Gå til innhold

Drøye bibelvers


Anbefalte innlegg

“But I say, anyone who even looks at a woman with lust in his eye has already committed adultery with her in his heart. So if your eye – even if it is your good eye – causes you to lust, gouge it out and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to be thrown into hell. And if your hand – even if it is your stronger hand – causes you to sin, cut it off and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to be thrown into hell.” ---- Matthew 5:28-30 NLT

 

“Everyone who divorces his wife and marries another commits adultery, and the one who marries a woman divorced from her husband commits adultery.” ---- Luke 16:18 NAB

 

"As surely as I live, says the Sovereign LORD, I will cut you off completely. I will show you no pity at all because you have defiled my Temple with idols and vile practices. A third of your people will die in the city from famine and disease. A third of them will be slaughtered by the enemy outside the city walls. And I will scatter a third to the winds and chase them with my sword. Then at last my anger will be spent, and I will be satisfied. And when my fury against them has subsided, all Israel will know that I, the LORD, have spoken to them in my jealous anger. "So I will turn you into a ruin, a mockery in the eyes of the surrounding nations and to everyone who travels by. You will become an object of mockery and taunting and horror. You will be a warning to all the nations around you. They will see what happens when the LORD turns against a nation in furious rebuke. I, the LORD, have spoken!” ---- Ezekiel 5:11-15

 

Er den kristne Gud virkelig en god Gud?

 

DISCUSS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kristendommen er en streng religion, og har da påfølgene strenge regler. Livet skal ikke være en dans på roser hele tiden. (edit, sånn som samfundet har blitt nå. entertainment, entertainment. entertainment!)

Religion er også en måte å leve livet sitt på, så det er ikke rart at noen velger bort noen regler. Det finnes grader av hvor relgiøse folk er i alle religioner. Ekstremister, fundamentalister (her da bare beskrevet de som er hard core, da det så vidt meg bekjent ikke finnes begreper om de som er bare "litt" regliøse).

 

Kristendommen bygger på at vi mennesker er en saueflokk som trenger hjelp til å peile ut kursen vår. Noen ganger trenger samfundet et spark i riktig retning. men så langt som vi har kommet nå trenger ikke dette sparket å være kamuflert som guds spark. Folket kan resonere seg fram til hvor samfundet burde ta oss.

Endret av Admiral1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

“But I say, anyone who even looks at a woman with lust in his eye has already committed adultery with her in his heart. So if your eye – even if it is your good eye – causes you to lust, gouge it out and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to be thrown into hell. And if your hand – even if it is your stronger hand – causes you to sin, cut it off and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to be thrown into hell.” ---- Matthew 5:28-30 NLT

 

Er den kristne Gud virkelig en god Gud?

Jesu Kristi "riv ut øye" og "hogg av deg hånden" utalelser er ikke reele krav !

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313524&view=findpost&p=17160836

Lenke til kommentar

Kristendommen kan oppsummeres med ett enkelt vers, simpethen fordi dette verset sier at det er slik:

 

Elsk Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to budene hviler hele loven og profetene” (Matt 22,37-40). Hvis vi gjør disse to tingene, oppfyller vi alt det som Kristus vil vi skal gjøre; “Å elske Gud er å holde hans bud. Og hans bud er ikke tunge” (1 Joh 5,3)

 

Hvis dette er kristendommen i sin helhet, og dette verset sier at det er det, så finnes det ikke en mer høyetisk religion i verden. En kjapp sammenligning av verdens land og deres dominerende religioner viser en klar trend. Kristne land har likhet for loven og personlig frihet. Muslimske land har diktaturer, undertrykkelse og er i stor grad katastrofeområder hva gjelder brudd på menneskerettigheter. Dere som kritiserer kristendommen, har dere ikke tenkt over de praktiske fordelene vår religion har gitt vårt samfunn? Ville noen her heller bodd i Iran og levd under shari'a?

 

Husk at det var kristendommen som stanset muslimene ved Tours i 732, og i Wien i 1683. Uten korset ville vi hatt en halvmåne. Historiebøkene forteller oss dette enkle faktum. Er det noen som virkelig lever i den villfarelsen at en flokk med sekulære vitenskapsmenn skal klare å stå imot den fryktløse bølgen av suicidale muhammedanere, som står klare til å blåse våre kvinner og barn i luften for sin gud?

Endret av Huggslangen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Syke talmud vers: 1)

 

If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he

is not known and do the evil there. –Moed Kattan 17a

2) If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed.

Hitting a Jew is the same as hitting God. –Sanhedrin 58b

3) A Jew need not pay a Gentile (“Cuthean”) the wages owed

him for work. –Sanhedrin 57a

4) If a Jew finds an object lost by a Gentile (“heathen”) it does

not have to be returned.

 

og dette lever jødene etter fortsatt, bare se på Israel.

