Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Camo på TD...welp. Når du spotter noe, og skyter, så hjelper ikke camo allikevel.

Hm, hvordan er det spottingen regnes ut når du skyter? Spiller ikke camoverdier noen rolle her?

 

Nå er jeg ikke 100% sikker på hvordan det fungerer (wargaming vil ikke frigi all info you know) men sånn som jeg har forstått det så har skyting ingen innvirkning på camo-verdien til tanksen, MEN alle busker innenfor 15m fra tanksen din vil slutte å gi camo bonus når du skyter.

 

Men står du i åpent lende så hjelper sannsynligvis camoen lite. Står du bak ei busk vil ikke han spotte deg, men du spotter han, men i det du skyter funker ikke busken og så blir du spottet. Står du bak en masse busker er det bare til å skyte i vei, men da må du ha noen andre til å spotte.

 

Når det gjelder camo-net, så er jeg usikker på om det virker når du skyter eller ikke, men tror det virker. I så fall kan du, dersom du har god view range og veldig bra camo (russisk td, hehe) stå bak en busk og så skyte noen du spotter og allikevel ikke bli spottet. Men da skal du stå på rett sted til rett tid...

Endret av Valle79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må være enten ti eller femten meter bak busken for at muzzle flash skal skjules. Husker ikke nøyaktig tall. Ellers så reduseres camoen din midlertidig med en viss verdi når du skyter. Hva gjelder kamonett så finnes det en enkel måte å se om de er aktive på - de lyser når de blir aktivert, og slukker når du stopper, så du alltid vet når de skjuler deg.

Lenke til kommentar

Snakker du om munningen på kanonen da eller selve tanksen? Jeg trodde det holdt å ha munningen på kanonen rett bak busken...

 

Husk at kulene ikke kommer fra munningen på kanonløpet, men faktisk fra stedet der løpet møter tårnet! Ellers kunne jo folk bare kjørt helt inntil en Panther med den ekstra lange 75mm'en, og så ville den aldri kunne skyte noe fordiløpet er så langt at det går tvers gjennom samtlige tanks :p

 

Når det gjelder avstand mener jeg det originalt ble sagt "15 m in a radius around your tank" og så kan nå det tolkes på flere måter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...