Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gode grunner for ikke å kjøpe hybridbil?


Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en skoleoppgave som heter Persuasive Essay. M.a.o. skrive en stil for å overbevise noen om noe. Som bilfanatiker valgte jeg å skrive om noe jeg er interessert i, og valget falt på hybridbiler. Mange kritiserer disse bilene, og sier at de ikke er så miljøvennlige som de skal ha det til. Jeg driver atm med research rundt emnet, og lurer på om noen her inne har noe fakta (gjerne på engelsk) eller interessante meninger om temaet.

 

Så, noen gode grunner til å ikke kjøpe hybridbil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nevne en ting..

NiCAD batteriene lages av Nikkel. Nikkelmatten utvinnes i canada, transporteres til Xstrata Nickel i Kristiansand hvor den blir raffinert til ren nikkel, så transporteres nikkelen videre derfra til en plass hvor de lager batterier, husker ikke helt hvor, også fraktes den til der hvor feks toyota priusen lages..

Går da vel en del drivstoff på skipene...

 

Den priusen koster mer CO2 å lage enn det den sparer inn i løpet av en livstid mener jeg å ha lest en plass

EDIT: Her fra biltråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1214299&st=480&p=15774319&hl=+xstrata%20+nickel&fromsearch=1entry15774319

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Noen som vet levetiden på batteripakken(e) i en f.eks Prius? De holder vel ikke evig mtp utlading/opplading? Og hvis de må byttes, hva er kostnaden..?

 

Edit: Fant det ut. De er designet til å vare i bilens levetid. I Toyota-termer så er det 180.000 miles = nesten 300k km. I tillegg har dem 8-10 år / 160.000km garanti. Går dem i stykker etter det, så er det estimat på 3000 dollar (som sikkert fort blir 50 lapper her i Norge). Ikke sååå ille som jeg trodde.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...