Gå til innhold

Android - Månedlig kostnad ved normal bruk........


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal kjøpe ny mobil til kona og lurer litt på datakostnaden ved bruk av android telefoner.

Jeg har selv en HTC Desire, men abonnementet dekkes av arbeidsgiver så jeg ser aldri regningen.

 

Jeg regner med at hun vil være en moderat bruker med litt surfing, noe sjekk av Facebook, ellers kun ringing og Sms.

 

Jeg er kjent med mulighetene som ligger i OSet i forhold til ikke å åpne for automatisk oppdatering mv.

 

Hvilket abonnement ville dere anbefale og hva tror dere om omtentning månedskostnad vil lande på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å ta høyde for en og annen stor datapakke... Ikke velg et abn som tar 10-15kr/MB, det er definitivt å skyte seg selv i foten.

Da jeg hadde en HTC Hero lå forbruket mitt på omtrentlig 200MB/mnd, men da var jeg meget forsiktig med nettbruken.

Nå har jeg byttet telefon og fått arbeidsgiver til å betale, og forbruket på mobil data er nok i nærheten av 5GB/mnd...

 

Så velg en operatør som tilbyr forskjellige datapakker, som f.eks 100MB, 200MB og 500MB pr mnd, og start med f.eks 200MB/mnd. Er det for mye så bytter du til mindre pakke, er det for lite så bytter du til en større. Bare pass på at du ikke blir fakturert 10-15kr/MB for datatrafikk utover datapakken du allerede har kjøpt.

Dagens telefoner surfer på 1-5megabit, så regningen kan vokse seg meget stor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...