Gå til innhold

Hvordan trene bort ''sideflesk'' ?


Anbefalte innlegg

Du får lære det først som sist. Veeeldig få her, er verken særlig sterke, har en fit kropp, eller har noe særlig peiling på trening.

De som har klart å komme seg til en lav fetprosent, har lidd seg gjennom 12 måneder på vann og brød (Ikke ta meg bokstavelig) Hva vil de oppnå? Som jeg forstår så er det å kunne rave rundt på sommern i baris. De trener altså for at andre skal like dem. Eller så tror de at selvbildet deres vil bedre seg med et par kg muskler på kroppen, noe som i seg selv kan være lurt, derimot finnes det andre måter å bruke 8+ timer i uka på akkurat det.

 

(Flame i vei boys, jeg vet det er nok av dere her!)

Skal ikke flame, vil bare si at jeg er stereotypen på den beskrivelsen du kommer med...

 

Og jeg skal veive kuken rundt i sommer som bare faen og driter i hva folk syns om det jeg skal gjøre, men bryr meg om hva folk syns om hvordan jeg ser ut... :new_woot:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Du får lære det først som sist. Veeeldig få her, er verken særlig sterke, har en fit kropp, eller har noe særlig peiling på trening.

De som har klart å komme seg til en lav fetprosent, har lidd seg gjennom 12 måneder på vann og brød (Ikke ta meg bokstavelig) Hva vil de oppnå? Som jeg forstår så er det å kunne rave rundt på sommern i baris. De trener altså for at andre skal like dem. Eller så tror de at selvbildet deres vil bedre seg med et par kg muskler på kroppen, noe som i seg selv kan være lurt, derimot finnes det andre måter å bruke 8+ timer i uka på akkurat det.

 

(Flame i vei boys, jeg vet det er nok av dere her!)

Skal ikke flame, vil bare si at jeg er stereotypen på den beskrivelsen du kommer med...

 

Og jeg skal veive kuken rundt i sommer som bare faen og driter i hva folk syns om det jeg skal gjøre, men bryr meg om hva folk syns om hvordan jeg ser ut... :new_woot:

 

Haha, samme her faktisk :D

 

Hadde tenkt å skrive et noenlunde identisk innlegg, men du skriver bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hehe, jeg er ikke redd for å innrømme feil eller mangler og jeg innrømmer LETT at jeg trener KUN for å se bra ut for andre...

 

Hadde det ikke vært for det hadde jeg vært en average dude... :p

Hehe, snakker jeg til meg selv eller noe? Virker nesten sånn :p

Lenke til kommentar

Altså, jeg snakker ikke om at det er galt å trene for estetikken/forfengeligheten, men at folk som Storke ikke burde misjonere leangains helt bastant inntil han faktisk kan vise til resultater.

 

Og hvorfor kan han ikke vise til resultater? Les loggen hans, så viser den gjennomgående resultater eller hur?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er ikke redd for å innrømme feil eller mangler og jeg innrømmer LETT at jeg trener KUN for å se bra ut for andre...

 

Hadde det ikke vært for det hadde jeg vært en average dude... :p

 

Jeg tror de fleste trener for å imponere andre i mer eller mindre grad. MEN, uavhengig av dette, så blir for de fleste av oss trening en hobby, en form for idrett, liker å gjøre. Trening for meg er som balsam for sjelen. Hver gang jeg går på gymmet med musikk på øret, har jeg to timer for meg selv i mitt eget hode, hvor jeg kun konkurrerer mot meg selv om mine tidligere prestasjoner. Enser ikke andre ting (utenom de usaklig, smukke jentene som trener på SATS).

 

Jeg startet også med styrketrening for å få frem sixpacken og for å se bra ut. Men det jeg forstod var at denne estetiske konsekvensen var kun EN av utallige positive effekter av trening.

 

 

Gleder meg til å trene når jeg kommer hjem fra jobb =)

Lenke til kommentar

Altså, jeg snakker ikke om at det er galt å trene for estetikken/forfengeligheten, men at folk som Storke ikke burde misjonere leangains helt bastant inntil han faktisk kan vise til resultater.

 

Og hvorfor kan han ikke vise til resultater? Les loggen hans, så viser den gjennomgående resultater eller hur?

 

Virkelig? Er han Martin Berkhan?

Lenke til kommentar

Altså, jeg snakker ikke om at det er galt å trene for estetikken/forfengeligheten, men at folk som Storke ikke burde misjonere leangains helt bastant inntil han faktisk kan vise til resultater.

 

Og hvorfor kan han ikke vise til resultater? Les loggen hans, så viser den gjennomgående resultater eller hur?

