Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet ryker 30sec-5min, aner ikke hva det kan være


Anbefalte innlegg

Som sagt, nettet ryker i et lite tidsintervall 2-6 ganger om dagen. Feilmelding? Ingen, jeg kan ikke se hva som er galt. Det ryker ikke for alle, det ryker inviduelt, men det skjer hos både meg og romkameraten min. Med andre ord, jeg kan disce kl 15 mens han ikke discer før 17 men da discer ikke jeg.

 

Oppsett, usikker akkurat nå. Da vi får nett gjennom han vi leier hybel hos. Så vi er bak noen routere. Jeg spør her først pga at det har vært mye trøbbel der de siste ukene, som vi fikk fiksa. Dette er noe nyt... Jeg orker ikke mase, og vil helst gå opp til han med noe mer konkret enn at nettet ryker/tuller IGJEN...

 

Noen som har noen aning basert på så lite info? Værtfall hvor jeg evt kan feilsøke. Er ikke helt grønn, bare nesten.

 

Ps. Skal ikke jeg kunne accesse routers siden vi er på samme lokalnett? Er det flere ipadresser enn 192.168.0.1 routere ligger på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør ipconfig i cmd(start-> kjør-> skriv "cmd"-> ipconfig-> enter) så ser du default gateway der(IP adressa til routeren din).

 

Avinstaller driverne til nettverkskortet ditt og installere de nyeste(du finner disse på produsentens hjemmeside, husk å laste ned driveren FØR du avinstallerer de gamle).

Endret av NorwegianSF
Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva du vil for å si det sånn, du kan gjøre ganske mye men vet ikke helt om det er løsningen :p

 

Har du og romkameraten din samme maskin modell? Du har nok større sjanse for å løse problemet om du prøver å oppdatere driverene først. Det kan også være et annet program som blocker for deg, har hvilket operativsystem har dere?

Lenke til kommentar

Og det funka dårlig! :(

 

 

Nå forsvant det igjen, først så skjedde ingenting alt stoppa. Så kom den gule varseltrekanten et par sek, før det sto at internet var back. Men det var den jo ikke, ingenting funka men det sto at jeg hadde internet nede i hjørnet. Gikk 3-4 min uten at noe skjedde, så jeg logga av og på, funka ikke. Så restarta jeg etter sikkert totalt 6min. Da var det tilbake, om det var pga restart eller at det bare kom tilbake er usikkert.

 

Andre tips and tricks jeg må sjekke ut? Evt kan fikse gjennom router eller gå til hybeleier med ?

Lenke til kommentar

Opplever selv hos meg at nettet faller ut i alt fra 10 sek til 3 min, mange ganger daglig. Som oftest veldig korte avbrudd, men ikke moro, spesielt om man spiller online:(

Opplever ofte også at nettet går svært tregt til tider, da går det tregt fra 10 til 40 minutters lengde, og det merker man veldig godt da linja ikke tilbyr spesielt høye hastigheter i utgangspunktet.

Dette mistenker jeg at er tjenesteleverandør (Telenor) sin feil at det detter ut hos meg, og har selvfølgelig testet med flere PC`er. Men det at du sier at nettet detter ut til forskjellige tidspunkter på forskjellige PC`er hos deg er rart... Må si jeg er rimelig blank på det her.. Kan det være utstyret til tjenesteleverandør?

Lenke til kommentar

Nå røyk nettet igjen! Står også at jeg har internett access. I tillegg sier diagnostic ingenting, mens msn sin troubleshoot failer på default gateway... Hvor ligger problemet? Blir gal snart, må ha noe eg kan feilsøke etter evt hå til naboen med..

 

Kunne forresten også på et tidspunkt ikke accesse router, kan d nå og har restarta via der.

Lenke til kommentar

Holder enda på og blir mer og mer irritert.. Ser ut som jeg mister Default Gateway. Det sier msn troubleshoot. Jeg mister og tilgang til lokale nettet, mao jeg kan ikke accesse router. Dette har bare skjedd med meg og ikke min romkamerat de siste dagene, hva kan være galt ?

Lenke til kommentar

Har ikke rørt noe. Da jeg ikke har store peilingen der. Det jeg har gjort er å resette routeren via routeradressa. Derfor jeg spør her, jeg har ikke peiling. Og googling har blitt gjort, og løsninger prøvd ut. Skjer på min og min romkamerat sin pc.

 

Kan dette feks skje i vår nye switch ? Som deler til oss utifra veggen. Tror lite på det, ettersom problemet vi hadde før dette løste vi der inne. Og den er relativt ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...