Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har lyst til å dele noe med dere...


Anbefalte innlegg

Okey? Og det argumenterer du med? Jeg er bare så lei det faktumet at de fleste mennesker her i Norge sier de hadde gitt hjelp dersom ting hadde vært sånn og sånn. De aller aller fleste mennesker i dette landet har både ressurser og muligheter til å hjelpe vanskeligerestilte mennesker.

Og hva om du bare ikke har det?

 

Det være seg i det norske samfunnet eller ute i den vide verden. Så dastiller jeg meg spørsmålet; hva stopper deg i fra å donere bort penger til formål slik som vi ser her i filmen?

Fordi jeg både ikke har ressurser til det, og fordi jeg ville ikke brydd meg en døyt dersom jeg hadde ressurser til det. Min sympati gjelder kun en forholdsvis liten gruppe mennesker.

 

Vi kjenner alle ordtaket "alle monner drar" Man trenger ikke være stinn av gryn for å bidra og dersom ønsket ditt om å bidra baserer seg på å være stynn i gryn, så synes jeg heller ikke du skal komme med slike påstander.

Det er mine 5 cent i den saken. Så venter jeg spent på dine argumenter :)

Hvem snakker du til? Hvilken påstand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke det skjer dama noe slikt, jeg kan virkelig ikke synge.

 

Ok da, jeg håper ikke at noe slikt skjer henne, punktum. Og sangen og opplegget var greit nok det, men ikke helt min stil. Er nå morsomt å lese kommentarene fra noen her i tråden da, kvinner faller bare for drittsekker osv. Takk for at dere kaller meg en drittsekk. :(

Lenke til kommentar

Er nå morsomt å lese kommentarene fra noen her i tråden da, kvinner faller bare for drittsekker osv. Takk for at dere kaller meg en drittsekk. :(

Det medfører jo riktighet når folk sier at kvinner faller for drittsekker. Er du snill og empatisk, så er du straks ikke spennende lenger. Jævlig synd for alle kvinner der ute :)

Lenke til kommentar

Sorry, men sånn er det. Damer vil ha drittsekker.

 

Ikke interessert i en drittsekk, har aldri datet en drittsekk. Faktisk ikke vært tiltrukket av en noen gang, når jeg tenker meg om. Tvert imot heller jeg mot de som viser genuin interesse for mennesker, men de er ganske sjeldne. Å være snill er ikke nok, du må duge på flere områder.

 

Når gutta begynner å falle for damer ene og alene fordi de er snille, så skal jenter gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Okey? Og det argumenterer du med? Jeg er bare så lei det faktumet at de fleste mennesker her i Norge sier de hadde gitt hjelp dersom ting hadde vært sånn og sånn. De aller aller fleste mennesker i dette landet har både ressurser og muligheter til å hjelpe vanskeligerestilte mennesker. Det være seg i det norske samfunnet eller ute i den vide verden. Så da stiller jeg meg spørsmålet; hva stopper deg i fra å donere bort penger til formål slik som vi ser her i filmen?

 

Vi kjenner alle ordtaket "alle monner drar" Man trenger ikke være stinn av gryn for å bidra og dersom ønsket ditt om å bidra baserer seg på å være stynn i gryn, så synes jeg heller ikke du skal komme med slike påstander.

Det er mine 5 cent i den saken. Så venter jeg spent på dine argumenter :)

 

Vi tjener godt her i Norge. Veldig godt. Jeg kunne sikkert ha leid et palass borte i Guatemala for de 12000 kronene jeg nå skraper inn i måneden. Eller kanskje min egen slave i Burundi. Ja, det er ingen tvil om at med mine 200 000 000 Zimbabwiske dollar kunne levd et liv i luksus. Likevel er jeg en student som så vidt får hjulene til å gå rundt i Oslo by. Ganske utrolig egentlig. De astronomiske prisforskjellene. Men det er vel kanskje sånn at pris og lønn på et vis henger sammen. Og at selv om jeg kunne vært kongen av Malawi, er jeg i Norge kun en fattig student.

 

Kanskje mine spare penger på 250 kr/måned kunne ha mettet noen munner nede i Afrika. Men her prater vi ikke om et u-land. Her er det snakk om kapitalismens nr 1. Den største stormakten i verden. Landet der en gjennomsnittslærer tjener 35 000 kr i måneden. Jeg tror ikke mine sparepenger hadde gjort stort. Kanskje det kunne dekket lunsjen til denne mannen uka han spiller inn sin nye CD kalt "Thank You for Your Gift, Hanemann", med hitlåten "I owe you my wife".

 

Så når du skriver at du ikke trenger å være stinn av gryn for å bidra. Nei, du har helt rett, i u-land kan mine "lettjente" penger være guds mirakel. Men for denne karen her i USA? Du må du tro Stoltenberg er julenissen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er nå morsomt å lese kommentarene fra noen her i tråden da, kvinner faller bare for drittsekker osv. Takk for at dere kaller meg en drittsekk. :(

Det medfører jo riktighet når folk sier at kvinner faller for drittsekker. Er du snill og empatisk, så er du straks ikke spennende lenger. Jævlig synd for alle kvinner der ute :)

 

Når man er fjorten år så er det vel realiteten.

Lenke til kommentar

Er nå morsomt å lese kommentarene fra noen her i tråden da, kvinner faller bare for drittsekker osv. Takk for at dere kaller meg en drittsekk. :(

Det medfører jo riktighet når folk sier at kvinner faller for drittsekker. Er du snill og empatisk, så er du straks ikke spennende lenger. Jævlig synd for alle kvinner der ute :)

 

Når man er fjorten år så er det vel realiteten.

 

Det blir for dumt hvis det er det beste argumentet du har.

