Gå til innhold

G73 varmeproblem! Tips?


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg en AsusG73 i sommer. Den første modellen som kom til 20k. Med disse specs: Radeon HD5870, Core i7-820QM,6GB RAM,1000GB HDD,Blu-Ray,webcam,W7 Ultimate

 

 

Har nå i det begynt å få problemer med varmen. Spesielt da idag hvor jeg kjøpte meg crysis2. Det har skjedd i wow også, men er lenge siden jeg har gama så hadde glemt til i dag.

 

Jeg kan game i 5min ca før pc`n skrur seg av. Da er den glovarm under. Har oppdatert catalyst til nyeste og oppdatert alt via Asus live update. Når jeg hadde den på 1920x1080 kom jeg ikke inn i spillet engang. Hang seg etter game intro. Satt ned til 1024x800 eller hva det er, da funka det. Satt det opp igjen til 1650x1080 ingame og da funka det i ca 10min før det samme skjedde. Ni trist!

 

 

Noen som sitter med erfaring tips til en evt løsning på dette?

 

 

Takk for evt hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rens maskinen for støv og hybelkaniner inni. Rens viftebladene. Rens mellom de tynne lamellene på kjøleribbene. Hjelper ikke stort med allverdens kjølebrett dersom ikke dette er fikset først.

 

Sjekk om viften(e) faktisk virker, og at de øker omdreiningene i takt med temperaturen på prosessor/skjermkort.

 

Ikke sitt med maskinen direkte oppå lårene/sofaen/dyna/gulvteppet. Bærbare av denne typen trenger avstand under bunnplata.

 

Hvis ingenting av dette hjelper, kan det være at det behøves frisk kjølepasta mellom prosessor og skjermkort og kjøleren. Gjør det selv, eller få noen med erfaring til å gjøre det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ok jeg kan strekke meg til å åpne opp for å ta støvet, men kjølepasta begynner jeg ikke med på laptopen. Det bryter garatien så det dundrer :)

 

Men fant litt på nettet at det var nettopp kjølepasta de hadde bommet på. Rart det skjer nå etterhvert da egentlig, har jo gamet mye på den før dette skjedde.

 

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan jeg bare spørre om en ting.. Jeg har en Asus VX2 Lamborghini, som jo nå er noe gammel.. men, har også noe problemer med varme på den.. Siden den er gammel har jeg planer om å kjøpe ny, men er litt skeptisk til Asus pga varme.. Er dette noe som er felles for alle bærbare, eller er det en Asus-greie?! Takk :)

Lenke til kommentar

Kan jeg bare spørre om en ting.. Jeg har en Asus VX2 Lamborghini, som jo nå er noe gammel.. men, har også noe problemer med varme på den.. Siden den er gammel har jeg planer om å kjøpe ny, men er litt skeptisk til Asus pga varme.. Er dette noe som er felles for alle bærbare, eller er det en Asus-greie?! Takk :)

 

Jeg har og en G73 med 5870m og har ingen problemer med varmen overhodet. Kjøper du de nye G73SW modellene f. eks, så kjørere komponentene der mye kjøligere enn eldre G73 modeller: Må huske på at noen skjermkort blir varmere enn andre. TS sitt 5870m blir varmere enn 460m som finnes i de nye G73 modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...