Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Men same-same; logger inn, 1-3 games, før holdningen min blir fug dis shit og jeg heller spiller csgo for en meningsfull utfordring.

 

Problemstilling: Jeg har spilt veldig lite tanks de siste 2mnd. Om noen få dager går premium konto ut, og jeg ser ingen grunn til å fortsette i spille slik ting ser ut nå. Jeg stiller spørsmål på hva nøyaktig motiverer meg, for jeg mistenker at det å samle tankser er større motivasjon enn spillet i seg selv nå. -Har jeg grunn til å tro at interessen for World of Tanks kommer tilbake?

Jeg har tenkt slik i over et halvt år nå, ingen endring fortsatt. Spillet blir bare mer og mer tilfeldig for hver eneste patch som kommer, og det virker som WG ønsker at det skal bli slik. Jeg har funnet ut at jeg kan spille på omlag 60-62% winrate og 3500-4000 WN8 solo om jeg virkelig gidder, men motivasjonen for å tolerere alle de *¤%##¤ suppehuene er ikke lenger tilstede.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal henge seg opp i winrate så kan det være et veldig frustrerende spill. Man er prisgitt mm i stor grad,

For min del er hovedfokuset og farme damage. Få opp snittdamage på tanks. Vil selvfølgelig vinne. 

 

Ok, jeg gjorde 4000-5000 damage, vi tapte og det var litt surt, men jeg gjorde det jeg kunne.

 

Jeg har erfart at winrate er en ganske god indikator på hvor bra en person spiller. 

WN8 og lignende måler hvor bra man teknisk spiller tanksen, mens winrate måler hvor bra du spiller som del av et team.

 

Man kan få bra damage om man camper bakers og lar resten av teamet dø, men det vises på winrate. 

Lenke til kommentar

 

Hvis man skal henge seg opp i winrate så kan det være et veldig frustrerende spill. Man er prisgitt mm i stor grad,

For min del er hovedfokuset og farme damage. Få opp snittdamage på tanks. Vil selvfølgelig vinne. 

 

Ok, jeg gjorde 4000-5000 damage, vi tapte og det var litt surt, men jeg gjorde det jeg kunne.

 

Jeg har erfart at winrate er en ganske god indikator på hvor bra en person spiller. 

WN8 og lignende måler hvor bra man teknisk spiller tanksen, mens winrate måler hvor bra du spiller som del av et team.

 

Man kan få bra damage om man camper bakers og lar resten av teamet dø, men det vises på winrate. 

 

 

Joda. WR er en indikator. Men kan jo paddes også med rette tanks, tier og i platoons.

Gidder bare ikke fokusere for mye på det fra kamp til kamp.

 

Hehe, du ser meg aldri campe bakerst. Er egentlig altfor offensiv.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

 

Padde WR med tank valg og tier?

 

Den må du nesten utdybe.

Vesentlig enklere å vinne over tid med Pz B2, KV-220 og IS-6 enn AMX 40, KV-1, og IS-3.

Samme gjelder forøvrig T-62A, Object 140, og E 50M mot FV4202, STB-1, og M48 Fatton

 

 

 

Og dette viser server stats ?

Lenke til kommentar

 

 

Padde WR med tank valg og tier?

 

Den må du nesten utdybe.

Vesentlig enklere å vinne over tid med Pz B2, KV-220 og IS-6 enn AMX 40, KV-1, og IS-3.

Samme gjelder forøvrig T-62A, Object 140, og E 50M mot FV4202, STB-1, og M48 Fatton

 

 

 

Og dette viser server stats ?

 

Server stats tar høyde for alle spillere, inkludert tomater. Tar du utgangspunkt i WN8-expected ser du et klart skille mellom for eksempel IS-6 og IS-3 i både winrate (+1.6% wr) og damage (+100 dpg,) men spesielt i antall kills (+0.17 kpg) fordi IS-6 møter ikke tier 10-monstrene. Videre vil unicums få enda større fordel av å spille en tank med preferential MM fordi de har større sjanse til å være top-tier og tanker som IS-6 og KV-220 har særdeles bra panser i forhold til både mobilitet og ildkraft.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og dette viser server stats ?

 

 

http://www.noobmeter.com/tankStats

Ja. Men nye tankser vil vanligvis ha en "feil" stat i den forstand at "dedikerte" spillere vil få tak i den før tomatene er der. 

 

Disse dataene er hentet fra millioner av kamper, og som en statistisk funksjon viser det hvor god hver vogn er, og siden det er et veldig godt statistisk utvalg kan man anta at informasjonen korrespondere med vognen - og ikke de som bruker den.

Lenke til kommentar

Noreng Noreng Noreng, blir piss og sammenligne pref. MM tanks med normale. Sier seg selv at de har bedre WR i og med de slipper og se +2.

IS-3 er på ingen måter en dårligere tank en IS-6, og det vises i ESL etc, der IS-3 var foretrukket.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Og dette viser server stats ?

 

 

http://www.noobmeter.com/tankStats

Ja. Men nye tankser vil vanligvis ha en "feil" stat i den forstand at "dedikerte" spillere vil få tak i den før tomatene er der. 

 

Disse dataene er hentet fra millioner av kamper, og som en statistisk funksjon viser det hvor god hver vogn er, og siden det er et veldig godt statistisk utvalg kan man anta at informasjonen korrespondere med vognen - og ikke de som bruker den.

 

Ser poenget , men til opplysning så er tankstats'en til noobmeter veldig utdatert.. sikkert mye som har forandret seg siden perioden Februar2014 - mars 2014.

 

Noen som vet om det finnes noen mer oppdaterte sider med tankstats?

