Gå til innhold

Asus Crosshair IV Extreme med forselige skjmerkort?


Anbefalte innlegg

Hei,har lest litt om Asus Crosshair IV Extreme sitt nye hovedkort.

 

ser den har støtte for CrossfireX-/Lucid Hydralogix-teknologi, etter hva jeg har skjønnt så kan man kjøre forseliger typer skjermkort samtdig er det riktig?

 

Om jeg setter i minne eldre skjermkort 2stk NVIDIA XFX GeForce 6800GT som kjører (sli)

 

å i tillegg kjøper jeg et nytt og stort kort¨som jeg setter inn i tilegg til de 2 gammle kortene vil det fungre sammen:)? eller er ingenting og hente på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både ja og nei. Lucid gutta må lage profiler for hvert enkelt skjermkort oppsett.

Dette er den største begrensningen, så at det vil funke i teorien ja, men ikke i praksis.

Du kan blande, men da kun de mest populære oppsettene eksempel 6870 og GTX 460 for eksempel eller kort som ligger nære hverandre i ytelse.

Blanding med eldre og utdaterte skjermkort som dine AGP til PCI-E konverterte 6800 kort vil ikke funke.

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Lucid gutta må lage profiler for hvert enkelt skjermkort oppsett.

Dette er den største begrensningen, så at det vil funke i teorien ja, men ikke i praksis.

Du kan blande, men da kun de mest populære oppsettene eksempel 6870 og GTX 460 for eksempel eller kort som ligger nære hverandre i ytelse.

Blanding med eldre og utdaterte skjermkort som dine AGP til PCI-E konverterte 6800 kort vil ikke funke.

ok.

 

men hvis man kjøper 3 kort for ca 1000 kr stk istden for et for 3000 ? :) blir det bedre ytelste på de 3 til sammen enn og kjøre et alene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...