Jeg registrerte meg på dette forumet i 2001. Da var jeg fire år gammel ;) Bedre lykke neste gang!

 

Når det gjelder saken, så er det slik at kvinner, vel og merke de attraktive kvinnene, gjerne holder på slik til de er 34-35 og skjønnheten begynner å falme. Da ønsker de plutselig å finne seg en ordentlig kar, i stedet for bare å herje rundt.

Dette er i kontrast til de uattraktive kvinnene, de er alltid på jakt etter ordentlige karer. Sånn er det bare.

Dersom noen av dere har problemer med å akseptere dette naturens faktum, så er det bare trist. Men virkeligheten er nå en gang sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rart at jeg kjenner mange snille folk som har jævla bra damer. Noen av de er ikke akkurat superattraktive.

 

Forresten, jeg er en slik en selv også. Ser ikke veldig bra ut, er så langt ifra noen badguy, men har ikke hatt noen problemer med å fikse meg dame om jeg vil det.

 

Det som derimot spiller inn, er om man er sikker på seg selv eller ei. Selvsikkerhet = yay.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er egentlig deres definisjon av en badguy?

 

Rart at jeg kjenner mange snille folk som har jævla bra damer. Noen av de er ikke akkurat superattraktive.

 

Forresten, jeg er en slik en selv også. Ser ikke veldig bra ut, er så langt ifra noen badguy, men har ikke hatt noen problemer med å fikse meg dame om jeg vil det.

 

Det som derimot spiller inn, er om man er sikker på seg selv eller ei. Selvsikkerhet = yay.

Ikke at jeg er enig i det Ideal sier, men legg merke til at han nevner attraktive jenter, og ikke jenter generelt.

Endret av kammizez
Lenke til kommentar

Synes kanskje Ideal generaliserer litt kraftig, men han er absolutt inne på noe. Hvorfor skal en attraktiv kvinne, en som har sjangs på "hvem som helst", bruke tid på en kar som spør henne hvordan hun har det, og som blir hjemme med henne om hun er syk, istedenfor å dra på fest? Det er jo ingen spenning i å ha en "snill" kjæreste, sammenlignet med spenningen det er å ha en drittsekk som kjæreste. Mer drama, mer turbulens, mer konflikt, hetere sex, mer spenning. Blabla. Hun kan jo alltids finne seg en ny om det ikke funker. Det er poenget her. Gutter står jo i kø om man har utseendet på plass.

 

Ideal mener dette er atferd som avtar med alderen, i takt med at utseendet falmer. Jeg mener også det har med alder å gjøre, men jeg tror det avtar rett og slett fordi jenten blir mer moden. Etter hvert ønsker jenter en skikkelig fyr tror jeg, istedenfor drittsekken de siklet over som 16-åringer.

 

Man må så klart skille mellom det å være drittsekk, og det å ikke være tøffel :) Å være snill betyr ikke at man er tøffel. Tror jenter flest ser etter en mellomting. En snill kar som har egne meninger og ikke stiller opp for hva som helst, det må være innenfor rimelighetens grenser. Og har han fått nok av maset hennes, sier han ifra.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Hva er egentlig deres definisjon av en badguy?

Min def. av en bad guy: hard 2 get, respektløs, fyllesvin, ganske flørtete av seg, sier hva som helst for å sjarmere jenten - for så å holde henne på gress, mystisk, røff, egoistisk, arrogant, selvgod ++

 

...ÆSJ. De mennene holder jeg meg langt unna.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar
Dette er hva jeg kaller ekte kjærlighet! Det er slike menn vi vil ha, og virkelig setter stor pris på. =)

 

Slike menn og kvinner er det flust av rundt om kring. Foreldre som må ta vare på sine handikappede barn, brødre og søstere som tar vare på sine handikappede søsken, barn som tar vare på sine handikappede foreldre. Du møter slike folk hver dag (ikke nødvendigvis noen som har handikappede folk å ta vare på, men som er villige til å gjøre det om det skulle skje). Chris Medina er ikke en supermann som du tror, han er bare et vanlig menneske med en veldig vakker stemme. Lyrikken ser du at det er flere andre som har laget i følge VG, inkludert en nordmann.

Endret av blabilobi
Lenke til kommentar
Dette er hva jeg kaller ekte kjærlighet! Det er slike menn vi vil ha, og virkelig setter stor pris på. =)

 

Slike menn og kvinner er det flust av rundt om kring. Foreldre som må ta vare på sine handikappede barn, brødre og søstere som tar vare på sine handikappede søsken, barn som tar vare på sine handikappede foreldre. Du møter slike folk hver dag (ikke nødvendigvis noen som har handikappede folk å ta vare på, men som er villige til å gjøre det om det skulle skje). Chris Medina er ikke en supermann som du tror, han er bare et vanlig menneske med en veldig vakker stemme. Lyrikken ser du at det er flere andre som har laget i følge VG, inkludert en nordmann.

...Unnskyld meg, men kan du se hvor jeg har skrevet at Medina er en supermann eller at det er han som har skrevet sangen? :w00t:

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir for dumt hvis det er det beste argumentet du har.

Jeg registrerte meg på dette forumet i 2001. Da var jeg fire år gammel ;) Bedre lykke neste gang!

 

Når det gjelder saken, så er det slik at kvinner, vel og merke de attraktive kvinnene, gjerne holder på slik til de er 34-35 og skjønnheten begynner å falme. Da ønsker de plutselig å finne seg en ordentlig kar, i stedet for bare å herje rundt.

Dette er i kontrast til de uattraktive kvinnene, de er alltid på jakt etter ordentlige karer. Sånn er det bare.

Dersom noen av dere har problemer med å akseptere dette naturens faktum, så er det bare trist. Men virkeligheten er nå en gang sånn.

 

*Venter spent på kilder*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...