Gå til innhold

[Løst] Ønsker bærbar som kan kjøre WoW


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en ny bærbar som skal brukes til spill, lekser, kanskje litt programmering osv.

Nå har jeg en Lenovo R61i, som har svært god byggekvalitet, men den er nokså treig, og har ikke dedikert skjermkort. Selv med de absolutt laveste innstillingene klarer den ikke mer enn 20 fps i WoW. Jeg vil helst ha en data med tilsvarende godt tastatur og byggekvalitet, uten at det koster for mye.

Jeg kunne tenkt meg en bærbar med følgende spesifikasjoner:

Skjerm: 15 tommer, 1080p oppløsning (helst matt)

Prosessor: Sandy Bridge i5, kanskje firekjerner

Intel i7-2630QM eller bedre

Skjermkort: nVidia 540m / Ati 6750m eller noe lignende

Ram: 4gb

Harddisk: 200gb +

Pris: 8000-12000kr

 

Jeg har sett litt på Dell XPS 15, som koster ca. 11000kr. Det virker som en veldig god data, men jeg er litt usikker på byggekvaliteten, tastaturet og touchpaden osv.

Jeg har også sett litt på en 15 tommmers Mac, men med 1080p skjerm koster den 15000-20000kr, som er altfor dyrt.

Endret av Jonasen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er den rette kunden for Multicom.no

Ta en titt inn der, og konfigurer selv. Jeg vil anbefale en mindre SSD disk (er billigere) og siden maskinen har USB 3, så en liten ekstern sak på 750 GB som koster 7-800 kr.

Med HD via USB 3 går det omtrent like fort som en intern disk.

Da har du en maskin som er kjapp i oppstarten, bruker litt mindre strøm, og litt mindre støy. SSD som systemdisk er tingen i dag.

Lenke til kommentar

driver å følger med på prisjakt.no for de siste type bærbare maskiner,

de 3 siste dagene har det dukket opp følgende:

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATA6601HF/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-900nc/149530.3003/#tabs

 

nå er ikke jeg ekspert, men den packardbell maskinen virker ganske nice med blu-ray, full-hd, 3d out og god oppløsning

Lenke til kommentar

Har selv en Kunshan D900 og en Kunshan M570. Felles for kunshan er at de støyer litt. Men maskinene er relativt kraftig bygget og ser ut som en hvilkensomhelst annen skikkelig laptop. Skjermene er gjennomsnittlige, men ikke bedre enn dem bør være.

 

Jeg kan trygt si at min D900 vinner lett over XPS maskiner fra samme tidsperiode, dette til tross for nesten like spesifikasjoner. Dells XPS maskiner virker det som er av lav kvalitet. Jeg har bekjente og kolleger og klager på dell og deres maskiner. Varmgang, ytelsessvikt, harddiskfeil og tastaturfeil. Skal ikke si at dette skjer nå lengre, men på flere varianter kjøpt 2-3 år siden i XPS serien har altså disse feilene oppstått.

Kan vel også nevnes at jeg har hatt min D900 inne til bytte av skjermkort. Ett av mine to 9800GTX røk etter nesten 3 år uten noen spesiell grunn.

 

Når det gjelder packard bell vil jeg anbefale deg å være obs på temperatur! Min samboer kjøpte seg en "gamer" packard bell som kun ble brukt til nettsurfing og The Sims 2. Ble kjøpt for 2,5 år siden nå og konket grunnet temperatur etter bare 1,5 års bruk!

 

Toshiba skal jeg inrømme at jeg har null erfaringer med!

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på Dell XPS 15, som koster ca. 11000kr. Det virker som en veldig god data, men jeg er litt usikker på byggekvaliteten, tastaturet og touchpaden osv.

Jeg har også sett litt på en 15 tommmers Mac, men med 1080p skjerm koster den 15000-20000kr, som er altfor dyrt.

 

Jeg har selv Dell XPS 15 og byggekvaliteten er kjempebra. Tastaturet og touchpaden er en fryd å bruke :)

 

Btw, du kjøper ikke mac om du skal spille :p

Lenke til kommentar
Ta en titt inn der, og konfigurer selv. Jeg vil anbefale en mindre SSD disk (er billigere)

 

Jeg har lyst på SSD, men det er ganske dyrt! Jeg tror jeg kommer til å vente til de nyeste SSDene fra Intel går litt ned i pris.

 

Det var urovekkende at dine kolleger og bekjente har hatt negative erfaringer med XPS, Sacro. Men, jeg tror Dell har forandret på XPS-serien. Det var en periode de satset på design og sånt, men nå er de mer laget for multimedia (tror jeg). Kanskje kvaliteten har blitt bedre?

 

Den Asusen du linket til, Morten A, tror jeg er ganske god. G-serien til Asus er kjent for god byggekvalitet og gode kjøleløsninger.

 

Kan du fortelle litt om dine erfaringer med XPS 15, Treasure?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har tenkt meg litt om, og har funnet ut at jeg trenger en data som er mer portabel enn Kunshan 150 og Dell XPS 15. Den må helst ha batteritid på 5+ timer. For å oppnå denne batteritiden er jeg villig til å gjøre noen kompromisser. Det eneste kriteriet jeg har til ytelse er at den må kjøre WoW på høy/ultra. Skyrim får jeg vel spille på PS3en.

Skjerm: 1440 x 900 (helst matt), mellom 13 og 15 tommer

Prosessor: i5 eller i5 Sandy Bridge

Byggekvalitet, mus og tastatur er også viktig.

Lenke til kommentar

Tror ikke du finner maskiner som klarer wow på ultra under 15".

 

Jeg har en acer 3820TG med i5 450M/ATI HD5650 og på high ligger jeg rundt 15fps i travleste stormwind, i mindre travle områder ligger jeg mellom 40-70fps dog. Dette med skjermkortet overklokket til 700MHz core/1050MHz minne dvs en del mer futt enn f.eks Nvidia GT 540/550M som typisk sitter i de kraftigste maskinene under 15".

 

Skal du ha bedre ytelse i wow må du nok opp til Nvidia GTX460M / ATI HD 6770 eller bedre for at det skal merkes. Nå er wow et av de spilla som krever mye CPU kraft også, så vil nok tro de nye sandy bridge CPU'ene gir litt bedre ytelse enn min i5 450M også.

 

Du kan evt se på Acer 3830TG/4830TG, men vet fra tester på nettet at de sliter med for dårlig kjøling. (Min 3820TG har to vifter som er genialt, synd ikke acer forsatte med det i den nye serien). Den har ihvertfall god batteritid.

 

Ellers er nok Lenovo Y470 interessant når den kommer, men litt usikker på om den klarer batterikravet ditt. Asus N43SN er også en fin 14" maskin, men klarer nok ikke mer enn ca 2,5 timer med websurfing før batteriet er tomt.

Lenke til kommentar

Ja, har ingen erfaring med Packard bell, men speccsa var ganske fine.

men ser du har strøket ut i5 cpuen, men legger inn en liten godbit.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

 

vil du ha en Toyota PC så er det Lenovo du må kjøpe, de sviver og sviver har hatt 2 stk, gode pcer!

 

Sitter å vurderer Asus'en eller Lenovo Y470

 

Jeg har hatt IBM/Thinkpad T60, T61 og T400. Felles for T60 og T400 har vært at de har vært mer på service enn i bruk, og hadde den enda vært service å få hos IBM/Lenovo, så hadde jeg ikke skrevet det her. Men makan til dårlig service, og makan til byggekvalitet.

 

Om man kjøper Lenovo, så kjøp også en reservemaskin slik jeg var nødt til å gjøre.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke designen på den alienwaren så veldig, litt for fancy for meg.

Hva synes dere om denne HPen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628917#info?

 

Kraftig maskin det, eneste som jeg syns trekker ned litt er skjermoppløsningen. Skulle gjerne sett 1600 x 900 eller FullHD som asus har på flere maskiner i samme prisklasse. Over snittet kraftig skjermkort for prisklassen.

Lenke til kommentar

Ja, det var kjedelig med den skjermen. Valget står nå mellom HP dv6 og ASUS N53SN. ASUSen koster 1000kr mer, har Full HD skjerm, men den har et dårligere skjermkort. Jeg liker designet på dv6 litt bedre enn N53SN. Knappen på touchpaden til N53SN ser litt tvilsom ut.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...