Gå til innhold

Snitt for elektrofag?


Pubé

Anbefalte innlegg

Eller hvordan kan jeg finne ut det? Bor i Fredrikstad og har søkt meg inn på glemmen VGS, elektro.Og lurer egentlig mest på hvor mye jeg må bry meg om karakterene frem til sommeren.

 

Feks om jeg burde arbeide med å beholde den karakteren jeg har i Tysk, eller om jeg ikke trenger å bry meg så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette varierer jo fra år til år og pågangen på en linje, jeg gikk elektrofag og hadde et snitt rundt 3 og kom inn og var mange med verre snitt. året etter hadde han med det dårligste gjennomsnittet (om du ser bort ifra spesielt opptak for dyslektikere osv) en veldig høy 3-er så inntakskravet gikk opp med en karakter på grunn av pågang, så bare fortsett å jobb, ingen grunn til å drite i karakterene

Lenke til kommentar

Veldig mange i klassen og på folk jeg kjenner rundt her som skal inn på allmenn, kjenner faktisk kun én fyr som skal ta elektro, og det er kompisen min. Læreren vår tok det opp i klassen også, var nesten bekjymret fordi så mange ville inn dit.

 

Ligger vel på 4.5 i snitt. Hvordan kan jeg finne ut hva minimumskarekteren var i 2010? Telefon ned til Glemmen? :p

 

Både jeg og kammeraten tar med fordypning i matte og fysikk og skal ha studiekompetanse.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

4,5 i snitt er nok til Elektro uansett skole.

True. 4,5 holder lenge.

 

Men, ikke dropp helt ut, da. :)

 

Både jeg og kammeraten tar med fordypning i matte og fysikk og skal ha studiekompetanse.

 

Det er en slags egen linje. Der er snittet litt høyere. Tror det ligger rundt 4. :)

Endret av Geeek
Lenke til kommentar

Da gidder jeg ikke legge inn så mye arbeid i fagene, utenom å holde karakterer selvsagt. Utenom matte, som er noe jeg må ha med hele tiden.

Og kanskje engelsk, men det gjør jeg fordi jeg vil være god i Engelsk :wee:

 

EDIT: Nozzo, det er Tyskkarakteren jeg tenker mest på, for jeg må jobbe mye for å holde karakteren jeg sitter med nå. Mer enn det er verdt.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-234265

Vet ikke om det står der, men www.vilbli.no er et fint sted å starte :)

 

Ellers så varierer det fra skole til skole, har hørt om alt fra 2 til 4 i snitt.. Men vil anbefale å snakke med rådgiver på ungdomskolen din, for rådgivere skal vite det.

 

Lykke til neste år uansett!

Lenke til kommentar

Da gidder jeg ikke legge inn så mye arbeid i fagene, utenom å holde karakterer selvsagt. Utenom matte, som er noe jeg må ha med hele tiden.

Og kanskje engelsk, men det gjør jeg fordi jeg vil være god i Engelsk :wee:

 

Jeg er så god i engelsk at lærerne var dårligere enn meg, og gikk ut av u.skolen med 6 i Engelsk og Engelsk Fordypning. Morsomt å ikke trenge å øve til prøver utenom puggeprøvene. ;)

Lenke til kommentar

Da gidder jeg ikke legge inn så mye arbeid i fagene, utenom å holde karakterer selvsagt. Utenom matte, som er noe jeg må ha med hele tiden.

Og kanskje engelsk, men det gjør jeg fordi jeg vil være god i Engelsk :wee:

 

Jeg er så god i engelsk at lærerne var dårligere enn meg, og gikk ut av u.skolen med 6 i Engelsk og Engelsk Fordypning. Morsomt å ikke trenge å øve til prøver utenom puggeprøvene. ;)

 

Du spiller sikkert for mye :p

 

Jeg syns engelsken på skolen er for lett, og får som regel full pott på det meste utenom stiler og fremføringer, så lenge det er ting jeg arbeider med hjemme på maskinen min da. Ting på papir blir alltid kortere og gjort kun for å bli ferdig. Jeg er ikke god til å skrive stiler, uansett sjanger, og jeg er alt for nervøs når det gjelder fremføringer. Stokker om på ord osv.

Lenke til kommentar

4,5 i snitt er nok til Elektro uansett skole.

True. 4,5 holder lenge.

 

Men, ikke dropp helt ut, da. :)

 

Både jeg og kammeraten tar med fordypning i matte og fysikk og skal ha studiekompetanse.

 

Det er en slags egen linje. Der er snittet litt høyere. Tror det ligger rundt 4. :)

 

what? nei du starter med vanlig elektrofag hvor du kan ta 1t matte og mere naturfag på 1. året.

på 2. året kan du ta r1 + 1fy elns, men for å få generell studiekompetanse trenger du mere norsk osv enn du får på elektro så du tar et siste år med almen påbygg hvor du tar mere norsk, historie og andre fag du kan tenke deg. du kan også ta opp 1t r1 osv på påbygg. men ja du må søke på almen påbygg men det er sjelden det er noen store krav der da det som oftest bare er noen få yrkesfagsstudenter som tar dette fordi de har lyst på en høyere utdanning.

 

fins også ting som forkurs til ingeniørhøgskole osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...