Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ


  

85 stemmer

  1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

    • HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lad telefonen helt opp, så skal batteristats slettes, og bygges opp på nytt. Etter 2-3 ladesykluser bør det være bra.

 

USB-debugging er nok påslått som standard (ikonet er skjult).

Jeg har kjørt med dette avslått uten problemer.

 

Jeg får ca 24 timer med wifi always on, 60 min gps, 180 minutter skjerm på (lysstyrke ca 20%)

Lenke til kommentar

24 timer med 180 min. med skjerm. Det hørtes utrolig ut. Selv sliter jeg med å få 8 timer om jeg bruker telefonen flittig. Har i det siste koblet fra telefonen ca. kl 06.00 gått på skolen surfet litt i ny og ne, ikke ringt eller sms. Da begynner den å mase om batteri klokka 14.00 og utover. Jeg får akkurat plugga telefonen i laderen i bilen på vei hjem i 15.00 tiden. Har gått til anskaffelse av Duracell instant chager for de dagene jeg ikke skal hjem etterpå osv.

 

PB130625.jpg.scaled.1000-300x225.jpg

 

Ser frem til å få ny telefon med større batteri. Har brukt ARHD og nå de siste dagene CyanogenMod 7.1

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Da vil dessverre ikke min Desire HD starte opp lenger! :/ Hadde akkurat lagt inn BlackICE ROM'en, og begynte faktisk å bli ganske fornøyd med den og glemme savnet etter sense, men opplevde at den frøs helt plutselig noen ganger. Så jeg leste gjennom tråden på XDA og så at det var et par andre som hadde hatt det problemet, og ble da anbefalt å endre på undevolt settingen som er innebygd i ROM'en. Det funket en liten stund, men når den frøs igjen så vil den ikke gå ut av boot animation når jeg skal skru den på.

 

Jeg vet at man skal kunne komme inn i bootloaderen ved å holde inne power + vol ned, men mine volumknapper har egentlig ikke vært helt trofaste og funker kun når de vil. Så nå funker jo selvfølgelig ikke vol ned. Men vol opp funker ser det ut som, da jeg holder inne den starter notification light å blinke rødt og ingenting skjer.

 

Det jeg lurer på er om det er noen måte å komme inn i bootloaderen eller resette mobilen på uten å måtte bruke vol ned? Evt om det går ann å skrive noe på pc'n når den er koblet til med USB?

 

Haster litt, så takker for evt rask respons! :)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar

Får du kontakt med tlf via usb? Da er det kanskje mulighet via commandshell og adb?

 

Det var noe sånt jeg også tenkte ja. Datamaskinen reagerer og prøver å installere en driver når jeg kobler den til, men den feiler. Så vet jeg ikke helt hvor/hva jeg må skrive evt? Eller om jeg da kanskje må laste ned og installere noen drivere først også? Setter stor pris på hjelp. Har ikke hatt annet enn boot animation et par dager nå, så må bruke min gamle, klikk htc Hero :p

 

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar

Ja, etter en del googling og lesing i XDA har jeg nå fått installert siste htc sync, og skal prøve meg på denne guiden: http://dottech.org/t...-android-phone/

 

EDIT: Det funket! Jeg har nå kommet meg inn i bootloaderen! Men jeg får fortsatt ikke brukt volumtastene for å navigere meg til "Recovery". Noen som vet om det er noen adb commando jeg kan kjøre fra pc'en for å komme videre til recovery? :)

 

 

EDIT2: Etter å ha brukt adb for å reboote en del ganger til bootloaderen fikk jeg til slutt volumtasten til å funke lenge nok til å kunne velge "Recovery", og derfra kunne jeg reflashe, og nå ser alt ut til å funke igjen! :new_woot:

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Lad telefonen helt opp, så skal batteristats slettes, og bygges opp på nytt. Etter 2-3 ladesykluser bør det være bra.

 

USB-debugging er nok påslått som standard (ikonet er skjult).

Jeg har kjørt med dette avslått uten problemer.

 

Jeg får ca 24 timer med wifi always on, 60 min gps, 180 minutter skjerm på (lysstyrke ca 20%)

Inatt skjedde det igjen. I løpet av veldig kort tid, tømmes batteriet helt. Akkurat på samme måte som første stock rom - så noe er galt. Noen andre som har slitt med dette på arhd?

Lenke til kommentar

Kan ikke si at det er noe unormalt der...hadde på mer sync og widgets på stock før jeg gikk over til arhd, og da holdt batteriet gjerne 1,5 dg.

 

Men, det er tydelig ett eller annet som syncer eller noe på natta...batteriet synes å holde ganske greit på dagen.

 

Har slått på usb-debug nå, så se om det hjelper

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...