Lenke til kommentar

@Huggslagen

 

Det finnes ikke likhet for loven eller personlig frihet i kristendommen, eller islam for den saks skyld.

 

Ingen religioner virker fristende overhode, og jeg skulle egentlig sett at verden aldri hadde hatt dette ønske om å forklare det uforklarlige med fantasifigurer. Man kan argumentere for at uten religion så hadde vi aldri hatt noen orden i samfunnet, men det vet vi ikke med sikkherhet, og aldri vil menneskeheten heller får sjansen til å bevise at vi kan fungere uten en hersker over oss som lover helvetes ild hvis vi ikke adlyder, dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@ BuffyAnneSummers

 

I motsettning til de to andre abrahamittiske religionene så lærer kristendommen at alle mennesker er likeverdige. Kristne står ikke over andre mennesker, og Gud elsker alle like mye. Dette er et unikt fenomen i religionens verden. I islam kan vi lese at Allah hater de vantro, og disse er de verste krek. Hvis du leser om religionenes rolle i politikken de siste hundre årene, i Europa og i midtøsten, så vil du fort se at kristendommen er fundamentet for et sekulært og vitenskapelig samfunn. Islam er fundamentet for et bakstrebersk og dogmatisk samfunn der man holder opp en middelmådig bok som det beste som finnes, og enhver anstrengelse er i grunn fånyttes, siden mennesker aldri kan overgå denne boken.

 

Les blandt annet hva Wilston Churchill sa om Islam, etter å ha tjenestegjort i Sudan, som offiser i den Britiske hæren:

 

How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.

 

The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live.

 

A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men.

 

Individual Moslems may show splendid qualities, but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it.

 

No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.

 

-- Sir Winston Churchill (The River War, first edition, Vol. II, pages 248-50 [London: Longmans, Green & Co., 1899]).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

..Les blandt annet hva Wilston Churchill sa om Islam, etter å ha tjenestegjort i Sudan, som offiser i den Britiske hæren:..

 

Nei takk, da jeg ser at du, som de fleste kristne gjør, leser ikke det jeg skriver ordentlig. Islam og Kristendommen kan dra til *** for alt jeg bryr meg.

 

Jeg er ikke interessert i å bli overbevist om at en religon så fylt av hat som kristendommen, ikke skal være det, så det du prøver på er nytteløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Selvfølgelig ikke?

 

Kristne i dag plukker ut de versene de synes passer med deres oppfatning, eller tolker disse til å passe, og gir blaffen i resten.

 

Aa er det sant? Kjenner du mange kristne, eller generaliserer du bare fra et par du har moott?

 

Jeg er selv kristen og tar hele Bibelen bokstavelig. Alle jeg kjenner som er kristne gjoor det samme. Hvis man ikke tror paa noe av det Bibelen sier, kan man ikke tro paa noe av det. Hvis folk kaller seg kristne og ikkje tror paa hele Bibelen, trenger de aa redefinere troen sin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Hele bibelen i seg selv er ganske drøy som en eventyrbok.. Står altfor mye sykt i den boka.

 

Hvor kommer denne paastanden fra? Har du noen beviser? Hva er det som er for sykt? Hva med aa tro paa at alt som finnes er blitt til av tilfeldigheter, hvor sykt er ikke det?

Ps. Bibelen er ikke en eventyrbok. Det tror i alle fall ikkje jeg, og hvis du ikke har noe som beviser det motsatte, saa kommer eg til aa fortsette aa tro det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Enig med såpemakeren her. Det er extremt tydelig at Bibelen er en bok som ble skrevet og endret av mennesker, uten innblanding av noe som ikke eksisterer, og aldri gjorde det.

 

Som eg sa til Såpemakeren. Har du noen som helst bevis, eller fakta som underbygger denne paastanden, eller er det bare noe du tror, dikter, mener, sier? Eg tror selv paa Jesus, og det Bibelen sier, men eg e ikkje en idiot. Om du kan gi meg noe som beviser at eg tar feil, saa kommer eg til aa revurdere ka eg tror paa. Forresten Bibelen ble ikke endret av mennesker. Det finnes mer enn 20 000 kopier av NT som er 99,9 % like. De som kopierte Bibelen telte til og med igjennom for aa sjekke at det var akkurat like mange ord i kopien som i originalen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke?

 

Kristne i dag plukker ut de versene de synes passer med deres oppfatning, eller tolker disse til å passe, og gir blaffen i resten.

 

Aa er det sant? Kjenner du mange kristne, eller generaliserer du bare fra et par du har moott?

 

Jeg er selv kristen og tar hele Bibelen bokstavelig. Alle jeg kjenner som er kristne gjoor det samme. Hvis man ikke tror paa noe av det Bibelen sier, kan man ikke tro paa noe av det. Hvis folk kaller seg kristne og ikkje tror paa hele Bibelen, trenger de aa redefinere troen sin

 

k... så om noen sier "jesus suger pikken til gud" så er du klar for å steine h*n?

