Gå til innhold

Radeon HD 6990?Og GTX 570 vs GTX 580


jke

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt et GTX 570. Så ser jeg at Radeon HD 6990 er kommet og vurderer å bytte inn mitt kort og betale et mellomlegg. Er det noen som vet om noen som har dette kortet på lager nå?

 

 

Hvis jeg ikke skulle få tak i Radeon 6990 nå så lurer jeg på om det er verdt å betale ca tusenlappen ekstra for GTX 580. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spesiell grunn til at du vurderer det? Sliter du med ytelsen til GTX 570?

 

Nei. Er det ikke verdt det mener du? Tenker at det vil vare lengre og at det i så fall bør kjøpes nå, mens jeg fortsatt har angreretten. Er det bedre å kjøpe et nytt kort om noen år?

 

 

Edit: Etter å ha tenkt meg litt om så dropper jeg tanken på 6990 om dette da ikke er helt sykt mye bedre enn det jeg har. Spørsmålet blir mer nå om det er verdt tusenlappen ekstra for 580 enn 570. Kan noen komme med innspill?

Endret av jke
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du vurderer det? Sliter du med ytelsen til GTX 570?

 

Nei. Er det ikke verdt det mener du? Tenker at det vil vare lengre og at det i så fall bør kjøpes nå, mens jeg fortsatt har angreretten. Er det bedre å kjøpe et nytt kort om noen år?

 

 

Edit: Etter å ha tenkt meg litt om så dropper jeg tanken på 6990 om dette da ikke er helt sykt mye bedre enn det jeg har. Spørsmålet blir mer nå om det er verdt tusenlappen ekstra for 580 enn 570. Kan noen komme med innspill?

 

Hvilken oppløsning spiller du på, og hvilke spill spiller du ?

Lenke til kommentar

Dersom du tenker langsiktig så behold kortet du har nå, og vent heller på neste generasjoner. Spar den tusenlappen til nye kort kommer fra AMD/Nvidia.. da vil den være mer verdt med tanke på fps for pengene.

 

Vil også legge til at GTX 570 er et superbra kort, og har bra value for pengene... så du bør absolutt ikke føle at du har kjøpt "katta i sekken"

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du vurderer det? Sliter du med ytelsen til GTX 570?

 

Nei. Er det ikke verdt det mener du? Tenker at det vil vare lengre og at det i så fall bør kjøpes nå, mens jeg fortsatt har angreretten. Er det bedre å kjøpe et nytt kort om noen år?

 

 

Edit: Etter å ha tenkt meg litt om så dropper jeg tanken på 6990 om dette da ikke er helt sykt mye bedre enn det jeg har. Spørsmålet blir mer nå om det er verdt tusenlappen ekstra for 580 enn 570. Kan noen komme med innspill?

 

 

6990 er mange hakk bedre enn 570, les testen på guru3D.

 

Men vent til 22 mars, da kommer nvidia med 590 :)

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du vurderer det? Sliter du med ytelsen til GTX 570?

 

Nei. Er det ikke verdt det mener du? Tenker at det vil vare lengre og at det i så fall bør kjøpes nå, mens jeg fortsatt har angreretten. Er det bedre å kjøpe et nytt kort om noen år?

 

 

Edit: Etter å ha tenkt meg litt om så dropper jeg tanken på 6990 om dette da ikke er helt sykt mye bedre enn det jeg har. Spørsmålet blir mer nå om det er verdt tusenlappen ekstra for 580 enn 570. Kan noen komme med innspill?

 

 

6990 er mange hakk bedre enn 570, les testen på guru3D.

 

Men vent til 22 mars, da kommer nvidia med 590 :)

 

"Les testen" er et ganske vidt begrep, har ingenting å si for ham at 6990 knuser GTX570 i oppløsninger han ikke bruker? HD6990 koster jo over dobbelt så mye. Samme med GTX590. Tidenes overkill, spesielt med tanke på at HD6970 i Crossfire yter BEDRE enn HD6990.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...