 

Virkelig? Er han Martin Berkhan?

 

 

Hva har du røyka? Må man være Martin Berkhan eller en annen fitness trener for å kunne misjonere leangains, dette TIL TROSS for at han har dokumentert MEGET gode resultater? Du vet vel virkelig ikke hva du selv vil fram til en gang. Ikke vær så jævla trangsynt. Storken svarte vel egentlig mer enn tilstrekkelig nok for DEG, men jeg gjentar det han sa i frykt for at budskapet ikke nådde helt inn for deg:

 

TA DEG EN BOLLE !!!! =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sideflesket trener du bort med cardio. Stå opp en time før du pleier hver morgen, rett ut å gå deg en runde på 40-45minutter i kjapp gange (ca5km). Etter det litt sunn frokost og spis små sunne måltider hver andre time dagen igjennom. Gå gjerne litt ned på mengden karbohydrat, og null karbo etter middag. Resultat: synlig forbedring på 2uker.

Lenke til kommentar

Sideflesket trener du bort med cardio. Stå opp en time før du pleier hver morgen, rett ut å gå deg en runde på 40-45minutter i kjapp gange (ca5km). Etter det litt sunn frokost og spis små sunne måltider hver andre time dagen igjennom. Gå gjerne litt ned på mengden karbohydrat, og null karbo etter middag. Resultat: synlig forbedring på 2uker.

Bør vel legge til; Legg deg en time tidligere, ikke dropp nattesøvn for morgenkardio. Måltidsfrekvens er ikke viktig, spis heller 3 skikkelige måltider, enn 6 halv-porsjoner. Evnt; PF: Dropp frokost, spis en stor lunch, en stor middag og en stor kveldsmat.

 

 

Får litt sånn "Spis frokost som en konge, lunch som en adelsmann og middag som en fattiglem"- følelse av innlegget ditt. Selvfølgelig fungerer det, men jeg ser ikke poenget når faste gir deg samme resultater og lar deg spise hamburger 7x uka om så.

 

Edit: les denne

Endret av storken
Lenke til kommentar

At man bør legge seg før når man står opp før ser jeg på som en selvfølge, og det kjenner man nok på kroppen etter bare 1dag eller 2 uansett.

 

Du har nok fått helt feil følelse av mitt innlegg. Snakker overhodet ikke om faste. Jeg snakker om måltider med gjevne mellomrom for å holde blodsukker mest mulig stabilt gjennom dagen. På den måten får du ingen enorm sult/søtsug -følelse og det er lettere å gå ned i vekt. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

At man bør legge seg før når man står opp før ser jeg på som en selvfølge, og det kjenner man nok på kroppen etter bare 1dag eller 2 uansett.

 

Du har nok fått helt feil følelse av mitt innlegg. Snakker overhodet ikke om faste. Jeg snakker om måltider med gjevne mellomrom for å holde blodsukker mest mulig stabilt gjennom dagen. På den måten får du ingen enorm sult/søtsug -følelse og det er lettere å gå ned i vekt. Enkelt og greit.

 

nehh, han forstod deg, men du forstod ikke han.

Lenke til kommentar

Altså, jeg snakker ikke om at det er galt å trene for estetikken/forfengeligheten, men at folk som Storke ikke burde misjonere leangains helt bastant inntil han faktisk kan vise til resultater.

 

Og hvorfor kan han ikke vise til resultater? Les loggen hans, så viser den gjennomgående resultater eller hur?

 

Virkelig? Er han Martin Berkhan?

 

 

Hva har du røyka? Må man være Martin Berkhan eller en annen fitness trener for å kunne misjonere leangains, dette TIL TROSS for at han har dokumentert MEGET gode resultater? Du vet vel virkelig ikke hva du selv vil fram til en gang. Ikke vær så jævla trangsynt. Storken svarte vel egentlig mer enn tilstrekkelig nok for DEG, men jeg gjentar det han sa i frykt for at budskapet ikke nådde helt inn for deg:

 

TA DEG EN BOLLE !!!! =)

Ja! Gjerne flere boller, med sjokoladebiter i slik at han ikke blir seende for bra ut slik at han IKKE trener for å behage andre :p

 

 

edit: Storken kan VIRKELIG vise til resultater... Kan du det? Jeg kan det og jeg vet ikke engang hva jeg gjør for å få det til...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

At man bør legge seg før når man står opp før ser jeg på som en selvfølge, og det kjenner man nok på kroppen etter bare 1dag eller 2 uansett.