 

"One day a man who had an Israelite mother and an Egyptian father got into a fight with one of the Israelite men. During the fight, this son of an Israelite woman blasphemed the LORD's name. So the man was brought to Moses for judgment. His mother's name was Shelomith. She was the daughter of Dibri of the tribe of Dan. They put the man in custody until the LORD's will in the matter should become clear. Then the LORD said to Moses, "Take the blasphemer outside the camp, and tell all those who heard him to lay their hands on his head. Then let the entire community stone him to death. Say to the people of Israel: Those who blaspheme God will suffer the consequences of their guilt and be punished. Anyone who blasphemes the LORD's name must be stoned to death by the whole community of Israel. Any Israelite or foreigner among you who blasphemes the LORD's name will surely die. (Leviticus 24:10-16 NLT)"

 

Og om du ser en person som tror på en annen religion, er det fritt fram å steine da også?

 

"Whoever sacrifices to any god, except the Lord alone, shall be doomed. (Exodus 22:19 NAB)"

 

"They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman. (2 Chronicles 15:12-13 NAB)"

 

Kilde: wikibooks/en/wiki/Debate/Topics/Murder

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar

Hele bibelen i seg selv er ganske drøy som en eventyrbok.. Står altfor mye sykt i den boka.

 

Hvor kommer denne paastanden fra? Har du noen beviser? Hva er det som er for sykt? Hva med aa tro paa at alt som finnes er blitt til av tilfeldigheter, hvor sykt er ikke det?

Ps. Bibelen er ikke en eventyrbok. Det tror i alle fall ikkje jeg, og hvis du ikke har noe som beviser det motsatte, saa kommer eg til aa fortsette aa tro det

Påstanden kommer fra meg. En selvtenkende person som ikke trenger en bok for å leve. Det å tro på tilfeldigheter er vel bedre enn å tro på en overnaturlig kødd oppi himmelen.

Selvom du tror at den ikke er en eventyrbok, så velger jeg å tro det. Og hvis ikke DU har noe som beviser det motsatte, så kommer jeg til å fortsette å tro det! :)

Lenke til kommentar

Jeg er selv kristen og tar hele Bibelen bokstavelig. Alle jeg kjenner som er kristne gjoor det samme. Hvis man ikke tror paa noe av det Bibelen sier, kan man ikke tro paa noe av det. Hvis folk kaller seg kristne og ikkje tror paa hele Bibelen, trenger de aa redefinere troen sin

Da er i så fall troen din penslet med selvmotsigelser og nedlatenhet. Ingen skreven tekst går fri fra hermeneutikken, og å forfekte det motsatte er etter mitt syn like hånlig som å fornekte individets rett til å definere sin egen tro.

 

For øvrig lukter det nybakt troll her inne.

Lenke til kommentar

Enig med såpemakeren her. Det er extremt tydelig at Bibelen er en bok som ble skrevet og endret av mennesker, uten innblanding av noe som ikke eksisterer, og aldri gjorde det.

 

Som eg sa til Såpemakeren. Har du noen som helst bevis, eller fakta som underbygger denne paastanden, eller er det bare noe du tror, dikter, mener, sier? Eg tror selv paa Jesus, og det Bibelen sier, men eg e ikkje en idiot. Om du kan gi meg noe som beviser at eg tar feil, saa kommer eg til aa revurdere ka eg tror paa. Forresten Bibelen ble ikke endret av mennesker. Det finnes mer enn 20 000 kopier av NT som er 99,9 % like. De som kopierte Bibelen telte til og med igjennom for aa sjekke at det var akkurat like mange ord i kopien som i originalen.

 

Er "alternativ" og "konkurrent" det samme ordet?

"Varm" og "mangel på kulde" samme ordet?

"Ond" og "slem" samme ordet?

den såkalte 99,9% blir antaglie druknet pga mengden ord i bibelen, samt at man velger å ikke se at 2 ord er forskjellige. Ikke glem at gammelt gresk samt latin har en helt annen syntax og betydning bak ord en moderne språk.

Det vil ALLTID være noe som går tapt i hver oversettelse.

Så den såkalte "99,9% er likt" tar jeg som en ren løgn, som bare kan stemme om du er villig til at 2 ord som ikke betyr det samme skal tolkes som det samme.

Og jeg tror du burde lese opp om de tidligere kirkemøtene, der hvor de samlet bibelen. De satte seg ned og valgte ut hva de ville og, og resten ville de ikke ha. De brent og forfulgte sine egne for å gå imot konsus også etter møtet.

( http://no.wikipedia.org/wiki/Konsilet_i_Nikea ironien at norske wikipedia ikke har så ille artikkel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...