Gå til innhold

Test av ECS Green 732


Anbefalte innlegg

ECS Green 732 er en av de lekreste og kraftigste skrivebordserstattere vi har testet i år. Maskinen imponerer oss med god ytelse og har også en hyggelig pris. Les vår test av ECS Green 732 for å finne ut hvorfor vi mener at ECS Green 732 er en maskin du bør kjøpe dersom du er på utkikk etter en skrivebordserstatter.

 

Testen finner dere her;

 

http://www.barbara.no/tester/barbara/ecs/g.../732/index.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor står ikke støy oppført på "minus" i sammendraget under konklusjonen?

 

Fordi dette er en skrivebordserstatter og skrivebordserstattere støyer. Vi fører ikke støy opp som negativt på skrivebordserstattere fordi kjøperne vet hva de går til. Her ofrer man sin stillhet mot mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Glimrende!

Har ventet lenge på en test av denne maskinen. Den andre Green-modellen har jo vært testet et par ganger med heller dårlig resultat.

 

Jeg tror ECS' Desknote sak har slått litt feil, det er i hvert fall de signalene ECS sender. Jeg ser f.eks. at ECS har begynt å satse hardt på bærbare PCer med batteri, mens det har vært veldig stille rundt ECS' DeskNote PCer.

Lenke til kommentar
337-Zonic"]ECS Green 732 er en av de lekreste og kraftigste skrivebordserstattere vi har testet i år. Maskinen imponerer oss med god ytelse og har også en hyggelig pris. Les vår test av ECS Green 732 for å finne ut hvorfor vi mener at ECS Green 732 er en maskin du bør kjøpe dersom du er på utkikk etter en skrivebordserstatter.

 

Testen finner dere her;

http://www.barbara.no/tester/barbara/ecs/green/732/index.html

 

 

Jeg stusser over at det står i konklusjonen at maskinen har god ytelse. En score på 99 i Mobile Mark 2002 er rett og slett ikke akseptabelt. SIS-brikkesettet virker lite imponerende. Denne maskinen får 8/10, mens Dell Inspiron med 179 i Mobile Mar 2002 får 5/10. Grafikkytelsen er dog bedre i Green maskinen. Er ikke helt overbevist om karaktergivningen...

Lenke til kommentar

heisann, jeg hadde tenkt å kjøpe denne bærbare helt til jeg så at folk syns den gjorde det elendig på et par tester. forsåvidt skal jeg skrive og spille på denne, hvis jeg kjøper'n. jeg syns da den virker god nokk til det :shrug:

 

hva tester mobilemark ?

 

bråker den MYE? eller mye til å være bærbar.

skal skrive en del på skolen med den hadde jeg tenkt, men hvor støyende er den?

Lenke til kommentar
337-Zonic"]ECS Green 732 er en av de lekreste og kraftigste skrivebordserstattere vi har testet i år. Maskinen imponerer oss med god ytelse og har også en hyggelig pris. Les vår test av ECS Green 732 for å finne ut hvorfor vi mener at ECS Green 732 er en maskin du bør kjøpe dersom du er på utkikk etter en skrivebordserstatter.

 

Testen finner dere her;

http://www.barbara.no/tester/barbara/ecs/green/732/index.html

 

 

Jeg stusser over at det står i konklusjonen at maskinen har god ytelse. En score på 99 i Mobile Mark 2002 er rett og slett ikke akseptabelt. SIS-brikkesettet virker lite imponerende. Denne maskinen får 8/10, mens Dell Inspiron med 179 i Mobile Mar 2002 får 5/10. Grafikkytelsen er dog bedre i Green maskinen. Er ikke helt overbevist om karaktergivningen...

 

Brikkesett fra andre produsenter har en tendens til å få veldig mye dårligere score enn brikkesett fra Intel selv i MobileMark 2002. Jeg tar dette med stor ro fordi i andre ytelsesprogrammer så er et Intel og et SiS system á par. Dette vil komme bedre frem i tester til høsten da vi får inn nye testprogrammer fra andre enn BAPCo.

Lenke til kommentar
heisann, jeg hadde tenkt å kjøpe denne bærbare helt til jeg så at folk syns den gjorde det elendig på et par tester.   forsåvidt skal jeg skrive og spille på denne, hvis jeg kjøper'n. jeg syns da den virker god nokk til det  :shrug:  

 

hva tester mobilemark ?

 

bråker den MYE? eller mye til å være bærbar.

skal skrive en del på skolen med den hadde jeg tenkt, men hvor støyende er den?

 

Det er delte oppfatninger av støy, det er derfor svært vanskelig å svare på spørsmål relatert til støy. Hvis skal bruke maskinen i rom der det skal være stille så bør du nok kikke etter en annen maskin. Maskinen passer ypperlig til spill dog.

 

Du kan se på www.bapco.com for nærmere informasjon om MobileMark 2002 og hva og hvordan den tester.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg nettop eltegoup 732 fra www.pcmax.no

Valget sto mellom denne og dell 500m.

Etter å ha sammeligna litt så jeg ialefall at jeg får mer maskin for pengene til mitt bruk hos elitegoup, dog bråker den mer siden det er en skrivebords erstatter, men siden jeg bare skal ha den med meg i militæret driter jeg vel i det :D

 

Så nå venter jeg ialefall i spenning på min nye laptop :D

Lenke til kommentar
en normal skrivebords pc bråker ikke mye, men du klarer kansje ikke å sove med den om natten.

bråker den så mye at det er plagsomt for andre f.eks. under eksamen e.l?

 

Jeg for min del syntes ikke den bråker så alt for mye. Men tror ikke jeg ville tort å tatt den med på en eksamen nei... :-?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som har tenkt til å kjøpe green 551 i stede?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=90437

 

Den får nesten like bra 3dmark score som 732`en + at det er en centrino (bedre batterikapasitet, wlan, bråker mindre, mye lettere og mindre)

Mye penere er den også :D

Er jo nesten en skriveborderstatter spør du meg.....

 

3DMark2001 1024x768x32 HW

ECS 551: 7154 poeng

ECS 732: 7557 poeng

 

Bare legge på 1 tusing :D for de samme specs`ene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...