Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Peugeot 405 (tenningsbryteren?) (SOLVED)


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med en Peugeot 405. Når jeg vrir nøkkelen til første hakket fungerer alt slik det skal. Men når jeg vrir til siste hakk og starter motor, blir lyset på instrumentpanelet borte. Det samme gjelder parkeringslys foran og bak på bilen, og kjørelys bak.

 

Har sjekket sikringer og det ser ut til å være i orden. Og det er vel heller ikke noe sikringsproblem når det fungerer på første hakket? Så spørsmålet er da om det er tenningsbryteren som er problemet? Tar gjerne imot tips om noen har! :thumbup:

Endret av Unleash_Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg vrir til siste hakk og starter motor, blir lyset på instrumentpanelet borte. Det samme gjelder parkeringslys foran og bak på bilen, og kjørelys bak.

Det er vel sånn (på alle biler) at lysene temporært skal slås av i det motor starter, eller muligens ikke instrumentpanel da men(?), å hos deg kommer det ikke tilbake, men i allefall får meg til å tro at det ikke er kontaktene i tenningslåsen som er dårlig, men at det finnes et (kaputt) relé som styrer dette?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Starter bilen da? Kan jo hende at batteriet dårlig og at startmotoren bringer spenningen så lavt ned at lysene forsvinner.

 

Bilen starter helt fint ja.

 

Men når jeg vrir til siste hakk og starter motor, blir lyset på instrumentpanelet borte. Det samme gjelder parkeringslys foran og bak på bilen, og kjørelys bak.

Det er vel sånn (på alle biler) at lysene temporært skal slås av i det motor starter, eller muligens ikke instrumentpanel da men(?), å hos deg kommer det ikke tilbake, men i allefall får meg til å tro at det ikke er kontaktene i tenningslåsen som er dårlig, men at det finnes et (kaputt) relé som styrer dette?

 

Har fått tips om at det kan være et relé ja. Det er vel enten det eller tenningsbryteren.

Lenke til kommentar

Kunne jo prøvd å finne en tenningslås på hogger'n fra en bil som har gått endel tusen km mindre (hender nøklene ligger i bilene)

 

Eller på ebay. Uansett bør du demontere den gamle først, for ser ut som er endel forskjellige varianter (antall ledninger/kontakter)

 

(slenger med noen annonser så du ser hva de selges for, men aner ikke om de sender til norge, eller om f.eks. UK (høyrerattet biler) er identisk utførelse som ellers)

 

http://shop.ebay.fr/i.html?_nkw=NEIMAn+ANTIVOL+PEUGEOT+405&_sacat=0&defsort=12&_dmpt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&_odkw=NEIMAN+DEMARREUR+ANTIVOL+PEUGEOT+405&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&LH_ClassifyToggle=0

 

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=peugeot+405+ignition+key&_sacat=0&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=peugeot+405+ignition&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...