Gå til innhold

Skal kjøpe gaming-laptop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå er det ikke mer enn en uke til jeg får masse penger *bade i penger* og jeg skal kjøpe meg en gaming-laptop. Før dere sier noe så har jeg allerede en super-epic-awesome stasjonær PC; så nei, jeg skal ikke vurdere det fremfor en laptop.

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Asus G73SW problemet er at jeg ikke har peiling på hardware lenger og jeg har ihvertfall ikke peiling på laptopper. Jeg vet liksom ikke hva denne kan dra og hvor bra den kan dra det. Jeg lyst på en laptop som kan dra Battlefield 3 når det kommer, sist jeg sjekket så har det vel ikke kommet noen spesifikasjoner enda, men noen må jo vite sånn ca.

 

Hvis den IKKE drar BF3, kan noen av dere linke meg en laptop som GJØR det?

 

Takk så mye på forhånd! =D

 

PS. Muligens litt rotete post, men jeg har ikke sovet på LENGE! O..O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Det er også en del andre faktorer som kan spille en rolle (som for eksempel størrelse), men ASUS-maskinen linket til tidligere burde så absolutt kunne dra det meste på relativt høye instillinger. Dersom du vil ha det aller råeste kan det være interessant å se på Multicoms PCer hvor du i tillegg kan velge komponenter selv blant en lite utvalg, avhengig av hvilken laptop du har valgt. http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600341;c:100560;fl:0 er et godt utgangspunkt.

 

Edit: leste ikke gjennom førsteposten ordentlig :blush:

Endret av Cellon
Lenke til kommentar

Budsjett ja. Tja rundt 15-16k er vel det jeg helst vil bruke, men jeg kan alltids gå litt over. maks 18k kanskje?

 

Foreslår at du går på multicom og der på deres Kunshan bærbare pcer. De kan du konfigurere fritt. Finnes laptoper der som kan konfigureres med sandy bridge prosessor + 6970m om jeg ikke husker feil, pluss en ssd og lagringsdisk også. Blir mye ytelse, men prisen hopper jo fort opp i 17, 18-000 med Ssd og 8GB Ram og greier.

 

6970m er forresten et knallbra skjermkort til laptoper, samme ytelse som et vanlig 6850 om jeg ikke husker feil?

 

Budsjett ja. Tja rundt 15-16k er vel det jeg helst vil bruke, men jeg kan alltids gå litt over. maks 18k kanskje?

 

Foreslår at du går på multicom og der på deres Kunshan bærbare pcer. De kan du konfigurere fritt. Finnes laptoper der som kan konfigureres med sandy bridge prosessor + 6970m om jeg ikke husker feil, pluss en ssd og lagringsdisk også. Blir mye ytelse, men prisen hopper jo fort opp i 17, 18-000 med Ssd og 8GB Ram og greier.

 

6970m er forresten et knallbra skjermkort til laptoper, samme ytelse som et vanlig 6850 om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar

Jeg var inne på Multicom for et par uker siden og jeg følte at laptoppene dems kanskje er litt overpriset, men jeg skal ta en titt nå. =)

 

EDIT: har sett litt rundt og jeg må bare si... Det er et eller annet med den Asus'en jeg linket i førsteposten. Den stryker meg på hjerterota.

 

Så det jeg skulle likt å vite nå er om den drar BF3.

 

Off-topic: Å herregud Battlefield 3!

Endret av Kenny™
Lenke til kommentar

For alt jeg vet, kan Bettlefield 3 bli det neste Crysis, da vil det jo såvidt kjøre på den ASUSen du har linka til med et GTX 460M.

 

Om du kjøper en laptop med HD 6970M, vil du få en del mer ytelse i spill. se link. Om du blar ned til game benchmarks finner du ut at det kun er Metro 2033 og Crysis som ikke tas på maks grafikk.

 

GTX 460M derimot, klarer det ikke Metro 2033 på high engang uten å hakke nede under 30 fps og heller ikke Crysis særlig bra. Dette kortet er litt mer enn halvparten så raskt som et HD 6970, med tanke på at AMD har et lavere strømforbruk mener jeg du burde bytte til HD 6970M.

Lenke til kommentar

Har rotet litt med Multicom og har kommet frem til denne. Der har jeg byttet skjermkort, arni90.

 

Det er noe annet jeg lurte på. Er det noe særlig bruk for blu-ray spiller utenom filmer? Jeg har en PS3 så jeg ser ikke helt poenget med blu-ray når jeg kan se film på PS3'en min.

 

du burde nok oppgradere RAM også ;) 2 GB er nok litt lite..

Lenke til kommentar

Har valgt 8GB RAM også har jeg valgt 6970. Tror ikke jeg kommer til å ha en blu-ray spiller. Hvis det trengs senere så fikser jeg det da, men gidder ikke sløse 1000,- på noe jeg ikke trenger.

 

du nevner at du ikke gidder sløsing av penger på noe du ikke trenger. Trenger du denne skrivebordserstatteren egentlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...