leorat Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 Hei er det noen her som kan fortelle meg hva et essay er, eller om essay har noen klare sjangertrekk etc! på forhånd takk
icanhasyellow Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 I et essay skal man ha en "rød tråd". Dvs at du har et emne du skal som er den røde tråden. Man skal ha sidesprang i teksten, men alltid komme tilbake til den røde tråden. Sidespranget bør oftest være en assosiasjon til den røde tråden. Ungdomskolelæreren min brukte dette eksempelet: Hun kjører den samme veien til skolen hver dag. Veien hun kjører er altså den røde tråden. Men mens hun kjører, kjører hun forbi et tre og husker den gangen hun var liten og datt ned fra et tre. Deretter kjører hun forbi en elv, og tenker på den gangen hun nesten druknet i den elva. For eksempel. Håper dette gjorde det litt klarere for deg. Jeg er ikke så flink til å forklare. Lykke til
icanhasyellow Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 Edit: Dvs at du har et emne som er den røde tråden.
leorat Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Skrevet 23. mars 2011 I et essay skal man ha en "rød tråd". Dvs at du har et emne du skal som er den røde tråden. Man skal ha sidesprang i teksten, men alltid komme tilbake til den røde tråden. Sidespranget bør oftest være en assosiasjon til den røde tråden. Ungdomskolelæreren min brukte dette eksempelet: Hun kjører den samme veien til skolen hver dag. Veien hun kjører er altså den røde tråden. Men mens hun kjører, kjører hun forbi et tre og husker den gangen hun var liten og datt ned fra et tre. Deretter kjører hun forbi en elv, og tenker på den gangen hun nesten druknet i den elva. For eksempel. Håper dette gjorde det litt klarere for deg. Jeg er ikke så flink til å forklare. Lykke til åja! Tusen hjertelig takk! ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå