Gå til innhold

Nye fartsgrenser i Norge skal redde liv


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4055940.ece

 

Jada, så har de miserable partipolitikerne bestemt seg for å dekke over sine forbrytelser mot det norske folk ved å i stedet for å bygge ut veinettet eller gi befolkningen tilgang på tryggere fremkostmiddel å sette ned fartsgrensene på våre veier.

 

Er det ikke på tide med en litt mere nasjonalistisk orientert politkk som tar sikte på å bygge en infrastruktur som er i vekst i stedet for å sette begrensninger på det nåværende, falleferdige slik at de skal slippe å ta ansvar for livene som går tapt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at slike tiltak som å sette ned fartsgrensen er (iallefall for meg) pinlig åpenbart, nemlig den at kassen er bunnskrapt. Om omfanget av dødsulykker fortsetter å stige så vil det selvsagt få konsekvenser som kan ramme parasittiske partipolitikeres tilrøvede makt siden det er deres vannstyre som har fått oss i denne situasjonen i utgangspunktet.

 

Så for å besvare spørsmålet ditt, ja jeg er seriøs.

 

Du mener altså at synkende dødstall er negativt?

Har jeg sagt det? nei.

 

Det jeg sier er at dette er en konsekvens av vannstyre hvor våre ressurser, penger eller arbeidskraft (kall det hva du vil) har blitt prioritert feil.

Lenke til kommentar

Enig med pk2010 her ja. Nå burde vi virkelig få inn en storsatsing på de norske veiene slik at standaren går betraktelig opp. Det er det som til syvende og sist redder liv, ikke å sette fartsgrensen ned 10km/t på allerede ødelagte veier!

 

Ja, det burde vi også gjort, MEN, å senke fartsgrensene er bare positivt. Ikke kjekt, men med tanke på liv så er det positivt.

Lenke til kommentar

Man kan jo sammenligne.

 

Går inn på Google (på bilder), søk først på "Norske veier" og så på "Amerikanske veier".

 

Se på det første bildet som kommer opp på hvert av søkene.

 

Hva blir da resultatet?

 

Jo, dette:

 

607379.jpeg

USA-slette_roadt_74565716x9.jpg

 

Og det stemmer faktisk ganske fint med slik det faktisk er. Når vi betaler såpass mye i veiavgift, bom og whatnot så bør pengene pokker med bli brukt på veier!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva skjer med midtdelere? ER DET FOR DYRT KANSJE?!?!?!?!

 

Hadde jeg bestemt hadde jeg heller satt fartsgrensene opp, Autobahn til norge nå!

Mindre bremsing og svinging = mindre slitasje og forurensing, men det er selvsagt ikke et argument vi hører fra "miljøforkjemperne" i regjeringen. haha.

 

Jepp, Autobahn hadde vært tingen.

Lenke til kommentar

Enig med pk2010 her ja. Nå burde vi virkelig få inn en storsatsing på de norske veiene slik at standaren går betraktelig opp. Det er det som til syvende og sist redder liv, ikke å sette fartsgrensen ned 10km/t på allerede ødelagte veier!

 

Ja, det burde vi også gjort, MEN, å senke fartsgrensene er bare positivt. Ikke kjekt, men med tanke på liv så er det positivt.

Helt enig. Det er nok også mange liv som går tapt på grunn av at folk dropper belte. Da går det masse penger i erstatninger osv.

Burde vært en bedre løsning på det.

Lenke til kommentar

Jeg er heldigvis flyttet til et fattigere land (enn Norge) hvor de har råd til å bygge veger og hvor bilprisene er mer i tråd med innbyggernes inntekter. (Og bompenger er 100% ikkeeksisterende).

 

Vet dere forresten at i september 2009 ble vi offisielt slått av Albania mhp vegnett? Dermed er Norge det landet i Europa med det dårligste vegnettet og som har lavest snittfart mellom (større) byer.

 

Det har jo vært tatt opp før, og det er en SKAM at ikke satans vegvesen og STATEN klarer å få opp vegstandarden i verdens 3. rikeste land. I tillegg må vi betale bompenger på substandard "nye" veger.

 

Forøvrig er det jo svært selvmotsigende at "høy fart dreper", siden de har fri fart på store deler av Autobahn i Tyskland, og det er også den vegen i Europa som er regnet som sikrest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Etter min mening så er det forholdsvis latterlig at elendig veistandard skal føre til at man setter ned fartsgrensene istedenfor å forbedre veistandarden. Nedsetting av fartsgrensene er et midlertidig plaster på et sår som bare vil fortsette å blø.

 

Uheldigvis så koster det jo penger å forbedre veiene, og med det synet at å bruke penger på infrastruktur er en unødvendig utgift og ikke en investering, så kommer man ikke langt.

 

Regnestykket blir enkelt, det å senke fartsgrensene er gratis og jammen meg er det ikke potensial for å hente inn penger i form av bøter.

Lenke til kommentar

Enig med pk2010 her ja. Nå burde vi virkelig få inn en storsatsing på de norske veiene slik at standaren går betraktelig opp. Det er det som til syvende og sist redder liv, ikke å sette fartsgrensen ned 10km/t på allerede ødelagte veier!

 

Ja, det burde vi også gjort, MEN, å senke fartsgrensene er bare positivt. Ikke kjekt, men med tanke på liv så er det positivt.

Hvorfor ikke bare sette ned fartsgrensen til 20 km/t i hele landet med en gang? Så blir det jo ingen flere dødsulykker med bil lengere i det heletatt (untatt hvis du bryter fartsgrensen eller kjører på en fotgjenger også kjører over denne). Også kansje istallere fartssperre på alle biler på 20 km/t for å hindre at folk bryter fartsgrensen. Og da burde man jo selvsagt også sette dette på utrykningskjøretøyene slik at ikke disse heller utsetter seg selv og andre for fare ved å kjøre fort...

 

Eller hva med å bare forby alt av motoriserte kjøretøyer og bare tillate sykling og da med full rustning, hjelm, ol.? Da blir vi jo kvitt absolutt alle dødsulykker på veiene våre....

 

 

Det blir en morsom tur hver dag hvis du bor noen kilometer unna jobben. Eller hvis du skal besøke en venn eller slektning i en annen del av landet.......

 

 

 

Eller hva med å bare forby arbeid. Så blir man kvitt alle arbeidsrellaterte skader og dødsfall.....

Endret av flesvik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vet dere forresten at i september 2009 ble vi offisielt slått av Albania mhp vegnett? Dermed er Norge det landet i Europa med det dårligste vegnettet og som har lavest snittfart mellom (større) byer.

 

Det er merkelig. Når jeg var i Polen for to år tilbake var store deler av motorveiene vi kjørte på (hovedmotorveier som går til tyskland osv) ikke asfaltert. Det var bare blitt lagt store plater etter hverandre, så hvert tredje sekund sa det "dunk". Da er det langt bedre i Norge

 

Liker også hvordan folk poster photshoppa bilder av helt nye motorveier fra andre land og later som om det er standard

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...