Gå til innhold

BF: Bad Company 2, online problemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Problemene begynte etter jeg fikk ny hjemmesentral for et par dager siden(fra en versjon 5 til 7). Med den gamle hjemmesentralen hadde jeg ingen problemer med å spille BC2 online, men sleit med masse pakke-tap når det gjaldt Internettradio, websurfing osv osv.

 

Problemet er: Jeg kommer meg inn på en server, men etter ca 2 minutter så detter jeg ut igjen, uten noen beskjed om hvorfor, eller så får jeg standardbeskjeden om at jeg har mistet tilkoblinga til serveren og at jeg må sjekke innstillingene mine. Det jeg syns er litt rart er at det skjer etter ca 2 minutter ingame, for på den tiden så kan jeg drepe og herje så mye jeg vil uten problemer.

 

Jeg har vært i kontakt med EA via epost og fikk standard smørbrødliste over ting jeg burde sjekke/fikse og en av de var å åpne diverse porter, se bildet:

 

TCP: 80, 18390, 18395, 13505

UDP: 18395, 10000

db8e34a0be349439834355a1090a6e9e.jpg

cc5a8d221948e31a7a9d1c726cd9401f.jpg

 

Dette har jeg da gjort, men problemet vedvarer.

 

 

Har vært i kontakt med kundeservice hos NTE/Altibox, men den "nekter" for at det kan være noe galt med hjemmesentralen min, eller hos de, og mener vel egentlig at det er jeg selv som har gjort noe galt med innstillingene mine... Noe som er helt feil siden jeg aldri har endret noe på noen av hjemmesentralene(før jeg nå i dag prøvde å åpne portene).

 

Edit: Glemte en ting. Når jeg setter hjemmesentralen i "Bridgemode" så fungerer det helt fint å spille, men når jeg ikke har egen router så fungerer det dårlig som en løsning for meg.

 

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg siden NTE/Altibox sier de ikke driver kundeservice på slike ting

 

 

 

Mvh Sigurd =)

Endret av Kaldvann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du finner SPI i sentralens brannmur og slå den av.

 

Jeg har ikke tilgang til slike innstillinger hos NTE sin hjemmesentral :/

 

Jeg har bare mulighet til å logge meg inn på en webside for å gjøre små endringer som å sette opp wlan, port-viderekobling og endre hvilke interne ip-adresser den skal gi ut.

 

Skal prøve meg hos kundeservice igjen, kanskje de kan slå det av for meg.

Lenke til kommentar

SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker.

Nei den funker faen ikke... :(

Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min.

 

Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz...

Lenke til kommentar

SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker.

Nei den funker faen ikke... :(

Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min.

 

Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz...

 

Jeg har fått ordnet at firmware`n skal blir oppgradert. Når det kommer til å skje aner jeg ikke (de er drittrege...), men kanskje det kommer til å hjelpe meg.

 

Har du versjon 7 av hjemmesentralene du også?

Lenke til kommentar

SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker.

Nei den funker faen ikke... :(

Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min.

 

Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz...

 

Jeg har fått ordnet at firmware`n skal blir oppgradert. Når det kommer til å skje aner jeg ikke (de er drittrege...), men kanskje det kommer til å hjelpe meg.

 

Har du versjon 7 av hjemmesentralene du også?

Anner ikke men den ble instalert for 2 uker siden. Så jeg tror den er ganske ny. Om det er 7 er litt uvensentlig...

Også,mest iriterende av alt: min kompis bor en gate unna,han har internet fra Altibox,og hos han funker spillet som faen... :(

 

*Everytime a friend succeeds,a little something inside me dies*

Lenke til kommentar

Det er jo greit å sette sentralen i bridge. Logger man på med en skikkelig router, så vil UPNP ta seg av portene.

Jeg har et rent modem og en Asus RT-N16 router bak. Er aldri noe problem med BF2BC og porter.

Mulig at UPNP (network discovery) vil fungere mot sentral, om dere bare aktiverer det på spillmaskinen.

Kan du forklare litt bedre? Jeg er PC retarded.. :(

Hvordan gjør jeg det på spillemaskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...