Lenke til kommentar

Noreng Noreng Noreng, blir piss og sammenligne pref. MM tanks med normale. Sier seg selv at de har bedre WR i og med de slipper og se +2.

IS-3 er på ingen måter en dårligere tank en IS-6, og det vises i ESL etc, der IS-3 var foretrukket.

Spørsmålet var jo om du kunne påvirke wr ved og velge enkelte tanks, og da er det ikke feil med tankser som får pref mm. Det understreker jo hele poenget..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noreng Noreng Noreng, blir piss og sammenligne pref. MM tanks med normale. Sier seg selv at de har bedre WR i og med de slipper og se +2.

IS-3 er på ingen måter en dårligere tank en IS-6, og det vises i ESL etc, der IS-3 var foretrukket.

Spørsmålet var jo om du kunne påvirke wr ved og velge enkelte tanks, og da er det ikke feil med tankser som får pref mm. Det understreker jo hele poenget..

 

 

hehe nei det var ikke ett spørsmål, jeg vet det går an til en veldig liten grad. Prøver bare og skape diskusjon her inne :)

 

Tanks som har for høy WR, blir nerfet av WG, det har de innrømmet.

Men for og snakke om pref. MM tanks, så er det en grunn til at de blir fjernet 1 etter 1...

 

Er premisset for diskusjonen at man kan se på en spiller med høy WR at han har spilt og paddet i riktige tanks? I think not.

WR er true measure of skill.

 

Irriterer meg at jeg har platået på 59.5 :(

Men så kjører jeg vel solo 90% av tida.

Lenke til kommentar

Hadde en grei session i dag. 33 kamper, 3,4 k WN8 og 60% winrate med en brukbar platton.

 

Jeg startet på tier 7, for å grinde St. Emil og Challenger. To vogner som tester tålmodigheten til det ytterste. Etter å ha tapt med St. Emil valgte jeg å ikke prøve på nytt, for det er ganske enkelt ikke verdt det. Jeg mistenker at borsig er for treg til at jeg får noe særlig glede ut av den, så tar den grinden rolig.

 

Deretter var det å fortsette på tier 8-10. E 50/50M er fortsatt ikke drept av powercreep, og soviet bias holder det ekte. Ved å spille få vogner klarer jeg å holde mitt egent game mer konsistent, noe som igjen gir personlig motivasjon for å fortsette å farme stats/ forbedre meg.

 

Metaen i world of tanks er sjelden forutsigbar, men i høytier er det hvert fall noe som ligner en meta. I lavtier farmer man gjerne damage med å skyte tomater som glemmer å slippe W-tasten, men høyere oppe handler det om å straffe fienden for feil de har i spillet sitt.

 

Her kan jeg dra paralleller til cs:go - Etterhvert som jeg klatrer i rankene blir spillet tightere. Metaen blir mer veldefinert, og ethvert game kommer ned til personlige ferdigheter, og lagets evne til å prossesere og dele informasjon. Jeg liker hvordan noe så simpelt som ett kill tidlig i runden, et såkalt opening-frag, totalt endrer hele situasjonen, hvor relevant hver enkelt spiller er. Dette er et nivå med ferdigheter rundt spill-mechanics man aldri vil se i world of tanks med mindre de fikser matchmaking.

 

Nå, jeg er klar over at clam-wars eksisterer, og WG patetiske forsøk med stronkholds er noe for seg selv, men å organisere 8 spillere+ rundt ett 5-10 minutters langt game blir raskt kaotisk, Med mindre man er villig til å investere store mengder tid på teambuilding.

 

Man kan være tilgitt for å tro at jeg hater både tanks og Wargaming, men jeg liker pub-games, det kan være gøy å spille tanks så lenge man ikke blir plaget av artilleri, og hver kamp er en utfordring på sin egen måte.

 

Man kan også se at jeg setter pris på cs:go. Det er et strategisk spill hvor informasjon og mind-games former taktikken man ansetter, og man lærer seg hver motstander, så vel som spillet i seg selv.

 

World of Tanks er i motsetning 7,5 minutter med taktiske valg i snitt.

 

/rant

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte 121 for få dager siden og hadde en veldig hyggelig/heldig runde med den igår. ACE, 6468 dmg, 8278 wn8 på kampen. 

 

http://wotreplays.com/site/1868127#arctic_region-bzerkverr-121 :xmas:

 

Har bare 17 kamper så langt, og trenger nok noen fler for å få vogna inn under huden for den er ikke så mobil som jeg innbilte meg ;-) Har en lei tendens å bli litt for tøff i trynet med tier 10 vogn.  :grumpy:

 

Har dere noen gode tips til hvordan det kan lønne seg å kjøre 121'en

Lenke til kommentar

Kjøpte 121 for få dager siden og hadde en veldig hyggelig/heldig runde med den igår. ACE, 6468 dmg, 8278 wn8 på kampen. 

 

http://wotreplays.com/site/1868127#arctic_region-bzerkverr-121  :xmas:

 

Har bare 17 kamper så langt, og trenger nok noen fler for å få vogna inn under huden for den er ikke så mobil som jeg innbilte meg ;-) Har en lei tendens å bli litt for tøff i trynet med tier 10 vogn.  :grumpy:

 

Har dere noen gode tips til hvordan det kan lønne seg å kjøre 121'en

Bra jobba.

 

121 er artig å spille den. Det er en litt stor og heavy medium med god camo.  Kan brukes til nesten alt. 

Du bør unngå steder der du bør ha god gun depression.  Fin til brawling/ sidescraping i byområder.

Særlig hvis du er top tier, og møter tier 8, kan man bølle med den gode DPMen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...