Gå til innhold

BK :Nordlys over Nyksund.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette likte jeg veldig godt, synes fjellet/beboelsen gjorde bildet veldig mye.

Ville nok ha klippet ned bilde til landskapformat for og få uthevet forgrunnen litt bedre og fått fjernet partiklene.

Helt enig i at det er et godt bilde og at partiklene burde vært fjernet.

 

Men jeg liker formatet og utsnyttet slik det er nå - det fremhever storslagenheten ved et nordlys.

Lenke til kommentar

Siden jeg bor i Vesterålen føler jeg for å være streng.

 

Jeg syns det er feil hvitbalanse, dvs jeg har ikke tro på at nordlyset smittet av grønnfargen på all snøen i virkeligheten...

Jeg syns du har en veldig bra plass å skulle ta nordlysfoto (altså Nyksund), men her føler jeg du ikke bruker denne muligheten. Du kunne/burde/skulle -i mine øyne- funnet en plass som viser Nyksund når engang bildet heter det det heter... Her blir det for diffust for min del.

Det er ganske mye støy, svært få behersker lite støy i nordlysbilder.

 

Jeg klarer ikke slå meg til ro med at det på en måte er "godtatt" med støy med en gang vi snakker nordlysbilder (bl.a derfor jeg selv ikke har tatt så mange slike ,pga mitt forrige kameras støybehandlingsbegrensninger,i kombinasjon med manglende lyssterk vidvinkel og min vegring for å bilder over ISO400 med det kameraet...)

 

Det jeg skal frem til er at man kan ta støyfrie nordlysbilder, det bare krever mye av kamera/optikk.

 

Men når sant skal sies er jo dette et mye bedre nordlysbilde enn de fleste andre tar med crop-kamera.

 

Utsnittet er greit i mine øyne :thumbup:

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Du får synest hva du vil og tro hva du vil, og at du ikke har tro på at smitter av grønnfargen på sneen om du vil, men det er faktum, akkurat som den smitter over grønnfargen på hav/vann i utallige bilder .

Når de så gjelder plassering så er også dette en smakssak, du ville vise en annen del av Nyksund, jeg valgte en vinkel som ikke alle andre har brukt før meg da jeg prøver å finne noe som ikke ser ut som en blåkopi av andre.

Joda jeg kunne fått mindre støy, ved å feks bruke min f2,8 og lavere ISO , men her valgte jeg som teksten i første innlegg sier å prøve min Sigma 10-20 for å se hvordan den egnet seg til dette :-)

Men takk for tilbakemeldingene uansett :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...