Elisaeb Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Har tidligere postet en "Hjelp meg å kjøpe ny PC"-tråd, men er nå nærmere bestemt, og oppretter dermed en ny, da den forrige ikke lenger er betegnende. Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe ASUS NS53SV , den modellen med Core i5-2410M (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618469#extra), da jeg ikke tror at det er verdt 1000 kroner for den som er hakket hvassere, til mitt bruk. PC'en vil bli brukt i studier (skal snart skrive master), film, surfing og musikk (og gjerne flere ting samtidig). Mener at denne passer relativt godt til mitt bruk, men har etter litt surfing rundt funnet ut at tastaturet på den større varianten (N73S?) er svært ustabilt. Er det noen som har erfaringer med N53SV, og da særlig med tastaturet på denne? Eller er det andre maskiner på markedet med omtrent tilsvarende spesifikasjoner? Har jo kommet noen flere maskiner med Sandy Bridge de siste dagene, men jeg har et godt inntrykk av Asus, og kjøper derfor gjerne denne, men er også åpen for andre forslag. Håper dere kan hjelpe meg, på forhånd takk
Thomas N/A Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Jeg må si jeg er godt fornøyd med min 53SV, jeg har dog i7-varianten, men har også testet litt den du tenker på å kjøpe. Tastaturet er i kjent Asus-stil - altså det er litt svikt i tastaturet, men ikke så mye som den HW nylig testet. Etterhvert blir tastaturet en vanesak og man tenker ikke mer over det. Lager litt lyd om du skriver litt hardt, men ikke all verdens lyd. Finnes andre merker som har et bedre tastatur enn Asus, men jeg klarer fint å leve med dette tastaturet. Pris, Full HD, Sandy Bridge og RAM avgjorde valget for meg da jeg bestilte min for et par uker siden.
OC-Freak Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 For meg står det mellom denne (asus N53SV) eller denne packard bell maskinen: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-900nc/149530.3003/ Begge har FullHD skjerm Begge har i5-2410 CPU Begge har ca samme tilkoblingsmuligheter Begge har ca like stort batteri (skulle gjerne sett litt større batterikapasiteter, 6 timer + med wifi på/nettsurfing hadde vært fint!). Det nye tastaturet som packard bell/acer begynner å bruke på en del nye modeller ser svært bra ut/har fått positive tilbakemeldinger i tester. Uten å ha prøvd det ser det langt bedre ut enn på asusen. Packard bell har bluray spiller, asus kun DVD.. Packard bell har 6Gb minne, asus 4Gb. Packard bell har 2GB skjermkortminne, asus 1Gb - dette betyr dog svært lite. Skjermkortet er ellers samme. Asusen er fysisk stor for 15" å være, nesten bortimot 17" størrelse - noe som jeg ser som negativt. Packard Bellen er rundt "normalen" for 15" maskiner. Asus har gode høyttalere, ser for meg at packard bellen har langt dårligere høyttalere. Generelt sett føler jeg kvaliteten på asus er bedre enn packard bell/acer, men dette svinger fra modell til modell. Jeg liker ikke å sitte med headsett, så for meg er høyttalerene litt viktig, ellers hadde jeg nesten lagt inn bestilling på packard bellen, da den gir mer av det meste for samme prisen + tastaturet virker bedre.
Elisaeb Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Skrevet 26. mars 2011 Takk for gode svar, begge to! OC-Freak: jeg også oppdaget plutselig den maskinen fra PB, og har vurdert den litt. For min del tror jeg imidlertid ikke at ulikhetene vil ha så mye å si, da det jo egentlig er forholdsvis enkel bruk jeg skal bruke den til. Dessuten er det viktig for meg med gode høytalere (som kan brukes noe uten headset), i tillegg til at jeg nå har en 10' fra Asus (altså trenger jeg ikke portabilitet, sånn egentlig) som jeg er veldig fornøyd med. Dessuten har jeg gode erfaringer med både Komplett.no og MPX.no, og er litt skeptisk til nettbutikker jeg ikke har prøvd før (med god grunn, selv om det jo er en første gang for alt). Er byggekvaliteten på PB bedre eller dårligere enn Asus? Noen som vet? Takk for all hjelp
OC-Freak Skrevet 26. mars 2011 Skrevet 26. mars 2011 Packard Bell eies av Acer og de nyere modellene (siste året) er nesten like for begge merker. Vil nok si asus holder jevnt over bedre kvalitet, men det er som sagt litt opp og ned fra modell til modell. (Min acer 3820TG 13" er jeg kjempefornøyd med f.eks).
Thomas N/A Skrevet 26. mars 2011 Skrevet 26. mars 2011 Den fra Packard Bell ser ikke dum ut, men det er etter mine øyne en ting som trekker veldig mye ned: harddisken. Packard Bell: 640GB 5400rpm. Asus: 500GB 7200rpm + 4GB SSD. Alternativet om du går for Packard Bell er jo å slenge inn ekstra kroner og skaffe deg en SSD i stedet for den disken som følger med.
pierce007 Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Jeg må si jeg er godt fornøyd med min 53SV, jeg har dog i7-varianten, men har også testet litt den du tenker på å kjøpe. Tastaturet er i kjent Asus-stil - altså det er litt svikt i tastaturet, men ikke så mye som den HW nylig testet. Etterhvert blir tastaturet en vanesak og man tenker ikke mer over det. Lager litt lyd om du skriver litt hardt, men ikke all verdens lyd. Finnes andre merker som har et bedre tastatur enn Asus, men jeg klarer fint å leve med dette tastaturet. Pris, Full HD, Sandy Bridge og RAM avgjorde valget for meg da jeg bestilte min for et par uker siden. Hvordan vil denne være til miltimedia bruk? Bilderedigering osv...CS5 ol?
Thomas N/A Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Ingen problemer - redigerte en del videoer i 720p (har ikke bedre kamera :-p) og det gikk like raskt som den stasjonære - om ikke litt raskere.
pierce007 Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Ingen problemer - redigerte en del videoer i 720p (har ikke bedre kamera :-p) og det gikk like raskt som den stasjonære - om ikke litt raskere. Nå var jeg innom Expert og testet ut tastaturet, og det var vel ikke akkurat slik jeg hadde forventet meg. Muligens en vanesak, men.... Ble litt skuffet av den må jeg inrømme. Høstet noen flere erfaringer rundt det?
Thomas N/A Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Ja, tastaturet er en liten svakhet med maskinen, men det går greit med litt tilvenning. Lyden merker man til slutt ikke og den lille svikten går greit i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå