Gå til innhold

Gasstank til HHO kanon?


kvarbarg

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å lage en ganske kraftig kanon der det er knallgass som skal brukes som ''drivstoff''.

Jeg leter etter en gasstank som klarer å holde trykket og som det er mulig å bore hull i for å

feste på en tennplugg.

 

 

Der er et eksempel på en slik jeg skal lage. Hvis de selger den størrelsen (eller noe liknende) så hadde det vært supert.

Tanken må helst være tom når den kjøpes. Kan jo selvfølgelig ha gass i seg, men da koster det sikkert mer.

Endret av kvarbarg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert å ta kontakt med noen som forhandler rørdeler? Her i Stavanger-området trenger man bare si man skal lage potetkanon i rørleggerbutikken, så kommer de fram med delene som må til :thumbup: De har rør i forskjellige dimmensjoner, skjøtemuffer, overganger i forskjellige dimmensjoner og endelokk. Solide saker som skal tåle frostsprenging. Litt avfetting i skjøter og liming med PL400 + skruer gjør konstruksjonen solid og holdbar. Har enda ikke opplevd å ødelegge en potetkanon laget av rørdeler. Godset i trykkammeret er såpass tykt at det skulle holde til å montere en tennplugg, men selv har jeg bare brukt gasstenner stukket inn i et hull. Svir tommelen litt av og til, men det er nå en del av "sporten" :!:

 

Den største fordelen med rørdeler er at du kan variere størrelsen på trykkammeret og eksperimentere litt med hva som fungerer best. Den kjekkeste kanonen i kameratgjengen ble laget for et par år siden. Har dessverre ikke bilde, men den har trykkammer på 17 liter. Skyter greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...