Kaldvann Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hei Problemene begynte etter jeg fikk ny hjemmesentral for et par dager siden(fra en versjon 5 til 7). Med den gamle hjemmesentralen hadde jeg ingen problemer med å spille BC2 online, men sleit med masse pakke-tap når det gjaldt Internettradio, websurfing osv osv. Problemet er: Jeg kommer meg inn på en server, men etter ca 2 minutter så detter jeg ut igjen, uten noen beskjed om hvorfor, eller så får jeg standardbeskjeden om at jeg har mistet tilkoblinga til serveren og at jeg må sjekke innstillingene mine. Det jeg syns er litt rart er at det skjer etter ca 2 minutter ingame, for på den tiden så kan jeg drepe og herje så mye jeg vil uten problemer. Jeg har vært i kontakt med EA via epost og fikk standard smørbrødliste over ting jeg burde sjekke/fikse og en av de var å åpne diverse porter, se bildet: TCP: 80, 18390, 18395, 13505UDP: 18395, 10000 Dette har jeg da gjort, men problemet vedvarer. Har vært i kontakt med kundeservice hos NTE/Altibox, men den "nekter" for at det kan være noe galt med hjemmesentralen min, eller hos de, og mener vel egentlig at det er jeg selv som har gjort noe galt med innstillingene mine... Noe som er helt feil siden jeg aldri har endret noe på noen av hjemmesentralene(før jeg nå i dag prøvde å åpne portene). Edit: Glemte en ting. Når jeg setter hjemmesentralen i "Bridgemode" så fungerer det helt fint å spille, men når jeg ikke har egen router så fungerer det dårlig som en løsning for meg. Håper noen der ute kan hjelpe meg siden NTE/Altibox sier de ikke driver kundeservice på slike ting Mvh Sigurd =) Endret 18. mars 2011 av Kaldvann
[email protected] Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Sjekk om porter virkelig forwardes. Du kan f.eks bruke utorrent og teste porter med programmet.
Kaldvann Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Skrevet 18. mars 2011 Sjekk om porter virkelig forwardes. Du kan f.eks bruke utorrent og teste porter med programmet. Takk for raskt svar. Har nå teste med utorrent og andre port-teste-programmer og alle portene er åpne.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Sjekk om du finner SPI i sentralens brannmur og slå den av.
Kaldvann Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Skrevet 18. mars 2011 Sjekk om du finner SPI i sentralens brannmur og slå den av. Jeg har ikke tilgang til slike innstillinger hos NTE sin hjemmesentral :/ Jeg har bare mulighet til å logge meg inn på en webside for å gjøre små endringer som å sette opp wlan, port-viderekobling og endre hvilke interne ip-adresser den skal gi ut. Skal prøve meg hos kundeservice igjen, kanskje de kan slå det av for meg.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker.
Sir_Hannibal Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker. Nei den funker faen ikke... Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min. Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz...
Kaldvann Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Skrevet 19. mars 2011 SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker. Nei den funker faen ikke... Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min. Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz... Jeg har fått ordnet at firmware`n skal blir oppgradert. Når det kommer til å skje aner jeg ikke (de er drittrege...), men kanskje det kommer til å hjelpe meg. Har du versjon 7 av hjemmesentralene du også?
Sir_Hannibal Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 SPI inspiserer de innkommende datapakkene. Jeg har vært ut for routere som stopper legitime pakker. Nei den funker faen ikke... Har prøvd alt. Åpna porter (i min branmur og han duden fra Altibox) men NEI,jeg blir kicka hver eneste gang,etter 2 min. Har dere noe råd,har noen kommet men noen ideer??? Jeg mister kontrolen her azz... Jeg har fått ordnet at firmware`n skal blir oppgradert. Når det kommer til å skje aner jeg ikke (de er drittrege...), men kanskje det kommer til å hjelpe meg. Har du versjon 7 av hjemmesentralene du også? Anner ikke men den ble instalert for 2 uker siden. Så jeg tror den er ganske ny. Om det er 7 er litt uvensentlig... Også,mest iriterende av alt: min kompis bor en gate unna,han har internet fra Altibox,og hos han funker spillet som faen... *Everytime a friend succeeds,a little something inside me dies*
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 Det er jo greit å sette sentralen i bridge. Logger man på med en skikkelig router, så vil UPNP ta seg av portene. Jeg har et rent modem og en Asus RT-N16 router bak. Er aldri noe problem med BF2BC og porter. Mulig at UPNP (network discovery) vil fungere mot sentral, om dere bare aktiverer det på spillmaskinen.
Sir_Hannibal Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 Det er jo greit å sette sentralen i bridge. Logger man på med en skikkelig router, så vil UPNP ta seg av portene. Jeg har et rent modem og en Asus RT-N16 router bak. Er aldri noe problem med BF2BC og porter. Mulig at UPNP (network discovery) vil fungere mot sentral, om dere bare aktiverer det på spillmaskinen. Kan du forklare litt bedre? Jeg er PC retarded.. Hvordan gjør jeg det på spillemaskinen?
Sir_Hannibal Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 det er ikke støtte for upnp på hjemmesentralene Så hva foreslår du da? jeg har bestilt ny router. kommer det til å hjelpe ?
Kaldvann Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Skrevet 21. mars 2011 Min hjemmesentral fikk i dag ny firmware så da fungerer det å spille BF:BC2 igjen!! :D
Sir_Hannibal Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Min hjemmesentral fikk i dag ny firmware så da fungerer det å spille BF:BC2 igjen!! :D AHA! jeg ringte også idag ( igjen) og det sa at de må se på noe ( husker ikke hva det var) men de ringer meg tilbake imorgen. Kansje de instalerer ny firmwire hos meg også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå