Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ


  

85 stemmer

  1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

    • HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+7412353

Hei!

 

Jeg har lenge vurdert å bytte til en custom ROM, men har alltid blitt stoppet av den store forvirringen rundt det hele. For meg virker det som det er veldig mye som skal gjøres. Kanskje det er noe dere kan hjelpe meg med fremgangsmåten?

 

Fikk min Desire HD fra utlandet, og ved oppstart viser det seg en T-Mobile logo, og det er også noen T-Mobile apps (som er helt ubrukelige for meg). Dette er også en av grunnene til at jeg vurderer å roote og bytte ROM.

Jeg har lest en del guider nå og jeg forstår mer og mer, men det er fortsatt noen små puslebrikker som mangler. Etter hva jeg har forstått må jeg først downgrade til 1.32.405.6 fordi jeg har 2.50.111.5 CL123205, men for at jeg skal kunne gjøre dette må jeg først lage Gold Card til minnekortet fordi jeg tydeligvis har branded telefon. Etter at jeg har downgradet kan jeg få til ENG S-OFF og Radio S-OFF ved hjelp av Visionary og så kan jeg installere en custom ROM, stemmer dette? I så fall tenkte jeg Android Revolution HD.

 

Det er en veldig lang prosess, og er det slik at Sense 3.0 kommer offisielt nå snart? Er det i så fall hvert bryet? Har jeg mange store fordeler med custom ROM?

 

Takker på forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske omfattende ja, du har beskrevet det riktig :)

Tok meg ca en times tid inkl. lesing på XDA.

 

Jeg bruker Cutsom ROM, da det er raskere, bedre batteri, lese/skrive-tilgang til alle områder/filer (så jeg kan fjerne "system-programmer", Soundhound, Amazon MP3, osv.

 

Med Root/Recovery har jeg også gode backup/restore-muligheter, samt fjerne reklame osv.

 

Når Sense 3.0 kommer offisielt vet jeg ikke, og det er vel kanskje tvilsomt at T-Mobil oppgraderer - du vil vel ikke kunne få HTC standard-ROM (WWE)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412353

Supert! Så lenge det ser riktig ut, tror jeg at jeg prøver meg på det. Er det noen gode backupprogrammer som anbefales? Og hvor mye kan de tilbakestille hvis noe går galt?

 

Ja, jeg tviler på at T-Mobile oppgraderer. Tingen er bare at jeg er usikker på om jeg har T-Mobiles egen ROM. Vet du om det er noen steder man kan sjekke det? Jeg har all reklame og dilldall fra dem, men det står ingen steder i programvareinformasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412353

Woho! Da har jeg vellykket installert Android Revolution HD ROM på telefonen, nå gjenstår det bare å utforske en ny verden. Takker for en fin tråd som dette!

Lenke til kommentar

Husker ikke om ARHD har det innebygd, men jeg bruker aldri det innebygde tastaturet uansett. Swiftkey X med norsk og engelskspråkpakke FTW! Ikke noe behov for å switche mellom ordbøker da den automatisk forstår hvilket språk ordet du skriver er på. Veldig kjekt om du f. eks skriver på et utenlandsk forum, sender melding/mail til en engelskspråklig, eller gjør som meg og slenger inn noen engelske ord her og der i meldinger til norske mottakere.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg deg jo interessert uansett, men glemte å nevne at Swiftkey ikke bare gjetter ordet du holder på å skrive, men også det neste. Når du har skrevet en setning så vil den gjette de samme ordene neste gang du begynner på en lignende setning (det er helt valgfritt om du trykker på ordene (og dermed velger de) eller skriver bokstav for bokstav om du f. eks vil skrive noe annet denne gangen). Skriver jeg f. eks "Hvordan" + "går" så foreslår den "det" som neste ord. Jeg kan da trykke på "det", og ordet blir lagt til i teksten og "med" blir foreslått og til slutt så står det "Hvordan går det med deg?" Neste gang holder det å skrive "Hvor" og den foreslår "hvordan" og jeg kan bare trykke på ett og ett ord for å komme frem til samme resultat.

 

Du kan også gi programmet tilgang til å scanne Facebook, Twitter og Gmail for å lære ord og setninger du skriver og dermed foreslå når du skriver med Swiftkey.

Lenke til kommentar

Er halvveis igang med å skulle legge inn ARHD, og leser foreløpig på fremgangsmåten. Følger denne guiden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=964996 og allerede på visionary dl siden, ser jeg dette: This application is no longer being updated and is only recommended for use on Froyo builds

Er dette bare å ignorere?

 

Edit:

_Må_man alltid kjøre full wipe? Hvilken skal man nå bruke isåfall? Guiden sier 1.3, men har kommet 1.5

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Oky, kommet litt lenger...har rooted og lagt inn ny radio. Nå har det stoppet litt opp angående wiping. i ARHD posten står det:

Don't use ROM Manager! Flash ROM following the steps below:

 

Download ROM and place it on your SD card

Download "Super Wipe" script & place it on your SD card

 

Så da stemmer plutselig ikke guiden jeg fulgte lenger :D

 

Har lastet ned super wipe og den conf fila, og ifølge den ser det ut til at deler av sd kort blir wipet oxo :/ ...

 

så, kommer til å fortsette etterpå, og håper at noen kan gi meg noen svar før det, selv om det ser ganske dødt ut i tråden nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...