Gå til innhold

Automatisk innsetting av tall i bestemte rader?


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan jeg helt skal forklare dette forstålig, men la oss prøve:=)

 

Har 2 excel ark -

1. Det ene inneholder artikkelnummer, varetekst, pris etc

2. Det andre inneholder artikkelnummer og EAN koder til hver enkelt artikkelnummer.

Ønsker å kopiere inn EAN koder fra ark 2 inn i ark 1, og at excel legger automatisk inn korrekt EAN kode til rett artikkelnummer.

 

Ser for meg en slags autofyll, hvor varenummer i ark 2 stemmer med varenummer i ark 1 og EAN kode blir automatisk fylt inn i ... og der det mangler fylles naturligvis ikke EAN kodene inn...

 

Har ett par tusen linjer som skal fylles ut, så jeg blir happy om dette kan gjøres:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan jeg helt skal forklare dette forstålig, men la oss prøve:=)

 

Har 2 excel ark -

1. Det ene inneholder artikkelnummer, varetekst, pris etc

2. Det andre inneholder artikkelnummer og EAN koder til hver enkelt artikkelnummer.

Ønsker å kopiere inn EAN koder fra ark 2 inn i ark 1, og at excel legger automatisk inn korrekt EAN kode til rett artikkelnummer.

 

Ser for meg en slags autofyll, hvor varenummer i ark 2 stemmer med varenummer i ark 1 og EAN kode blir automatisk fylt inn i ... og der det mangler fylles naturligvis ikke EAN kodene inn...

 

Har ett par tusen linjer som skal fylles ut, så jeg blir happy om dette kan gjøres:)

 

Hvis du har norsk Excel løser du dette med en formel eller fler konstruert av HVIS (for å sjekke om greiene mangler) og FINN.RAD (for å slå opp korresponderende informasjon). Disse formlene må antakelig ligge der fra før (dvs forberedt, ikke automatisk dukkende opp ved behov).

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...