Gå til innhold

Abit NF7-S v2.0 vs. Asus A7N8X Deluxe vs. Epox EP-8RDA3+


Stig73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som dette.... De 3 kortene er like gode etter min mening og forståelse... Abit er best til overklokking, Asus har en veldig bra pakke, mye følger med, helt grei til oc, men dårligere enn abit... Epox er en mellomting mellom de 2 kortene... Jeg hadde epox som førstevalget og bestillte dette, men dessverre funket ikke det så jeg fikk aldri prøvd hva dette kortet stod for.. og kjøpte heller Abit kortet... Men jeg var ganske fornøyd med utseende og slikt, eneste bakdelen med kortet kontakten til floppy, men dette referes til i tester av dette kortet... Har som sagt abit nå og er meget fornøyd med det...

Lenke til kommentar

Litt om Epox-kortet fra tomshardware.com:

"The Epox board is already based on the nForce2 Ultra 400 and produced a good set of results in our test. The overall picture is spoilt slightly, however, by the board's inability to complete two parts of the SPECviewperf benchmark: during the 3D Studio Max and the Data Explorer benchmarks, 8RDA3+ crashes out, failing dismally. It is therefore all the more surprising that it completes all the other benchmarks without any hitches, and that not even reducing the memory timing or using a different graphic driver made things any better. Irrespective of this, we did manage to run our memory modules from Corsair and TwinMOS at full whack (5-2-2, CL2). "

Hmm.. like greit å kjøpe et annet kort spør du meg! :)

Lenke til kommentar

Har både Asus og Abit kortet. Liker best Asus, men det er mer en "feeling" en harde fakta. Asus har en bra pakke med mye stasj i, allright layout og det er veldig stabilt. Abit kortet er nok også stabilt, men da mitt er blitt herjet mye mer med en Asus kortet så tør jeg ikke uttale meg om stabiliteten vs. Asus.

 

Om overklokking er pri. nummer 1 så hadde jeg valgt Abit

Om mye stasj og stabilitet er første valg ¨å gå for Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...