 

Du har nok fått helt feil følelse av mitt innlegg. Snakker overhodet ikke om faste. Jeg snakker om måltider med gjevne mellomrom for å holde blodsukker mest mulig stabilt gjennom dagen. På den måten får du ingen enorm sult/søtsug -følelse og det er lettere å gå ned i vekt. Enkelt og greit.

 

nehh, han forstod deg, men du forstod ikke han.

 

What he said.

Les innlegget mitt en gang til. Og så leser du linken jeg la ved, den er definitivt verdt tiden din :)

 

6 måltider pr dag er dårligere enn 3 måltider pr dag når det kommer til blodsukkerkontroll. Her er en studie som sammenligner 6 måltid med 3 måltider, samt 6 måltider med høyere proteininnhold, de skulle hatt med 3 måltider med høyt proteininnhold også, men de klare resultatene fra 6 mot 3 måltider er nok til å dra klare konklusjoner.

 

Oppsett:

 

6 CHO: 65% carbs, 15% protein, 20% fat, split 250 kcal x 6.

3 CHO: 65% carbs, 15% protein, 20% fat, split 500 kcal x 3.

 

Resultater:

 

6 CHO: 710.0 +-251.0 mmol/L*min

3 CHO: 522.7 +-99.3 mmol/L*min

 

Oppsummering av studien:

 

The present study is one of the first to investigate glucose and insulin excursions in response to altered meal frequency and macronutrient composition in healthy young adults over a 12 h period. Our primary finding is that consumption of 6 frequent meals in 12 h resulted in higher blood glucose levels over the course of the day than the consumption of 3 meals, although there was no difference in the insulin response between these two conditions.

 

Her er de inne på at insulin gjorde jobben sin bedre med færre måltider, videre:

 

There has been considerable promotion both by the medical community and the lay press to consume 6 meals per day for weight loss or for glycemic control but our data indicate that the glucose AUC is 30% higher over the course of the day with a frequent high carbohydrate feeding than when consuming 3 meals per day.

 

Sies dette, som bare er en måte å si: "6 måltider daglig er bullshit" på en fin måte. Så legges det til:

 

This could potentially have profound implications for individuals with glucose intolerance or those with type 2 diabetes, and should be studied further in this population.

 

At 6 måltider pr dag ikke bare er bullshit, men at det også kan være bakstreversk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan trener man egentlig bort sideflesket? Har lest at trikset er å spise sunt men finnes det en måte å stramme opp sidene?

 

Ut fra det du skriver antar jeg at du ikke har mye peiling på dette med trening/kosthold og hvordan det påvirker kroppen. Så du kan egentlig bare hoppe over de to foregående sidene, da det er for "avanserte" trenere. Om du er der jeg var for 5 år siden så burde du gjøre dette:

 

- Begynn å jogge. Om jeg gjetter rett, er dette noe du ikke gjør. Det skal ikke mye til. Ta på deg skoene, finn et behagelig tempo, og løp en vei til du blri sliten, så løper du hjem igjen. finn en favorittløype (jeg liker å løpe i skogen) og da merker du fort at "den lange bakken" blir lettere og lettere for hver uke.

 

- Er du glad i god/mye mat, så må du jogge mer. Vektforandring = energi inn - energi ut. Du kan spise så mye du vil, men da må du øke energiforbruket ditt. Eventuellt spise mindre, og jogge mindre. Dietter hjelper, men er overhode ikke nødvendig. Fremgangen din sitter i hodet, ikke magen. Trener du styrke, så kan du ta en shake med proteinpulver etter trening.

 

- Ikke forvent resultater som "flat mage på 2 uker". Det er bullshit. Kansje om to måneder. Vei deg før du starter og ta bilder av deg selv (legg dem på dataen, ikke mobilen ;) ) og vei deg igjen annenhver uke.

 

- Skaff deg kort på et treningsstudio. Gjerne ett som _ikke_ er med i de store kjedene. Det er hyggeligere å trene når det er de samme fjesa du ser hver gang imo, og du slipper alle "trend trenerne", som ikke veit hva dem holder på med.

 

- Treng vekter med program fra RYP eller Stronglifts 5x5.

 

 

Resten av alt "tullet" som folk har skrevet her kan du lære deg når du begynner å se fremgangen og kjenner at trening er morsomt og at du vil lære mer! :thumbup:

 

Jeg driver selv med "latmanns-trening" og har helt OK resultater. Har noen bilder av meg i bildetråden (bare søke på Zepticon i den) og fikk god kritikk på kroppen. Det eneste jeg gjorde da var å trene RYP eller 5x5 (husker ikke nøyaktig) 3 dager/uke, samt en proteinshake etter hver trening.

 

Om jeg tar feil i mine antakelser først i posten kan du se bort fra det jeg sier:)

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...