruker Opera som web browser på windows maskina mi, og tenkte å gjøre det samme her. Men nå angrer jeg stort. Opera har tatt over hele maskinen min. Den laster ned torrents, "prøver" å spille av video, (den vil sikkert "prøve" seg på musikk også, men jeg har ingen sanger tilgjengelig), og på toppen av det hele, så har opera tatt over som file browser.

Hva i helvete er det som foregår? Jeg har programmer lagd for torrents og mediafiler, jeg har en filebrowser. Opera skal bare brukes til å surfe på nett med! JEG VIL HA TILBAKE PENGENE MINE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opera:config -> BitTorrent -> Enable [ ]

 

Bruker selv 10.10 og opera, og har ingen problemer.

 

For filmene dine(gjelder selvfølgelig for andre filer også): høyreklikk på filen->properties->open with

og så velg programmet du ønsker å åpne med.

 

værre skal det ikke være.

 

Men dette med fil browser må du nesten forklare nærmere :p

Endret av Joachricar
Lenke til kommentar

Her har du nok gjort noe rart for dette er selvfølgelig ikke meningen skal skje :p

 

Du kan som oftest høreklikke på objekter og velge i hvilket program de skal åpnes som standard. Samme kan du nok gjøre med mapper for å bruke Nautilus igjen. Eventuelt kan du avinstallere Opera og legge det igjen og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

... JEG VIL HA TILBAKE PENGENE MINE!

 

Om du har betalt for enten Ubuntu 10.10 eller Opera så har du blitt kraftig lurt og bør så absolutt forlange pengene dine tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen på å vakle noen skritt i Linux(ubuntu 10.10).

Atter en gang så har jeg full sympati med Michael Douglas i Falling Down.

Jeg bruker Opera som web browser på windows maskina mi, og tenkte å gjøre det samme her. Men nå angrer jeg stort. Opera har tatt over hele maskinen min. Den laster ned torrents, "prøver" å spille av video, (den vil sikkert "prøve" seg på musikk også, men jeg har ingen sanger tilgjengelig), og på toppen av det hele, så har opera tatt over som file browser.

Hva i helvete er det som foregår? Jeg har programmer lagd for torrents og mediafiler, jeg har en filebrowser. Opera skal bare brukes til å surfe på nett med! JEG VIL HA TILBAKE PENGENE MINE!

Er et par ting her jeg ikke helt skjønner.

 

1. Jeg har aldri betalt for hverken Opera eller Ubuntu bortsett fra donasjoner.Opera koster ikke penger lengre, og Ubuntu kunne frem til nylig sendes gratis til forbrukere. Hvor mye betalte du, eventuelt hvor? Er forsåvidt ikke ulovlig å ta seg betalt for å selge fri programvare. Om "JEG VIL HA PENGENE TILBAKE" var ment metaforisk (eller et eller annet), så OK, se bort ifra dette.

 

2. Har selv Ubuntu 10.10 og har installert Opera. Erfarer ikke noen av problemene du oppgir. Vet ikke om du har fått spørsmål om et eller annet under installasjon om hvorvidt Opera skal benyttes for diverse filer (klikker selv alltid nei til slikt og husker ikke om jeg kom over noe slikt selv under installasjon av Opera).

 

3. Hva er det du egentlig lurer på? Er ditt eneste spørsmål "Hva i helvete er det som skjer?" så anbefaler jeg deg å ringe Opera å spørre angående deres rutiner for installasjon av Opera på Linux. Til og med tatt over som default file browser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...