Gå til innhold

Kritikk på TommHansDesign


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har holdt på i de siste dager med å legge ned ett relativt hardt arbeid på siden min, men akkurat nå er jeg litt sånn jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med siden.

Tenkte siden hovedsaklig skulle være for portofolio med en blogg som bonus.

Jeg tenkte at jeg skulle ha fargerike farger på siden, hvor rosa og blått er hovedfarger, med grønn som en mulig tredje farge.

 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre med selve menyen, logoen(er jo rimelig plain logo akkurat nå), samt content, hvordan jeg skal få det til å se bra ut i forhold til resten av siden.

 

Ikke bry dere så mye om det jeg har skrevet til nå på siden, alt er bare brødtekst midlertidig på home siden, mens det på about siden tenker jeg at jeg skal ha for nå, blog siden har jeg ikke fokusert på enda, men skal gjøre det nå, portofolioen er jeg rimelig fornøyd med, men vet ikke hva dere syns om at det passet?

 

Kontakt skjemaet fungerer ikke helt enda(vet ikke hvorfor, koden skal stemme:( ) men det tar jeg i php tråden senere ^^

 

 

Jeg har kodet dette i html5 og brukt litt css3(ungått å bruke det så mye som jeg kan mtp på IE) men måtte bytte ut endel html5 koder fordi ie rett og slett bare hatet meg(med den der javascript hacken tilogmed)

 

Håper på dere kan gi meg noen bra kritikk og kommentarer, og sleng gjerne med noen tips og tricks hvis dere vil det og :)

 

 

Link: http://www.tommhansdesign.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Designet er jo helt 1995, få bort alle fargene og gjør noe med skrukturen. Ting er rotete og hulter til bulter. Siden er meget tungdrevet (aner ikke hva du har gjort). Kommentarboksen er altfor stort.

Anbefaler at du også ser på fontbruken, sans-serif fonter er best på web (mener nå jeg).

 

Ett tips er å bruke javascript biblioteker som jquery slik at du slipper å tenke på IE-kompabilitet.

Lenke til kommentar

oki prøver noe helt annerledes nå

tenker ett simpelt design, med blått som dominerende farge og denne figuren jeg har lagd som en maskot.

Tenker forsiden er enkelt og med bare denne skyen i midten som hvor jeg tenkte at figuren kunne si noe kult , men har problemer med å få til hoveren, forstår ikke hvorfor det ikke fungerer men jah, ellers skal footeren bli større og innholde litt mer informasjon.

 

Føler dette er mer riktig enn det kaoset jeg hadde istad ^^

Lenke til kommentar

Ser mye bedre ut nå. Men jeg ville ha fjernet den første raden av bunnlinjen, ser ikke hvorfor du skal ha de samme linkene der som på forsiden. Dessuten ville jeg også ha midtstilt linjen.

 

Ettt annet tips er å gjøre noe med fonten slik at den passer bedre med fonten du har brukt på bildet og tekst på blogg og about.

 

 

Men teksten på blogg og about bør ikke å være bold/strong(har ikke lest kildekoden).

Lenke til kommentar

Er meget usikker på hvordan jeg skal ha bloggen, føler hvis jeg holder den i samme stil som about så kan det jo bli noe "kult" men vet ikke hva dere syns?

 

Skal og fikse footeren slik at den blir litt mer spennende, akkurat nå er det sloppy koding og bare noe kjapt hivet ned der men skal etterhvert fyre inn twitter og de der knappene der nede.

 

Portofolioen har jeg fyrt inn fancybox og føler dette hjelper mye på hvordan akkurat det ser ut.

 

I html validator så har jeg bare feil med & i tittelen og det er cmsen sin feil og føler ikke dette er nødvendig å rette på med mindre dere har en kjapp og grei fiks til dette?

Lenke til kommentar

1. Valideringsfeil

2. Den største figuren på forsiden får en snakkeboble når du hover han. Akkurat samme snakkeboble på samme person kommer også når du hover en av de tre andre.

3. Follow me on i footeren er ikke særlig tydelig at er en overskrift for de to under.

4. Unødvendig horisontal scrolling.

5. Norsk flere steder på en ellers engelsk side.

6. "Send an email"-teksten er utydelig.

7. Alt blir til upper case i Contact-skjemaet.

8. En stor blå horisontal linje mdt mellom Telephone og meldingsboksen. Er det footeren som har blitt malplassert?

9. Send message-knappen fører til en blank skjerm.

Lenke til kommentar

1.valideringsfeil er på grunn av & i linken på sidene(kan ikke allverdens med php og cms systemer så skal få han kompisen min som fikset siden for meg til å se på det)

 

2. Jah den andre er bare random og midlertidig, tenkte på litt bedre animasjon eller interaktivitet etterhvert, fant akkurat råfilen til figuren min så må tweake og fikse på den først ^^

 

3. Skal begynne med footeren snart, tenkte bare å ta andre problemer etterhvert.

 

4. Scrollingen skal jeg prøve å fikse på :), er litt buggete css av meg som jeg skal rydde opp i.

 

For alle de andre tinga du lista opp, jeg fiksa dem og fikk kontakt skjemaet til å fungere :) måtte bare bruke en gammel php script jeg hadde liggende og den var på norsk, så derfor var det norsk der midlertidig ^^

 

Takk for gode kritikker :)

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

* Få ting lina mer opp i en grid, da blir det mye mindre rotete:

 

ONiCe.png

 

Se f.eks. på headeren din. Den hviler ikke på samme linje som menyen.

 

Her er to artikler med praktiske tips:

 

http://www.attackofdesign.com/improving-a-design-step-by-step-part-1/

http://www.attackofdesign.com/improving-a-design-step-by-step-part-2/

 

Og her er litt mer generelt om hvorfor det (kan være/er) lurt å designe med en grid:

 

http://sixrevisions.com/web_design/a-brief-look-at-grid-based-layouts-in-web-design/

 

* Det er litt lite kontrast på teksten i meny-"knappene" dine

 

* Footeren kan med fordel være større. Det skal jo være tross alt en call to action?

 

* Footeren er absolut posisjonert, hvorfor?

 

*Scrollbar i siden: hvorfor har du angitt en sidebredde på 2000px? Jeg gjetter på at du klarer deg med rett rundt 1000 eller enda litt mindre. ;-) Jeg regner med du har gjort det fordi bakgrunnsbildet ditt er 2000px bredt.. Du kan kanskje heller prøve å lage det om til et mindre bredt mønster som lar seg repetere horisontalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...