Gå til innhold

Flere realfag på et semester


Engm

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på Sonans til høsten 2011 og jeg skal ha følgende fag:

Kjemi 1, Biologi 1, Fysikk 1 og Matematikk R1 på et halvt år. Det jeg lurer på om noen av dere flotte personer der ute har noen tips å komme med? Jeg vil gjerne være litt forberedt og derfor vil det være greit med noen tips.

 

Hvilket av fagene vil ta mest tid vil dere tro? Er fagene på lik linje med hverandre? Jeg vet det er mange andre faktorer som spiller inne her, som min arbeidsinnsats, mine evner og så videre.

 

Setter stor pris på svar :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville skaffet meg bøkene før sommeren og forberede meg litt til høsten. :)

Siden du skal ta dem på et halvt år kan det være lurt å være forberedt på høyt tempo.

 

Jeg har tatt alle fagene du skal ta, men hva som er vanskeligst kommer rett og slett an på hva som "kommer lett" til deg. Noen har veldig god tallforståelse, andre er veldig flinke til å huske lesestoff ned til den minste detalj.

 

For meg var fysikk et nytt og annerledes fag. Nye måter å tenke på, spennende, men samtidig det som krevde mest arbeid fra min side. Jeg måtte jobbe mer med forståelse i dette faget enn de andre, men mange kaller fysikk et modningsfag, så kan hende det er vanlig.

 

Dersom du har et godt grunnlag i matte fra før, burde det gå helt fint å henge med der. Jeg tok også R1 på et halvår, og det gikk fint :)

 

Biologi 1 er det mange kaller et gratisfag. Det er stort sett bare lesing, og stoffet er ikke komplisert. Biologi er vel det realfaget jeg synes er mest interessant, og da blir det ekstra lett å lese :)

 

Kjemi 1 var også et favorittfag for meg, likte det veldig godt. Mindre jobb enn med fysikken, men mer enn i biologi.

 

Du har rett i at jeg ikke kan si noe generelt om vanskelighetsgrad, for dette er bare min opplevelse av fagene ut i fra mine evner. Det krevde litt arbeid, men jeg fikk 6 i alle fagene til slutt.

 

Håper noe av dette var til hjelp :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vil si at Kjemi 2 var med god margin det mest arbeidskrevende faget jeg hadde på VGS. Nå studerer jeg riktig nok fysikk nå og var nok bedre i det i forhold til den gjennomsnittlige fysikkelev, men jeg vil fortsatt hevde at Kjemi 2 er mer arbeidskrevende enn Fysikk 2.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg vil si at Kjemi 2 var med god margin det mest arbeidskrevende faget jeg hadde på VGS. Nå studerer jeg riktig nok fysikk nå og var nok bedre i det i forhold til den gjennomsnittlige fysikkelev, men jeg vil fortsatt hevde at Kjemi 2 er mer arbeidskrevende enn Fysikk 2.

 

Men nå er det snakk om kjemi 1 og fysikk 1 :)

Jeg har også hatt kjemi 2 og syntes det var mye jobb, men i kjemi 1 skulle det ikke så mye til.

 

Fy2 har jeg ikke hatt, men har hørt folk si at det burde gå greit om man først har klart Fy1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...